Topics
Topics
26/01/22   ·
Verbinden, Versterken, Verwonderen
VisitBrabant heeft onder het motto Verbinden, Versterken, Verwonderen een nieuwe visie voor de periode 2021-2025 ontwikkeld. Met directeur Heleen Huisjes blikken we terug op de voorgaande periode maar vooral vooruit met de toekomstplannen in de hand. Plannen met meer focus op dichtbij markten, de Brabander zelf en heel veel kansen voor kleinere aanbieders die o.a. in 48-uurs belevingen op de markt worden gezet. Ze doet ook een oproep om anticyclisch in branding te investeren.
25/01/22   ·
Exclusief voor leden
Voigt Travel kiest nieuw pr- en marketingbureau
Reisspecialist voor noordelijke destinaties, Voigt Travel, kiest voor bureau USP Marketing PR uit Amsterdam om de Nederlandse en Belgische markt te bereiken.
25/01/22   ·
Exclusief voor leden
Campagne zet consument aan tot lezen in de zomer
Een van de grote vrijetijdsinvullingen van de consument voor de zomer is om te lezen. Dat blijkt uit onderzoek van CPNB. Althans, het is de wens van de consument om meer te lezen. Stichting CPNB verandert de zomercampagne en bedacht een nieuw soort geschenk met Matthijs van Nieuwkerk als boegbeeld. Hoe werkt die campagne, van wens naar gedrag?
25/01/22 · Leisure · Marketing · Onderzoek | Lees meer
25/01/22   ·
Exclusief voor leden
Meest gastvrije regio 2022 volgens reviews
Vandaag reikt Booking.com voor de tiende keer op rij hun jaarlijkse Traveller Review Awards uit. Daarbij worden ook de meest gastvrije plekken in Nederland van 2022 onthuld. Opvallend is de top 3 bij de meest gastvrije regio's, blijkt uit de reviews. Die wordt gevormd door het noorden van ons land met op de eerste plaats Drenthe.
24/01/22   ·
Exclusief voor leden
Groei winkels zakt iets tot 2,5% in 2022
Dat is de verwachting van bank ING. Beleidsmakers en DMO's hebben te maken met de ontwikkeling van het winkelbestand in hun steden of regio's. Dit blijft achteruitgaan. ING meldt dat meerdere winkels niet meer terugkeren en dat heeft alles te maken met de groei van online verkoop. Online, daar zit de groei.
20/01/22   ·
Marketing Award Rotterdam naar Depot Boijmans
Rotterdam Partners reikte de Marketing Award Rotterdam uit. de grote winnaar is het eind 2021 geopende Depot Boijmans van Beuningen. Aanstormend talent dat Rotterdam op de kaart zet is Menno van Gorp. De oevre award gaat naar Mario Kadiks.
20/01/22 · Cultuur · Leisure · Marketing · Sport | Lees meer
20/01/22   ·
Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
MarketingOost deelt haar resultaten van de marketing in 2021. Hoe hebben ze gescoord op de eigen website, in publicaties van derden en op socials?
20/01/22 · Marketing | Lees meer
19/01/22   ·
Bioscopen dicht maar Pathé viert Popcorn Day
Vandaag is het National Popcorn Day. Daarom lanceert de bioscoopketen Pathé in samenwerking met JIMMY’s popcorn POPPED: acht recepten voor echte popcorn fans.
19/01/22 · Leisure · Marketing | Lees meer
12/01/22   ·
Helder perspectief achter Toerisme-transitieplan
Op 26 oktober werd door 15 DMO’s het Nationaal Toerisme-transitieplan gepresenteerd. Achter het plan zit een bredere blik op het herstel van de sector. Die nuance verdient aandacht omdat je er alleen met 1 miljard euro van een stimuleringsfonds niet komt.
12/01/22 · Marketing | Lees meer
11/01/22   ·
Europa-Park lanceert eigen streaming platform VEEJOY
Gisteren sloot Europa-Park de poorten voor het winterseizoen, maar vanaf nu zijn de verhalen van Dui...
06/01/22   ·
Top trend is de revival van binnenlandse vakanties
De 40ste editie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd verscheen begin december. Wat in de jaren tachtig van de vorige eeuw begon met een dun boekje rond het toen nieuwe ContinuVakantieOnderzoek (CVO) is in veertig jaar uitgegroeid tot een volwaardig jaarboek voor de gehele toerisme- en vrijetijdssector met trends, data, ontwikkelingen en inspiratie. Een periode waarin het aantal vakanties van Nederlanders verdubbelde naar 40,6 miljoen en het inkomend toerisme verviervoudigde naar maar liefst 20,1 miljoen gasten.
04/01/22   ·
Vier organisaties samen in Apeldoorn Partners
Op 1 januari 2022 zijn het Toeristisch Platform Apeldoorn, Congresstad Apeldoorn en Apeldoorn Marketing gefuseerd. Samen met Centrummanagement Apeldoorn vormen zij de nieuwe organisatie verantwoordelijk voor het vermarkten en ontwikkelen van Apeldoorn.
04/01/22 · Marketing | Lees meer
04/01/22   ·
Zandvoort wil aandacht voor Grand Prix verzilveren
Dankzij de Dutch Grand Prix op 5 september 2021 stond Zandvoort drie dagenlang in het middelpunt van de belangstelling. Lana Lemmens, directeur Zandvoort Marketing, ziet het als een uitdaging om die aandacht nu te verzilveren. Ze legt uit wat daarvoor nodig is.
24/12/21   ·
Winterlandschap onderdeel themajaar Ode aan het Landschap
Van de Noordkop tot aan het Gooi kan deze winter genoten worden van het Noord-Hollandse winterlandschap. Ode aan het Winterlandschap is onderdeel van het nationale themajaar Ode aan het Landschap 2021-2022.
24/12/21 · Beleid · Marketing · Natuur | Lees meer
22/12/21   ·
Vuelta-start maakt Utrecht uniek in de wielerwereld
Op 19 augustus 2022 bereikt Utrecht een unieke status in de internationale wielerwereld. Op die dag, wanneer de Vuelta start in de Domstad, wordt het de eerste stad ter wereld die alle drie de grote rondes binnen de stadsgrenzen heeft gehad: Giro, Tour, Vuelta. Voor Cor Jansen, directeur Utrecht Marketing en wielerliefhebber, is de Vuelta echter ook nog iets anders: “Een middel voor bewoners en bezoekers om het verhaal van je stad te vertellen.”
22/12/21 · Evenementen · Marketing · Sport | Lees meer
20/12/21   ·
Vliegbasis Soesterberg bijzonder decor voor Vuelta 2022
In Madrid is het parcours van de Vuelta 2022 bekend gemaakt. De 77e editie van de Spaanse wielerronde start vrijdag 19 augustus met een tijdrit door Utrecht en de dag erna zal er een etappe dwars door onze regio gaan. Voormalig vliegbasis Soesterberg is het decor van een tussensprint. Aan het publieksprogramma wordt nog gewerkt.
20/12/21 · Beleid · Leisure · Marketing | Lees meer
16/12/21   ·
Bioscopenketen Pathé springt in op kans vervroegde kerstvakantie
De meeste scholen sluiten vrijdag 17 december het jaar af. Na de persconferentie over de coronamaatregelen van afgelopen dinsdag werd duidelijk dat de scholen bijna een week langer met kersvakantie gaan. Pathé ziet daarin een kans en schakelde snel extra programmering in voor films in de vroege ochtend en overdag.
16/12/21   ·
Exclusief voor leden
Europa wil meer toezicht op sterke online platforms
Het Europees Parlement heeft groen licht gegeven voor onderhandelingen met de lidstaten over regels om de activiteiten van grote onlineplatforms in de EU te reguleren. Daarmee wordt het toezicht op platforms sterk vergroot en dat kan leiden tot forse boetes.
16/12/21 · Leisure · Marketing · Toerisme | Lees meer
26/01/22   ·
Verbinden, Versterken, Verwonderen
VisitBrabant heeft onder het motto Verbinden, Versterken, Verwonderen een nieuwe visie voor de periode 2021-2025 ontwikkeld. Met directeur Heleen Huisjes blikken we terug op de voorgaande periode maar vooral vooruit met de toekomstplannen in de hand. Plannen met meer focus op dichtbij markten, de Brabander zelf en heel veel kansen voor kleinere aanbieders die o.a. in 48-uurs belevingen op de markt worden gezet. Ze doet ook een oproep om anticyclisch in branding te investeren.
25/01/22   ·
Exclusief voor leden
Campagne zet consument aan tot lezen in de zomer
Een van de grote vrijetijdsinvullingen van de consument voor de zomer is om te lezen. Dat blijkt uit onderzoek van CPNB. Althans, het is de wens van de consument om meer te lezen. Stichting CPNB verandert de zomercampagne en bedacht een nieuw soort geschenk met Matthijs van Nieuwkerk als boegbeeld. Hoe werkt die campagne, van wens naar gedrag?
25/01/22 · Leisure · Marketing · Onderzoek | Lees meer
24/01/22   ·
Exclusief voor leden
Groei winkels zakt iets tot 2,5% in 2022
Dat is de verwachting van bank ING. Beleidsmakers en DMO's hebben te maken met de ontwikkeling van het winkelbestand in hun steden of regio's. Dit blijft achteruitgaan. ING meldt dat meerdere winkels niet meer terugkeren en dat heeft alles te maken met de groei van online verkoop. Online, daar zit de groei.
20/01/22   ·
Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
MarketingOost deelt haar resultaten van de marketing in 2021. Hoe hebben ze gescoord op de eigen website, in publicaties van derden en op socials?
20/01/22 · Marketing | Lees meer
12/01/22   ·
Helder perspectief achter Toerisme-transitieplan
Op 26 oktober werd door 15 DMO’s het Nationaal Toerisme-transitieplan gepresenteerd. Achter het plan zit een bredere blik op het herstel van de sector. Die nuance verdient aandacht omdat je er alleen met 1 miljard euro van een stimuleringsfonds niet komt.
12/01/22 · Marketing | Lees meer
06/01/22   ·
Top trend is de revival van binnenlandse vakanties
De 40ste editie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd verscheen begin december. Wat in de jaren tachtig van de vorige eeuw begon met een dun boekje rond het toen nieuwe ContinuVakantieOnderzoek (CVO) is in veertig jaar uitgegroeid tot een volwaardig jaarboek voor de gehele toerisme- en vrijetijdssector met trends, data, ontwikkelingen en inspiratie. Een periode waarin het aantal vakanties van Nederlanders verdubbelde naar 40,6 miljoen en het inkomend toerisme verviervoudigde naar maar liefst 20,1 miljoen gasten.
04/01/22   ·
Zandvoort wil aandacht voor Grand Prix verzilveren
Dankzij de Dutch Grand Prix op 5 september 2021 stond Zandvoort drie dagenlang in het middelpunt van de belangstelling. Lana Lemmens, directeur Zandvoort Marketing, ziet het als een uitdaging om die aandacht nu te verzilveren. Ze legt uit wat daarvoor nodig is.
22/12/21   ·
Vuelta-start maakt Utrecht uniek in de wielerwereld
Op 19 augustus 2022 bereikt Utrecht een unieke status in de internationale wielerwereld. Op die dag, wanneer de Vuelta start in de Domstad, wordt het de eerste stad ter wereld die alle drie de grote rondes binnen de stadsgrenzen heeft gehad: Giro, Tour, Vuelta. Voor Cor Jansen, directeur Utrecht Marketing en wielerliefhebber, is de Vuelta echter ook nog iets anders: “Een middel voor bewoners en bezoekers om het verhaal van je stad te vertellen.”
22/12/21 · Evenementen · Marketing · Sport | Lees meer
16/12/21   ·
Bioscopenketen Pathé springt in op kans vervroegde kerstvakantie
De meeste scholen sluiten vrijdag 17 december het jaar af. Na de persconferentie over de coronamaatregelen van afgelopen dinsdag werd duidelijk dat de scholen bijna een week langer met kersvakantie gaan. Pathé ziet daarin een kans en schakelde snel extra programmering in voor films in de vroege ochtend en overdag.
25/01/22   ·
Exclusief voor leden
Voigt Travel kiest nieuw pr- en marketingbureau
Reisspecialist voor noordelijke destinaties, Voigt Travel, kiest voor bureau USP Marketing PR uit Amsterdam om de Nederlandse en Belgische markt te bereiken.
25/01/22   ·
Exclusief voor leden
Meest gastvrije regio 2022 volgens reviews
Vandaag reikt Booking.com voor de tiende keer op rij hun jaarlijkse Traveller Review Awards uit. Daarbij worden ook de meest gastvrije plekken in Nederland van 2022 onthuld. Opvallend is de top 3 bij de meest gastvrije regio's, blijkt uit de reviews. Die wordt gevormd door het noorden van ons land met op de eerste plaats Drenthe.
20/01/22   ·
Marketing Award Rotterdam naar Depot Boijmans
Rotterdam Partners reikte de Marketing Award Rotterdam uit. de grote winnaar is het eind 2021 geopende Depot Boijmans van Beuningen. Aanstormend talent dat Rotterdam op de kaart zet is Menno van Gorp. De oevre award gaat naar Mario Kadiks.
20/01/22 · Cultuur · Leisure · Marketing · Sport | Lees meer
19/01/22   ·
Bioscopen dicht maar Pathé viert Popcorn Day
Vandaag is het National Popcorn Day. Daarom lanceert de bioscoopketen Pathé in samenwerking met JIMMY’s popcorn POPPED: acht recepten voor echte popcorn fans.
19/01/22 · Leisure · Marketing | Lees meer
11/01/22   ·
Europa-Park lanceert eigen streaming platform VEEJOY
Gisteren sloot Europa-Park de poorten voor het winterseizoen, maar vanaf nu zijn de verhalen van Dui...
04/01/22   ·
Vier organisaties samen in Apeldoorn Partners
Op 1 januari 2022 zijn het Toeristisch Platform Apeldoorn, Congresstad Apeldoorn en Apeldoorn Marketing gefuseerd. Samen met Centrummanagement Apeldoorn vormen zij de nieuwe organisatie verantwoordelijk voor het vermarkten en ontwikkelen van Apeldoorn.
04/01/22 · Marketing | Lees meer
24/12/21   ·
Winterlandschap onderdeel themajaar Ode aan het Landschap
Van de Noordkop tot aan het Gooi kan deze winter genoten worden van het Noord-Hollandse winterlandschap. Ode aan het Winterlandschap is onderdeel van het nationale themajaar Ode aan het Landschap 2021-2022.
24/12/21 · Beleid · Marketing · Natuur | Lees meer
20/12/21   ·
Vliegbasis Soesterberg bijzonder decor voor Vuelta 2022
In Madrid is het parcours van de Vuelta 2022 bekend gemaakt. De 77e editie van de Spaanse wielerronde start vrijdag 19 augustus met een tijdrit door Utrecht en de dag erna zal er een etappe dwars door onze regio gaan. Voormalig vliegbasis Soesterberg is het decor van een tussensprint. Aan het publieksprogramma wordt nog gewerkt.
20/12/21 · Beleid · Leisure · Marketing | Lees meer
16/12/21   ·
Exclusief voor leden
Europa wil meer toezicht op sterke online platforms
Het Europees Parlement heeft groen licht gegeven voor onderhandelingen met de lidstaten over regels om de activiteiten van grote onlineplatforms in de EU te reguleren. Daarmee wordt het toezicht op platforms sterk vergroot en dat kan leiden tot forse boetes.
16/12/21 · Leisure · Marketing · Toerisme | Lees meer

Blogs

13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...

Agenda

10/02/22
10/02/22 t/m 10-02-22: INSPIRATIEsessie TRENDcongres Toerisme & Vrijetijd 2021
In 2021 organiseren we vanwege de pandemie geen fysiek TRENDcongres Toerisme & Vrijetijd. We gaa...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/01/22
Exclusief voor leden
Voigt Travel kiest nieuw pr- en marketingbureau
Reisspecialist voor noordelijke destinaties, Voigt Travel, kiest voor bureau USP Marketing PR uit Amsterdam om de Nederlandse en Belgische markt te bereiken.
25/01/22
Exclusief voor leden
Campagne zet consument aan tot lezen in de zomer
Een van de grote vrijetijdsinvullingen van de consument voor de zomer is om te lezen. Dat blijkt uit onderzoek van CPNB. Althans, het is de wens van de consument om meer te lezen. Stichting CPNB verandert de zomercampagne en bedacht een nieuw soort geschenk met Matthijs van Nieuwkerk als boegbeeld. Hoe werkt die campagne, van wens naar gedrag?
25/01/22
Exclusief voor leden
Meest gastvrije regio 2022 volgens reviews
Vandaag reikt Booking.com voor de tiende keer op rij hun jaarlijkse Traveller Review Awards uit. Daarbij worden ook de meest gastvrije plekken in Nederland van 2022 onthuld. Opvallend is de top 3 bij de meest gastvrije regio's, blijkt uit de reviews. Die wordt gevormd door het noorden van ons land met op de eerste plaats Drenthe.
24/01/22
Exclusief voor leden
Groei winkels zakt iets tot 2,5% in 2022
Dat is de verwachting van bank ING. Beleidsmakers en DMO's hebben te maken met de ontwikkeling van het winkelbestand in hun steden of regio's. Dit blijft achteruitgaan. ING meldt dat meerdere winkels niet meer terugkeren en dat heeft alles te maken met de groei van online verkoop. Online, daar zit de groei.
20/01/22
Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
MarketingOost deelt haar resultaten van de marketing in 2021. Hoe hebben ze gescoord op de eigen website, in publicaties van derden en op socials?
19/01/22
Bioscopen dicht maar Pathé viert Popcorn Day
Vandaag is het National Popcorn Day. Daarom lanceert de bioscoopketen Pathé in samenwerking met JIMMY’s popcorn POPPED: acht recepten voor echte popcorn fans.
11/01/22
Europa-Park lanceert eigen streaming platform VEEJOY
Gisteren sloot Europa-Park de poorten voor het winterseizoen, maar vanaf nu zijn de verhalen van Dui...
04/01/22
Vier organisaties samen in Apeldoorn Partners
Op 1 januari 2022 zijn het Toeristisch Platform Apeldoorn, Congresstad Apeldoorn en Apeldoorn Marketing gefuseerd. Samen met Centrummanagement Apeldoorn vormen zij de nieuwe organisatie verantwoordelijk voor het vermarkten en ontwikkelen van Apeldoorn.