Initiatiefnemersoverzicht
Initiatiefnemersoverzicht

Vrijetijdsnetwerk

Vrijetijdsnetwerk
Vrijetijdsnetwerk stelt zich tot doel om mensen uit de wereld van de vrijetijd met elkaar te verbinden door kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheid, bedrijfsleven en andere betrokkenen te organiseren. Dit doet zij door:

  • Het creëren van ontmoetingsplekken – werkelijk of virtueel - waar kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheden en bedrijfsleven en andere betrokkenen kan plaatsvinden;
  • Het organiseren van en publiceren over kritische, vernieuwende vak- en/of maatschappelijke discussies die de kwaliteit van het denken en doen in de vrijetijdssector op een hoger plan brengt;
  • Aandacht voor innovatie door de actieve ontwikkeling, toepassing en verspreiding van innovatieve concepten, onderzoeken en werkwijzen;
  • Het creëren van een leeromgeving voor beroepsbeoefenaren in de vrijetijdssector in brede zin, voor competentieontwikkeling en uitwisseling van kennis, expertise of ervaring met andere disciplines en belangen;
  • Het organiseren van netwerkactiviteiten ter bevordering van contact, begrip en samenwerking tussen alle betrokkenen in de vrijetijdssector.
Wilt u publiceren in Vrijetijdstudies? Klik dan hier voor meer informatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.