Initiatiefnemersoverzicht
Vrijetijdsnetwerk
Vrijetijdsnetwerk stelt zich tot doel om mensen uit de wereld van de vrijetijd met elkaar te verbinden door kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheid, bedrijfsleven en andere betrokkenen te organiseren. Dit doet zij door: - Het creëren van ontmoetingsplekken – werkelijk of virtueel - waar kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheden en bedrijfsleven en andere betrokkenen kan plaatsvinden;
- Het organiseren van en publiceren over kritische, vernieuwende vak- en/of maatschappelijke discussies die de kwaliteit van het denken en doen in de vrijetijdssector op een hoger plan brengt;
- Aandacht voor innovatie door de actieve ontwikkeling, toepassing en verspreiding van innovatieve concepten, onderzoeken en werkwijzen;
- Het creëren van een leeromgeving voor beroepsbeoefenaren in de vrijetijdssector in brede zin, voor competentieontwikkeling en uitwisseling van kennis, expertise of ervaring met andere disciplines en belangen;
- Het organiseren van netwerkactiviteiten ter bevordering van contact, begrip en samenwerking tussen alle betrokkenen in de vrijetijdssector.
Wilt u publiceren in Vrijetijdstudies? Klik dan hier voor meer informatie.
|
|
12/12/24
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
|
11/12/24
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
|
11/12/24
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
|
11/12/24
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
10/12/24
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
|
10/12/24
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
|
10/12/24
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
|
|