Store
Store

Het Vakantiepark in Nederland

Het Vakantiepark in Nederland

De markt voor vakantieparken is volop in beweging. De binnenlandse markt is dan wel voor een groot deel tussen de drie grote aanbieders CenterParcs, Landal GreenParks en Roompot Vakantieparken verdeeld, de uitdagingen zijn er niet minder om. Campings staan nog aan de vooravond van verregaande technologische ontwikkelingen en internationale overnames, individuele bungalowparken met de vraag bij welk samenwerkingsverband of boekingsplatform ze zich aansluiten en allemaal worstelen ze met de wispelturige en ongrijpbare consument, branchevervaging, sterke concurrentie van vliegvakanties en smalle marges.


Om nog maar niet te praten over vakantieparken die ‘end of life’ zijn, parken die uitgeponde accommodaties willen renoveren, campings die worstelen met de camper of de keuze tussen een natuurlijke camping met weinig voorzieningen of een full service vijfsterren camping.


Daarnaast willen beleidsmakers meer grip op de sector krijgen om negatieve effecten te voorkomen of juist het toerisme aan te jagen. Problemen en uitdagingen die om een gedegen en integraal fundament en inzicht vragen in de branche wat er tot op heden niet is.


Digitaal én fysiek boek

De publicatie ‘De toekomst van het vakantiepark’ wil informeren met feiten over vakantieparken, inzicht geven in de markt waarin ze opereren en inspireren om tot een duurzame toekomst voor de branche te komen. De hoofdstukken van het boek verschijnen zodra deze gereed zijn eerst in digitale vorm. In het voorjaar van 2020 worden hoofdstukken in een gedrukte publicatie gebundeld en aan de bestellers ter beschikking gesteld.


Voor wie is deze publicatie een must-read?

Het boek is een must-read publicatie voor eigenaren, directeuren en managers van vakantieparken maar is zeker interessant voor beleidsmakers, onderwijs, financiers, adviseurs, projectontwikkelaars, bouwbedrijven, toeleveranciers en andere aan de branche gelieerde bedrijven en organisaties.


Wat staat er in?

Het boek start met de status quo; hoe zit de markt in elkaar en wat zijn de huidige ontwikkelingen? Dat alles gelardeerd met veel data over vraag en aanbod. Een apart hoofdstuk wordt gewijd aan de geschiedenis van het vakantiepark. Maar ook: hoe worden vakantieparken ontwikkeld en geëxploiteerd?, welke rol spelen de diverse stakeholders? Vervolgens schetsen we vanuit diverse perspectieven de ontwikkelingskansen voor de markt en sluiten af met scenario’s voor de toekomst. Elk hoofdstuk bevat enkele praktijkcasussen. Voor het boek wordt eigen onderzoek onder zowel aanbieders als gasten uitgevoerd zodat we beschikken over uniek en actueel bronmateriaal. De scenario’s worden samen met de branche ontwikkeld en gevalideerd.


Hoe kan ik bestellen?

Deze publicatie kan eenvoudig via de store van PleisureWorld NRIT worden besteld. Het eerste hoofdstuk komt in december 2019 digitaal beschikbaar, de complete publicatie is in het voorjaar van 2020 gereed. De prijs van de publicatie is € 65,-.


Wat krijgt u?

  • Digitaal als eerste de hoofdstukken van het boek
  • Een fysieke publicatie waarin alle hoofdstukken zijn gebundeld
  • En bovenal een voorsprong op de concurrentie!

65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
05/12/19
Rijk en provincies eens over stikstofmaatregelen
Komen bouwprojecten in de vrijetijdseconomie weer volop in gang? Daar lijkt het wel op. Let als bedr...
05/12/19
Vacansoleil verkoopt campings, focus op touroperating
Vacansoleil gaat zich volledig concentreren op haar touroperatingactiviteiten in kampeervakanties en verkoopt haar vijf eigen campings.
05/12/19
Duurzame hotels boeken bij Eurostar
Eurostar breidt haar hotelaanbod uit met duurzame hotels en gaat voor elke treinrit een boom planten.
04/12/19
KHN, CNV Vakmensen en FNV Horeca bereiken resultaat
Koninklijke Horeca Nederland (KHN), CNV Vakmensen en FNV Horeca hebben een onderhandelaarsresultaat ...
04/12/19
Exclusief voor leden
Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland.
04/12/19
Gemeente Stadskanaal handelde verkeerd met tarieven camperplaatsen
De gemeente Stadskanaal concurreerde tussen 2014 en 2018 oneerlijk met commerciële camperplaatsen. ...
04/12/19
Van Gogh in een heel ander licht
Tinker imagineers mag samen met Van Gogh Brabant en ASML een nieuwe tentoonstelling over Vincent Van Gogh realiseren. Technologie, kunst en creativiteit komen in het vernieuwde museum Vincentre in Nuenen op een bijzondere wijze samen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk