Store
Store

Het Vakantiepark in Nederland

Het Vakantiepark in Nederland

De markt voor vakantieparken is volop in beweging. De binnenlandse markt is dan wel voor een groot deel tussen de drie grote aanbieders CenterParcs, Landal GreenParks en Roompot Vakantieparken verdeeld, de uitdagingen zijn er niet minder om. Campings staan nog aan de vooravond van verregaande technologische ontwikkelingen en internationale overnames, individuele bungalowparken met de vraag bij welk samenwerkingsverband of boekingsplatform ze zich aansluiten en allemaal worstelen ze met de wispelturige en ongrijpbare consument, branchevervaging, sterke concurrentie van vliegvakanties en smalle marges.


Om nog maar niet te praten over vakantieparken die ‘end of life’ zijn, parken die uitgeponde accommodaties willen renoveren, campings die worstelen met de camper of de keuze tussen een natuurlijke camping met weinig voorzieningen of een full service vijfsterren camping.


Daarnaast willen beleidsmakers meer grip op de sector krijgen om negatieve effecten te voorkomen of juist het toerisme aan te jagen. Problemen en uitdagingen die om een gedegen en integraal fundament en inzicht vragen in de branche wat er tot op heden niet is.


Digitaal én fysiek boek

De publicatie ‘De toekomst van het vakantiepark’ wil informeren met feiten over vakantieparken, inzicht geven in de markt waarin ze opereren en inspireren om tot een duurzame toekomst voor de branche te komen. De hoofdstukken van het boek verschijnen zodra deze gereed zijn eerst in digitale vorm. In het najaar van 2020 worden hoofdstukken in een gedrukte publicatie gebundeld en aan de bestellers ter beschikking gesteld.


Voor wie is deze publicatie een must-read?

Het boek is een must-read publicatie voor eigenaren, directeuren en managers van vakantieparken maar is zeker interessant voor beleidsmakers, onderwijs, financiers, adviseurs, projectontwikkelaars, bouwbedrijven, toeleveranciers en andere aan de branche gelieerde bedrijven en organisaties.


Wat staat er in?

Het boek start met de status quo; hoe zit de markt in elkaar en wat zijn de huidige ontwikkelingen? Dat alles gelardeerd met veel data over vraag en aanbod. Een apart hoofdstuk wordt gewijd aan de geschiedenis van het vakantiepark. Maar ook: hoe worden vakantieparken ontwikkeld en geëxploiteerd, welke rol spelen de diverse stakeholders? Vervolgens schetsen we vanuit diverse perspectieven de ontwikkelingskansen voor de markt en sluiten af met scenario’s voor de toekomst. Elk hoofdstuk bevat enkele praktijkcasussen. Voor het boek wordt eigen onderzoek onder zowel aanbieders als gasten uitgevoerd zodat we beschikken over uniek en actueel bronmateriaal. De scenario’s worden samen met de branche ontwikkeld en gevalideerd.




Hoe kan ik bestellen?

Deze publicatie kan eenvoudig via de store van PleisureWorld NRIT worden besteld. De eerste drie hoofdstukken zijn inmiddels verschenen en digitaal beschikbaar, de complete publicatie is in het najaar van 2020 gereed. De prijs van de publicatie is € 65,-.


Wat krijgt u?

  • Digitaal als eerste de hoofdstukken van het boek
  • Een fysieke publicatie waarin alle hoofdstukken zijn gebundeld
  • En bovenal een voorsprong op de concurrentie!

65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/11/20
Emirates heeft alle 1,7 miljoen terugbetalingsverzoeken afgehandeld
Luchtvaartmaatschappij Emirates heeft een intensief programma doorlopen om de achterstand in te...
27/11/20
Eerste grensoverschrijdende Knopen Lopen wandelkaart verkrijgbaar
De wandelkaart van de gemeente Roerdalen is onlangs vernieuwd en uitgebreid met het knooppuntennetwe...
27/11/20
Nieuwe website Trekkershutten maakt online boeken eenvoudiger
Op de nieuwe website van de Trekkershutten, die deze week is gelanceerd, kunnen ...
27/11/20
Start van virtuele tijdreis naar Leiden in 1620
Rondkijken in Leiden en zien hoe de Pilgrims hier tussen 1609 en 1620 woonden, kan nu via het platfo...
26/11/20
Nederlanders sporten minder tijdens corona
Van alle Nederlanders is 34% minder gaan sporten tijdens de coronapandemie. Bijna een op de tien geeft aan zelfs helemaal gestopt te zijn. Een kleine groep (13%) is juist meer gaan sporten en bewegen.
26/11/20
Ruime meerderheid Nederlanders vindt wintersportvakantie onverantwoord
Een overgrote meerderheid van de Nederlanders (71%) vindt dit jaar op wintersport gaan onverantwoord.
26/11/20
Blijvend investeren in de vrijetijdssector is essentieel: zonder bezoekers geen herstel!
Heel ondernemend Utrecht wordt getroffen door de coronamaatregelen. De cultuur-, evenementen-, horec...
26/11/20
Steuntje in de rug voor Gelderse ondernemers in horeca en toerisme
De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerism...