Topics
Topics
16/04/19   ·
Durft Delft een nieuwe landmark aan?
Delft wil graag zijn rijke Hollandse historie terugzien in een nieuwe landmark.
12/04/19   ·
Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘D...
11/04/19   ·
Exclusief voor leden
Belgisch en Nederlands Limburg samen de Duitse markt op
Belgisch- en Nederlands-Limburg gaan opnieuw met een gezamenlijke inspiratiebrochure de Duitse markt bewerken. Beide Limburgen willen zich op de buitenlandse markt als een grenzeloze regio profileren. Door middelen te bundelen vergroten de regio's hun slagkracht.
11/04/19 · Marketing · Toerisme | Lees meer
11/04/19   ·
Whooz wint in Emerce Top 100, recreatie wint mee
Whooz heeft in de Emerce Top 100 de eerste plaats behaald in de categorie Data suppliers. Voor de recreatie heeft Whooz samen met Pleisureworld NRIT de Smart Data Module ontwikkeld.
11/04/19 · Marketing | Lees meer
09/04/19   ·
RED Online Marketing beste Fullservice Digital Agency van Nederland
Het in onze branche bekende online marketing bureau RED Online Marketing is uitgeroepen tot beste Fullservice Digital Agency.
09/04/19 · Marketing | Lees meer
04/04/19   ·
Nieuwbouw studentenhuisvesting Hotel Management School Maastricht officieel van start
Met het slaan van de eerste paal is woensdag 3 april de bouw van 390 nieuwe duurzame woonunits voor ...
04/04/19 · Beleid · Horeca · Marketing | Lees meer
04/04/19   ·
Inschrijving Nationale Citymarketing Trofee 2019 geopend!
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemee...
04/04/19 · Marketing | Lees meer
03/04/19   ·
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
03/04/19   ·
VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen
De VVV’s, TIP’s en Achterhoek Toerisme gaan intensiever samenwerken om de bezoekers in de Achterhoek te bedienen.
03/04/19 · Marketing | Lees meer
02/04/19   ·
Start Stichting Marketing Enkhuizen
De gemeente Enkhuizen, VVV Enkhuizen en omstreken, Stichting Stadsmanagement Enkhuizen en Toeristis...
29/03/19   ·
TUI publieksprijs beste webwinkel reizen Corendon krijgt vakjury achter zich
Tijdens het Shopping Awards Gala gisteravond in Grand Hotel Huis ter Duin, ontving touroperator TUI ...
27/03/19   ·
Tulpenkwekers zijn schade aan velden zat (Video over de campagne)
Toeristen lopen zomaar de bollenvelden in om een mooie foto te schieten. De velden zijn zeker Instaw...
27/03/19 · Leisure · Marketing · Natuur · Toerisme | Lees meer
27/03/19   ·
Exclusief voor leden
Hilarische momenten in een zwaar leven van een vissersgezin
Het lijken clichés die saai zijn maar het museum weet met veel beleving en humor de historie aantrekkelijk te maken voor het gezin van nu.
26/03/19   ·
Exclusief voor leden
Kathedrale basiliek Sint Bavo bouwt tijdelijke loopbrug
De voltooiing van de restauratie van de Kathedrale Basiliek Sint Bavo in Haarlem wordt van 1 mei tot...
21/03/19   ·
Drentse ambassade voor toerisme in JiaXing
In de Chinese stad JiaXing wordt op 27 maart 2019 officieel de “Drentse ambassade voor toerisme” geopend.
20/03/19   ·
Exclusief voor leden
Bezoekersdata verzamelen met Citybeacons
In Eindhoven staan sinds een paar jaar zo’n 20 opvallende Citybeacons. Dit is een in Eindhoven ontwikkeld multifunctioneel en interactief informatiesysteem dat zowel informatie zendt als ontvangt. Dat maakt de beacons voor zowel toeristen als beleidsmakers interessant.
18/03/19   ·
Exclusief voor leden
De kracht van Oost
In november wist MarketingOost namens het samenwerkingsverband van de negen Hanzesteden de Zet je Regio op de Kaart Award 2018 te winnen. Rinze Kaatman laat zien hoe hechte samenwerking evolueert op regionaal niveau.
18/03/19 · Marketing · Toerisme | Lees meer
18/03/19   ·
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
16/04/19   ·
Durft Delft een nieuwe landmark aan?
Delft wil graag zijn rijke Hollandse historie terugzien in een nieuwe landmark.
11/04/19   ·
Exclusief voor leden
Belgisch en Nederlands Limburg samen de Duitse markt op
Belgisch- en Nederlands-Limburg gaan opnieuw met een gezamenlijke inspiratiebrochure de Duitse markt bewerken. Beide Limburgen willen zich op de buitenlandse markt als een grenzeloze regio profileren. Door middelen te bundelen vergroten de regio's hun slagkracht.
11/04/19 · Marketing · Toerisme | Lees meer
09/04/19   ·
RED Online Marketing beste Fullservice Digital Agency van Nederland
Het in onze branche bekende online marketing bureau RED Online Marketing is uitgeroepen tot beste Fullservice Digital Agency.
09/04/19 · Marketing | Lees meer
04/04/19   ·
Inschrijving Nationale Citymarketing Trofee 2019 geopend!
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemee...
04/04/19 · Marketing | Lees meer
03/04/19   ·
VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen
De VVV’s, TIP’s en Achterhoek Toerisme gaan intensiever samenwerken om de bezoekers in de Achterhoek te bedienen.
03/04/19 · Marketing | Lees meer
29/03/19   ·
TUI publieksprijs beste webwinkel reizen Corendon krijgt vakjury achter zich
Tijdens het Shopping Awards Gala gisteravond in Grand Hotel Huis ter Duin, ontving touroperator TUI ...
27/03/19   ·
Exclusief voor leden
Hilarische momenten in een zwaar leven van een vissersgezin
Het lijken clichés die saai zijn maar het museum weet met veel beleving en humor de historie aantrekkelijk te maken voor het gezin van nu.
21/03/19   ·
Drentse ambassade voor toerisme in JiaXing
In de Chinese stad JiaXing wordt op 27 maart 2019 officieel de “Drentse ambassade voor toerisme” geopend.
18/03/19   ·
Exclusief voor leden
De kracht van Oost
In november wist MarketingOost namens het samenwerkingsverband van de negen Hanzesteden de Zet je Regio op de Kaart Award 2018 te winnen. Rinze Kaatman laat zien hoe hechte samenwerking evolueert op regionaal niveau.
18/03/19 · Marketing · Toerisme | Lees meer
12/04/19   ·
Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘D...
11/04/19   ·
Whooz wint in Emerce Top 100, recreatie wint mee
Whooz heeft in de Emerce Top 100 de eerste plaats behaald in de categorie Data suppliers. Voor de recreatie heeft Whooz samen met Pleisureworld NRIT de Smart Data Module ontwikkeld.
11/04/19 · Marketing | Lees meer
04/04/19   ·
Nieuwbouw studentenhuisvesting Hotel Management School Maastricht officieel van start
Met het slaan van de eerste paal is woensdag 3 april de bouw van 390 nieuwe duurzame woonunits voor ...
04/04/19 · Beleid · Horeca · Marketing | Lees meer
03/04/19   ·
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
02/04/19   ·
Start Stichting Marketing Enkhuizen
De gemeente Enkhuizen, VVV Enkhuizen en omstreken, Stichting Stadsmanagement Enkhuizen en Toeristis...
27/03/19   ·
Tulpenkwekers zijn schade aan velden zat (Video over de campagne)
Toeristen lopen zomaar de bollenvelden in om een mooie foto te schieten. De velden zijn zeker Instaw...
27/03/19 · Leisure · Marketing · Natuur · Toerisme | Lees meer
26/03/19   ·
Exclusief voor leden
Kathedrale basiliek Sint Bavo bouwt tijdelijke loopbrug
De voltooiing van de restauratie van de Kathedrale Basiliek Sint Bavo in Haarlem wordt van 1 mei tot...
20/03/19   ·
Exclusief voor leden
Bezoekersdata verzamelen met Citybeacons
In Eindhoven staan sinds een paar jaar zo’n 20 opvallende Citybeacons. Dit is een in Eindhoven ontwikkeld multifunctioneel en interactief informatiesysteem dat zowel informatie zendt als ontvangt. Dat maakt de beacons voor zowel toeristen als beleidsmakers interessant.
18/03/19   ·
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.

Blogs

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
11/01/16
De 3 gamechangers van het marketingvak
Wie zich vandaag met marketing bezig houdt, heeft met hele andere wetmatigheden te maken dan vijf j...
14/12/15
Person-to-person is de nieuwe marketing formule
Iemand anders zijn product of dienst promoten? Waarom zou je dat doen? Tenzij het natuurlijk een pro...

Agenda

17/06/19
17/06/19 t/m 17-06-19: Nationaal Congres Citymarketing
Op 17 juni 2019 is het Nationaal Congres Citymarketing. Het congres wordt in Eindhoven georganiseerd...
03/10/19
03/10/19 t/m 03-10-19: Vakdag Marketing D-day
Op donderdag 3 oktober organiseert PleisureWorld NRIT de Vakdag Marketing D-day. Reserveer nu alvast...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/04/19
Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘D...
11/04/19
Exclusief voor leden
Belgisch en Nederlands Limburg samen de Duitse markt op
Belgisch- en Nederlands-Limburg gaan opnieuw met een gezamenlijke inspiratiebrochure de Duitse markt bewerken. Beide Limburgen willen zich op de buitenlandse markt als een grenzeloze regio profileren. Door middelen te bundelen vergroten de regio's hun slagkracht.
11/04/19
Whooz wint in Emerce Top 100, recreatie wint mee
Whooz heeft in de Emerce Top 100 de eerste plaats behaald in de categorie Data suppliers. Voor de recreatie heeft Whooz samen met Pleisureworld NRIT de Smart Data Module ontwikkeld.
09/04/19
RED Online Marketing beste Fullservice Digital Agency van Nederland
Het in onze branche bekende online marketing bureau RED Online Marketing is uitgeroepen tot beste Fullservice Digital Agency.
04/04/19
Nieuwbouw studentenhuisvesting Hotel Management School Maastricht officieel van start
Met het slaan van de eerste paal is woensdag 3 april de bouw van 390 nieuwe duurzame woonunits voor ...
04/04/19
Inschrijving Nationale Citymarketing Trofee 2019 geopend!
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemee...
03/04/19
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
03/04/19
VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen
De VVV’s, TIP’s en Achterhoek Toerisme gaan intensiever samenwerken om de bezoekers in de Achterhoek te bedienen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk