Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.
Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2020
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' niet missen! Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en NRIT. Wij bieden in dit prettig leesbare rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. In de nieuwste editie naast een terugblik ook volop aandacht voor de gevolgen van de COVID-19-pandemie op de vrijetijdssector. Het nieuwe Trendrapport (editie 2019) is 8 december 2020 leverbaar.
Een digitale én fysieke publicatie met trends, ontwikkelingen en scenario’s voor bungalowparken en kampeerterreinen
Het 'Vakantiepark in Nederland’ van auteur Rolf Nijdam is het eerste complete boek over vakantieparken in Nederland. In het boek aandacht voor de opkomst van vakantieparken, de kenmerken en verscheidenheid, de markt waarop ze opereren, het investeerdersperspectief, beheer en exploitatie en diverse toekomstscenario’s. Daarmee is het boek zowel een naslagwerk voor eenieder in deze sector als een gids voor de toekomst.
Hoe ziet de Nederlandse vakantiemarkt er in 2030 uit? Het rapport 'Toekomstvisie Nederlandse Vakantiemarkt 2030' geeft fact-based antwoord op deze vraag. In de toekomstvisie wordt uitgebreid ingegaan op de impact van de coronacrisis op het toekomstig vakantiegedrag.
Abonnement Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' niet missen! Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en NRIT. Wij bieden in dit prettig leesbare rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. In de nieuwste editie naast een terugblik ook volop aandacht voor de gevolgen van de COVID-19-pandemie op de vrijetijdssector. Het nieuwe Trendrapport (editie 2019) is 8 december 2020 leverbaar.
Recreatie & Toerisme is hét vakblad voor professionals
werkzaam binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt met en
voor beslissers in recreatie en toerisme analyses, opiniestukken en achtergronden
van actuele ontwikkelingen en trends.
NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. De redactie selecteert en bewerkt alle
relevante gebeurtenissen in voor u direct toepasbare nieuwsberichten en
achtergrondartikelen. Zo kunt u meteen inspelen op de belangrijkste trends,
ontwikkelingen en innovaties in de totale gastvrijheidseconomie.
Ja, ik word lid van www.nritmedia.nl.
Welke tijdschriften wilt u extra ontvangen (optioneel):
NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Met het bedrijfslidmaatschap heeft uw hele bedrijf zonder inloggen onbeperkt toegang tot de Kennisbank. Bovendien krijgen uw medewerkers wekelijks rechtstreeks NRIT Actueel toegestuurd én ontvangt u de tijdschriften Recreatie & Toerisme en Vrijetijdstudies.
De Nationale Evenementenprijzen bestaan vanaf 2001 met de ambitie om één keer per jaar de beste steden en evenementenorganisatoren in de zon te zetten én te presenteren als inspiratiebron voor hen die nog beter willen worden in hun vak. En wie wil dat niet?
Binnen de toeristisch-recreatieve sector heeft het fenomeen "beleving" een hoge vlucht genomen. In toenemende mate zijn de inspanningen van bedrijven gericht op het creëren van een optimale gastbeleving. Ook buiten de gastvrijheidsindustrie speelt klantbeleving echter een steeds grotere rol.
Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry
Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is.
The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.
Deze Toolkit for
Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18
innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools
geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van
co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich
laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt
geïntroduceerd.
Nieuwe businessmodellen voor de toeristisch-recreatieve sector
In Nieuwe business modellen voor de toeristisch-recreatieve sector beschrijft Herman Lier de werking van het door hem gemodificeerde Business Model Canvas van Alexander Osterwalder. Met dit model kunnen organisaties inzichtelijk maken waarop ze haar middelen en activiteiten het beste kunnen inzetten om waarde te creëren.
Uncover is de periodiek
van de opleiding Leisure & Events Management van de Breda University of
Applied Sciences. In deze Uncover Leisure
& Events benaderen docenten en onderzoekers van deze opleiding samen
met gastauteurs de festivalisering van de samenleving in twintig verschillende
artikelen. De diversiteit in de eventssector wordt steeds vanuit een ander
perspectief aangevlogen zoals events & meaningful experiences, events &
placemaking, events & wetgeving, events & change en events & international
network. Uncover is voor slechts € 10 (ex. BTW en verzendkosten) te bestellen
via de webshop van NRIT Media.
De nieuwe NRIT Media-publicatie Dark Tourism, de dood
achterna van auteur Karel Werdler geeft een uitstekende introductie in deze
relatief nieuwe vorm van cultuurtoerisme. Het boek geeft overzicht én inzicht
in de verschillende vormen van Dark Tourism, van relatief licht als duistere
pretparken met de dood als thema, via begraafplaatsen en gevangenissen tot meer
duistere locaties als slagvelden en vernietigingskampen.
In 26 columns langs ruim 100 vormen van toerisme Dat toerisme een belangrijk deel uitmaakt van ons leven is algemeen bekend en wordt ook door spectaculaire cijfers ondersteund. Zo gaat een dikke 80 procent van alle Nederlanders jaarlijks op vakantie en ondernemen we gezamenlijk maar liefst 36 miljoen vakanties per jaar.
Reisgids naar 2038 Duurzaamheid moet, ook in de toeristische sector! Steeds meer organisaties willen hun verantwoordelijkheid nemen en de omschakeling maken van denken naar doen. Voor iedereen die actie wil ondernemen, is dit boek bedoeld.
NRIT Onderzoek voert periodiek onderzoek uit naar de markt voor groepsreizen. In 2011 wordt het onderzoek uit 2003 weer herhaald om een actueel inzicht in deze dynamische markt te verkrijgen. Kennis van de markt is noodzakelijk voor eenieder die op deze markt opereert en zijn product of dienst wil laten sluiten op de vraag.
De publicatie Concept- en productontwikkeling in het toerisme is een interessant studieboek voor (HBO) studenten, ondernemers, bedrijven, organisaties en overheidsinstanties in de toeristische sector. Een goede concept en productontwikkelaar moet niet alleen in staat zijn zich te verplaatsen in het gedachtegoed van de consument, maar tegelijkertijd de tijdgeest kunnen vatten.
Van de partijen die deelnemen aan de Tweede Kamerverkiezingen en kans maken op één of meer zetels heeft GroenLinks het beste programma voor fietsers. GroenLinks wordt op de voet gevolgd door D66, PvdA, Partij voor de Dieren, en ChristenUnie. Dat blijkt uit een vergelijking van de verkiezingsprogramma’s door de Fietsersbond.
In coronatijd met veel negatief nieuws kwam EenVandaag afgelopen zaterdag met een kleine opsteker voor de vrijetijdssector. In de top 5 van activiteiten die Nederlanders weer willen ondernemen -als de maatregelen worden versoepeld- bezet onze sector drie posities
Heel wat beroering deze week bij de langeafstandfietsers. Routenetwerk Twente had een deel van de bewegwijzering van de LF-14 Saksenroute verwijderd. De toeristische belangenbehartigers compleet in de gordijnen omdat de route die door drie provincies loopt, onbruikbaar was geworden. Inmiddels worden de bordjes weer teruggeplaatst maar het onderliggende conflict is daarmee nog niet uit de wereld.
Nederlandse logiesaccommodaties hebben vorig jaar 30% minder overnachtingen van gasten geregistreerd, het aantal gasten daalde met 40% harder omdat Nederlandse gasten langer bleven. Voor groepsaccommodaties en hotels was 2020 een extreem slecht jaar. Kampeer- en huisjesterreinen deden het met minnen nog relatief goed
Op donderdag 11 maart organiseert VisitBrabant de websessie T-Tijd | Tijd voor Toerisme. In deze gratis websessie krijgen Brabantse vrijetijdsondernemers allerlei praktische tips en tools aangereikt waarmee zij direct aan de slag kunnen ter voorbereiding op het toeristische seizoen dat voor de deur staat.