Topics
Topics
25/02/21   ·
Digitale beleving als toegevoegde waarde
Veel bestemmingen willen aan de slag met digitale belevingen. Maar hoe pak je dat aan? NBTC heeft samen met BUas een stappenplan ontwikkeld om de juiste keuzes te maken om tot een geschikte digitale beleving te komen.
24/02/21   ·
The Rolling Stones – Unzipped kan nog tot 18 april in Nederland zijn
Het Groninger Museum verlengt The Rolling Stones – Unzipped tot en met 18 april 2021. De verlenging is een uiterste poging van het museum om de tentoonstelling zo lang mogelijk open te houden en zoveel mogelijk bezoekers toe te kunnen laten. Hierna is geen verlenging meer mogelijk omdat de expositie vanaf juni te zien is in het Franse Marseille.
24/02/21 · Cultuur · Leisure · Marketing · Toerisme | Lees meer
18/02/21   ·
Exclusief voor leden
Welke invloeden moet je als DMO herkennen voor vestigingsklimaat bedrijven?
Steeds vaker krijgen DMO's de taak erbij om bedrijven naar hun regio of stad over te halen. Het vestigingsklimaat is een complexe cocktail van invloeden en omstandigheden. Nederland trok in 2020 minder bedrijven maar dat zegt niet alles over het vestigingsklimaat. De investeringen van bedrijven namen af maar typisch Nederlandse ontwikkelingen speelt in de hoofden van de directies.
18/02/21 · Beleid · Marketing | Lees meer
18/02/21   ·
Exclusief voor leden
Vier internationale kunstenaars in Kinderbiënnale Groningen
De kunstenaars voor de Kinderbiënnale 2021 zijn bekend. Onder voorbehoud van mogelijke coronamaatre...
18/02/21 · Beleid · Cultuur · Marketing | Lees meer
10/02/21   ·
Brancheonderzoek toerisme & recreatie verkiezingen Tweede Kamer 2021
Op woensdag 17 maart kiest Nederland een nieuwe Tweede Kamer. Daarna start de vorming van een nieuwe regering. Dit is dé kans om de wensen van de vrijetijdssector bij de politieke partijen en formateurs onder de aandacht te brengen. Daarom heeft NRIT een brancheonderzoek opgezet. Doet u mee?
08/02/21   ·
Drenthe zet stevig perspectief voor 2030 weg
Drenthe heeft als eerste provincie, in navolging op het nationale Perspectief 2030 een provinciaal perspectief gelanceerd. Perspectief op bestemming Drenthe 2030 is een initiatief van de Provincie Drenthe, Marketing Drenthe en Recreatieschap Drenthe. Zij hebben samen met de sector dit perspectief ontwikkeld. Nu kunnen ze aan de slag.
08/02/21   ·
Exclusief voor leden
Uit creatieve evenementen ontstaat Kerk als Merk
Om het tij te keren van leegstaande kerken, lanceren DOSS Event Support en communicatiebureau RAADHUIS uit Alkmaar de campagne ‘Kerk als Merk’ . Samen met eigenaren van kerkelijk vastgoed bedenken en organiseren zij publieksevenementen die de bekendheid en financiële positie van kerken vergroten.
05/02/21   ·
Exclusief voor leden
Promotie voor je regio? Denk aan je eigen playlist
Ben je bezig met productontwikkeling en communicatie voor je regio. Denk dan voorbij de websites, agenda’s en de leukste winkelstraten. Breng je boodschap van je creatieve regio over door een playlist te maken. De Engelsen zijn er meesters in om film en muziek in te zetten voor regio’s. De Engelse kust pakt uit met muziek.
03/02/21   ·
Trend: online marketing neemt sterk toe
Al snel aan het begin van de coronacrisis werd duidelijk dat consumenten snel overstappen naar online bestellen. Nu zijn ook de cijfers bekend van het laatste kwartaal van 2020 en de online omzet. Weer schoot het percentage omhoog, met 55%. Internetmarketing wordt een sleutel tot succes tijdens en na de pandemie, zo lijkt het.
28/01/21   ·
Fors meer digitaal bezoek voor Visit Zuid-Limburg
De nieuwe consumentenwebsite van Visit Zuid-Limburg, die in juli 2020 werd gelanceerd, heeft deze zomermaanden maar liefst 130% meer bezoekers getrokken. Hoe hebben ze dat bereikt?
28/01/21 · Marketing | Lees meer
27/01/21   ·
VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.
25/01/21   ·
Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
25/01/21 · Marketing | Lees meer
25/01/21   ·
Marketing Drenthe heeft succes met Oer
Marketing Drenthe heeft onlangs haar Meerjarenstrategie 2021-2024 gepresenteerd. Directeur Astrid Crum en Marketing Strateeg Yvonne Cornax ontvouwden in de eerste editie van de DMO Strategie Sessies hun plannen die veel verder gaan dan marketing alleen.
25/01/21 · Marketing | Lees meer
21/01/21   ·
Exclusief voor leden
Ron van der Jagt (Le Champion):
Sportorganisatie Le Champion heeft besloten alle sportevenementen tot 1 juni 2021 te annuleren. "Straks in maart is de cirkel rond en hebben wij een jaar lang geen fysieke evenementen kunnen organiseren. De eerste grote evenementen die wij vorig jaar moesten annuleren waren onze evenementen in Zandvoort, op en rond het Formule 1 circuit. Nu dient de onwerkelijke situatie zich aan dat deze evenementen opnieuw niet georganiseerd kunnen worden”, constateert Ron van der Jagt
20/01/21   ·
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
20/01/21 · Beleid · Cultuur · Leisure · Marketing | Lees meer
19/01/21   ·
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
18/01/21   ·
Wat is de next step voor DMO’s
Op woensdag 16 december kwamen de Nederlandse DMO’s en VVV’s virtueel bijeen rond een uitzending vanuit Pakhuis de Zwijger. Exact de locatie waar drie jaar geleden het Kennisnetwerk Destinatie Nederland werd opgericht.
18/01/21 · Marketing | Lees meer
15/01/21   ·
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
15/01/21 · Leisure · Marketing | Lees meer
25/02/21   ·
Digitale beleving als toegevoegde waarde
Veel bestemmingen willen aan de slag met digitale belevingen. Maar hoe pak je dat aan? NBTC heeft samen met BUas een stappenplan ontwikkeld om de juiste keuzes te maken om tot een geschikte digitale beleving te komen.
18/02/21   ·
Exclusief voor leden
Welke invloeden moet je als DMO herkennen voor vestigingsklimaat bedrijven?
Steeds vaker krijgen DMO's de taak erbij om bedrijven naar hun regio of stad over te halen. Het vestigingsklimaat is een complexe cocktail van invloeden en omstandigheden. Nederland trok in 2020 minder bedrijven maar dat zegt niet alles over het vestigingsklimaat. De investeringen van bedrijven namen af maar typisch Nederlandse ontwikkelingen speelt in de hoofden van de directies.
18/02/21 · Beleid · Marketing | Lees meer
10/02/21   ·
Brancheonderzoek toerisme & recreatie verkiezingen Tweede Kamer 2021
Op woensdag 17 maart kiest Nederland een nieuwe Tweede Kamer. Daarna start de vorming van een nieuwe regering. Dit is dé kans om de wensen van de vrijetijdssector bij de politieke partijen en formateurs onder de aandacht te brengen. Daarom heeft NRIT een brancheonderzoek opgezet. Doet u mee?
08/02/21   ·
Exclusief voor leden
Uit creatieve evenementen ontstaat Kerk als Merk
Om het tij te keren van leegstaande kerken, lanceren DOSS Event Support en communicatiebureau RAADHUIS uit Alkmaar de campagne ‘Kerk als Merk’ . Samen met eigenaren van kerkelijk vastgoed bedenken en organiseren zij publieksevenementen die de bekendheid en financiële positie van kerken vergroten.
03/02/21   ·
Trend: online marketing neemt sterk toe
Al snel aan het begin van de coronacrisis werd duidelijk dat consumenten snel overstappen naar online bestellen. Nu zijn ook de cijfers bekend van het laatste kwartaal van 2020 en de online omzet. Weer schoot het percentage omhoog, met 55%. Internetmarketing wordt een sleutel tot succes tijdens en na de pandemie, zo lijkt het.
27/01/21   ·
VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.
25/01/21   ·
Marketing Drenthe heeft succes met Oer
Marketing Drenthe heeft onlangs haar Meerjarenstrategie 2021-2024 gepresenteerd. Directeur Astrid Crum en Marketing Strateeg Yvonne Cornax ontvouwden in de eerste editie van de DMO Strategie Sessies hun plannen die veel verder gaan dan marketing alleen.
25/01/21 · Marketing | Lees meer
20/01/21   ·
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
20/01/21 · Beleid · Cultuur · Leisure · Marketing | Lees meer
18/01/21   ·
Wat is de next step voor DMO’s
Op woensdag 16 december kwamen de Nederlandse DMO’s en VVV’s virtueel bijeen rond een uitzending vanuit Pakhuis de Zwijger. Exact de locatie waar drie jaar geleden het Kennisnetwerk Destinatie Nederland werd opgericht.
18/01/21 · Marketing | Lees meer
24/02/21   ·
The Rolling Stones – Unzipped kan nog tot 18 april in Nederland zijn
Het Groninger Museum verlengt The Rolling Stones – Unzipped tot en met 18 april 2021. De verlenging is een uiterste poging van het museum om de tentoonstelling zo lang mogelijk open te houden en zoveel mogelijk bezoekers toe te kunnen laten. Hierna is geen verlenging meer mogelijk omdat de expositie vanaf juni te zien is in het Franse Marseille.
24/02/21 · Cultuur · Leisure · Marketing · Toerisme | Lees meer
18/02/21   ·
Exclusief voor leden
Vier internationale kunstenaars in Kinderbiënnale Groningen
De kunstenaars voor de Kinderbiënnale 2021 zijn bekend. Onder voorbehoud van mogelijke coronamaatre...
18/02/21 · Beleid · Cultuur · Marketing | Lees meer
08/02/21   ·
Drenthe zet stevig perspectief voor 2030 weg
Drenthe heeft als eerste provincie, in navolging op het nationale Perspectief 2030 een provinciaal perspectief gelanceerd. Perspectief op bestemming Drenthe 2030 is een initiatief van de Provincie Drenthe, Marketing Drenthe en Recreatieschap Drenthe. Zij hebben samen met de sector dit perspectief ontwikkeld. Nu kunnen ze aan de slag.
05/02/21   ·
Exclusief voor leden
Promotie voor je regio? Denk aan je eigen playlist
Ben je bezig met productontwikkeling en communicatie voor je regio. Denk dan voorbij de websites, agenda’s en de leukste winkelstraten. Breng je boodschap van je creatieve regio over door een playlist te maken. De Engelsen zijn er meesters in om film en muziek in te zetten voor regio’s. De Engelse kust pakt uit met muziek.
28/01/21   ·
Fors meer digitaal bezoek voor Visit Zuid-Limburg
De nieuwe consumentenwebsite van Visit Zuid-Limburg, die in juli 2020 werd gelanceerd, heeft deze zomermaanden maar liefst 130% meer bezoekers getrokken. Hoe hebben ze dat bereikt?
28/01/21 · Marketing | Lees meer
25/01/21   ·
Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
25/01/21 · Marketing | Lees meer
21/01/21   ·
Exclusief voor leden
Ron van der Jagt (Le Champion):
Sportorganisatie Le Champion heeft besloten alle sportevenementen tot 1 juni 2021 te annuleren. "Straks in maart is de cirkel rond en hebben wij een jaar lang geen fysieke evenementen kunnen organiseren. De eerste grote evenementen die wij vorig jaar moesten annuleren waren onze evenementen in Zandvoort, op en rond het Formule 1 circuit. Nu dient de onwerkelijke situatie zich aan dat deze evenementen opnieuw niet georganiseerd kunnen worden”, constateert Ron van der Jagt
19/01/21   ·
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
15/01/21   ·
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
15/01/21 · Leisure · Marketing | Lees meer

Blogs

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

Agenda

Momenteel geen berichten aanwezig.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/02/21
The Rolling Stones – Unzipped kan nog tot 18 april in Nederland zijn
Het Groninger Museum verlengt The Rolling Stones – Unzipped tot en met 18 april 2021. De verlenging is een uiterste poging van het museum om de tentoonstelling zo lang mogelijk open te houden en zoveel mogelijk bezoekers toe te kunnen laten. Hierna is geen verlenging meer mogelijk omdat de expositie vanaf juni te zien is in het Franse Marseille.
18/02/21
Exclusief voor leden
Vier internationale kunstenaars in Kinderbiënnale Groningen
De kunstenaars voor de Kinderbiënnale 2021 zijn bekend. Onder voorbehoud van mogelijke coronamaatre...
08/02/21
Exclusief voor leden
Uit creatieve evenementen ontstaat Kerk als Merk
Om het tij te keren van leegstaande kerken, lanceren DOSS Event Support en communicatiebureau RAADHUIS uit Alkmaar de campagne ‘Kerk als Merk’ . Samen met eigenaren van kerkelijk vastgoed bedenken en organiseren zij publieksevenementen die de bekendheid en financiële positie van kerken vergroten.
03/02/21
Trend: online marketing neemt sterk toe
Al snel aan het begin van de coronacrisis werd duidelijk dat consumenten snel overstappen naar online bestellen. Nu zijn ook de cijfers bekend van het laatste kwartaal van 2020 en de online omzet. Weer schoot het percentage omhoog, met 55%. Internetmarketing wordt een sleutel tot succes tijdens en na de pandemie, zo lijkt het.
28/01/21
Fors meer digitaal bezoek voor Visit Zuid-Limburg
De nieuwe consumentenwebsite van Visit Zuid-Limburg, die in juli 2020 werd gelanceerd, heeft deze zomermaanden maar liefst 130% meer bezoekers getrokken. Hoe hebben ze dat bereikt?
27/01/21
VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.
25/01/21
Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."