Topics
Topics
20/09/20   ·
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
20/09/20 · Marketing | Lees meer
18/09/20   ·
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20   ·
Wat maakt een plek een gastvrije plek?
Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland is flink met gastvrijheid aan de slag. In een co-creatieproject met de partners wordt in sessies en werkplaatsprojecten gewerkt aan een visie op gastvrijheid en een toolkit voor DMO’s. Een inspirerend artikel met cases uit Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Breda.
16/09/20 · Marketing | Lees meer
16/09/20   ·
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
16/09/20 · Marketing | Lees meer
14/09/20   ·
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20   ·
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20 · Marketing | Lees meer
14/09/20   ·
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...
14/09/20 · Marketing | Lees meer
13/09/20   ·
MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd.
13/09/20 · Marketing | Lees meer
11/09/20   ·
80 locaties Landgraaf tot in detail online toegankelijk
www.ontdeklandgraaf.nl maakt het cultuurhistorisch erfgoed van Landgraaf op gedetailleerde wijze toegankelijk voor inwoners en toeristen.
11/09/20 · Beleid · Cultuur · Marketing | Lees meer
09/09/20   ·
Leidse musea bundelen krachten in landelijke cultuurcampagne
Acht Leidse musea starten in september samen met Leiden Marketing weer met de Cultuurcampagne. Voor ...
03/09/20   ·
30e nationale park voor Costa Rica
Costa Rica is een nieuw nationaal park rijker. Isla San Lucas, een National Wildlife Refuge en voorm...
03/09/20   ·
Woudagemaal krijgt munt het Woudagemaal Vijfje
Het Woudagemaal Vijfje is de negende uitgifte in de werelderfgoed herdenkingsmuntenserie en viert het honderdjarig bestaan van het Ir. D.F. Woudagemaal.
27/08/20   ·
Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen
Schiphol heeft in de hal boven het station drie nieuwe ontsmettingslocaties waar reizigers onder meer hun persoonlijke spullen, zoals telefoon, paspoort en sleutels kunnen desinfecteren met UV-C licht.
26/08/20   ·
Beleidsvisie brengt toeristische coöperatie tot leven
De Groningen Toerisme Coöperatie is er voor en door ondernemers. Vanaf nu kunnen ondernemers en geïnteresseerden uit de vrijetijdseconomie lid worden van de Groningen Toerisme Coöperatie. Daarmee hebben ze stemrecht en worden actief betrokken bij het realiseren van de missie om de toeristische aantrekkingskracht van Groningen een forse impuls te geven.
26/08/20 · Beleid · Marketing | Lees meer
24/08/20   ·
Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent.
24/08/20 · Leisure · Marketing · Sport | Lees meer
20/08/20   ·
Exclusief voor leden
Den Haag mikt goed op lijstjes van alternatieve steden
Den Haag staat op steeds meer belangrijke internationale lijstjes met bestemmingen die reizigers de komende tijd moeten bezoeken. Dat komt niet zomaar aanwaaien, daar zit een strategie achter.
20/08/20 · Marketing | Lees meer
20/08/20   ·
Applaus en donaties voor pr-actie We Love Reddingsbrigade
Casper van Diemen zag de nood bij de Reddingsbrigade. Als eigenaar van pr-bureau Van Diemen PR zocht...
20/08/20 · Marketing | Lees meer
19/08/20   ·
RAI Vereniging wil Nederlander op de tweewieler zetten
Met het de #unlockyourfreedom start RAI Vereniging vandaag een campagne om mensen in coronatijd te activeren om een tweewieler als alternatief vervoersmiddel in overweging te nemen.
20/09/20   ·
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
20/09/20 · Marketing | Lees meer
16/09/20   ·
Wat maakt een plek een gastvrije plek?
Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland is flink met gastvrijheid aan de slag. In een co-creatieproject met de partners wordt in sessies en werkplaatsprojecten gewerkt aan een visie op gastvrijheid en een toolkit voor DMO’s. Een inspirerend artikel met cases uit Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Breda.
16/09/20 · Marketing | Lees meer
14/09/20   ·
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20   ·
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...
14/09/20 · Marketing | Lees meer
11/09/20   ·
80 locaties Landgraaf tot in detail online toegankelijk
www.ontdeklandgraaf.nl maakt het cultuurhistorisch erfgoed van Landgraaf op gedetailleerde wijze toegankelijk voor inwoners en toeristen.
11/09/20 · Beleid · Cultuur · Marketing | Lees meer
03/09/20   ·
30e nationale park voor Costa Rica
Costa Rica is een nieuw nationaal park rijker. Isla San Lucas, een National Wildlife Refuge en voorm...
27/08/20   ·
Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen
Schiphol heeft in de hal boven het station drie nieuwe ontsmettingslocaties waar reizigers onder meer hun persoonlijke spullen, zoals telefoon, paspoort en sleutels kunnen desinfecteren met UV-C licht.
24/08/20   ·
Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent.
24/08/20 · Leisure · Marketing · Sport | Lees meer
20/08/20   ·
Applaus en donaties voor pr-actie We Love Reddingsbrigade
Casper van Diemen zag de nood bij de Reddingsbrigade. Als eigenaar van pr-bureau Van Diemen PR zocht...
20/08/20 · Marketing | Lees meer
18/09/20   ·
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20   ·
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
16/09/20 · Marketing | Lees meer
14/09/20   ·
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20 · Marketing | Lees meer
13/09/20   ·
MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd.
13/09/20 · Marketing | Lees meer
09/09/20   ·
Leidse musea bundelen krachten in landelijke cultuurcampagne
Acht Leidse musea starten in september samen met Leiden Marketing weer met de Cultuurcampagne. Voor ...
03/09/20   ·
Woudagemaal krijgt munt het Woudagemaal Vijfje
Het Woudagemaal Vijfje is de negende uitgifte in de werelderfgoed herdenkingsmuntenserie en viert het honderdjarig bestaan van het Ir. D.F. Woudagemaal.
26/08/20   ·
Beleidsvisie brengt toeristische coöperatie tot leven
De Groningen Toerisme Coöperatie is er voor en door ondernemers. Vanaf nu kunnen ondernemers en geïnteresseerden uit de vrijetijdseconomie lid worden van de Groningen Toerisme Coöperatie. Daarmee hebben ze stemrecht en worden actief betrokken bij het realiseren van de missie om de toeristische aantrekkingskracht van Groningen een forse impuls te geven.
26/08/20 · Beleid · Marketing | Lees meer
20/08/20   ·
Exclusief voor leden
Den Haag mikt goed op lijstjes van alternatieve steden
Den Haag staat op steeds meer belangrijke internationale lijstjes met bestemmingen die reizigers de komende tijd moeten bezoeken. Dat komt niet zomaar aanwaaien, daar zit een strategie achter.
20/08/20 · Marketing | Lees meer
19/08/20   ·
RAI Vereniging wil Nederlander op de tweewieler zetten
Met het de #unlockyourfreedom start RAI Vereniging vandaag een campagne om mensen in coronatijd te activeren om een tweewieler als alternatief vervoersmiddel in overweging te nemen.

Blogs

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

Agenda

28/09/20
28/09/20 t/m 28-09-20: ToerismeTop 2020
Op maandag 28 september vindt de derde editie van de Nationale Toerisme Top plaats. In plaats v...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/09/20
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
14/09/20
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...
13/09/20
MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd.
11/09/20
80 locaties Landgraaf tot in detail online toegankelijk
www.ontdeklandgraaf.nl maakt het cultuurhistorisch erfgoed van Landgraaf op gedetailleerde wijze toegankelijk voor inwoners en toeristen.