04/10/24 ·
Eilandmarketing Schouwen-Duiveland startte op 1 januari 2022 en is daarmee een ‘jonge’ DMO. Toch zijn de doelstellingen ambitieus: spreiding van het toerisme over het eiland en het jaar én inwonersprofijt inzichtelijk maken. Daarvoor wordt een scala aan middelen ingezet, waaronder een inwonersmagazine.
03/10/24 ·
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
27/09/24 ·
Na 8,5 jaar als directeur van VVV Texel, heeft Frank Spooren zijn vertrek aangekondigd. Per 1 maart 2025 zal hij zijn taken overdragen aan een nog te benoemen opvolger.
23/09/24 ·
Een opvallend oranje VW-busje reed door het duitse Nordhorn om de speciale Overijsselkranten uit te delen ter promotie van Overijssel in 'das andere Holland.
23/09/24 ·
De toren, het uitzichtpunt op het Binnenhof in Den Haag trekt in twee maanden tijd 100.000 bezoekers.
19/09/24 ·
Overheid, onderwijs, bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen verenigen zich per september 2024 in een nieuwe samenwerking op landelijk niveau: de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme.
19/09/24 ·
Anya Niewierra stopt als Algemeen Directeur van Stichting VVV Zuid-Limburg (Visit Zuid-Limburg). Na een boeiende carrière van 32 jaar is voor haar het moment gekomen om het stokje over te dragen.
18/09/24 ·
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24 ·
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
|
17/09/24 ·
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
10/09/24 ·
Onder het motto "voel Zwolle" lanceert de stad deze herfst een campagne die inspeelt op de behoefte aan iets nieuws en onverwachts. Zwolle Marketing voert bewust in en rond het centraal gelegen Utrecht een campagne met digitale abri’s, snelwegmasten en video op het NS-station om de juiste doelgroep te bereiken.
06/09/24 ·
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
03/09/24 ·
De ringweg van Groningen is na jaren van hard werken eindelijk voltooid. Marketing Groningen haakt in op die gebeurtenis met een excuus aan andere toeristische bestemmingen dat het wel eens een stuk rustiger kan worden bij de concurrentie.
28/08/24 ·
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.
28/08/24 ·
De Zaanstreek is met name bekend vanwege de aanwezigheid van iconen zoals de Zaanse Schans en het Inntel-hotel in Zaandam. Het gebied heeft veel meer te bieden. De uitgestrektheid van het gebied zorgt daarbij wel voor uitdagingen. Evenals het feit dat er nog veel verborgen parels zijn die alleen door samenwerking goed over het voetlicht kunnen worden gebracht. Anneke Wijdogen-Vis van Marketing Zaanstreek vertelt over hoe ze deze uitdagingen wil oppakken.
14/08/24 ·
Het Ministerie van Defensie stelt 40 miljoen euro beschikbaar om het Marinemuseum in Den Helder grootscheeps te verbouwen. In 2026 start de bouw van een nieuw en modern Marinemuseum.
13/08/24 ·
Voor de duurzame ontwikkeling van de bestemming Nederland is betrokkenheid en draagvlak onder inwoners essentieel. Het zijn immers niet alleen overheden en ondernemers, maar ook inwoners die een bestemming maken. Maar hoe betrek je inwoners bij de ontwikkeling van een bestemming?
12/08/24 ·
Vandaag start de allereerste etappe van de Tour de France Femmes avec Zwift. Door de combinatie met tropische temperaturen zorgt dat waarschijnlijk voor volle wegen richting de kust.
|
04/10/24 ·
Eilandmarketing Schouwen-Duiveland startte op 1 januari 2022 en is daarmee een ‘jonge’ DMO. Toch zijn de doelstellingen ambitieus: spreiding van het toerisme over het eiland en het jaar én inwonersprofijt inzichtelijk maken. Daarvoor wordt een scala aan middelen ingezet, waaronder een inwonersmagazine.
27/09/24 ·
Na 8,5 jaar als directeur van VVV Texel, heeft Frank Spooren zijn vertrek aangekondigd. Per 1 maart 2025 zal hij zijn taken overdragen aan een nog te benoemen opvolger.
23/09/24 ·
De toren, het uitzichtpunt op het Binnenhof in Den Haag trekt in twee maanden tijd 100.000 bezoekers.
19/09/24 ·
Anya Niewierra stopt als Algemeen Directeur van Stichting VVV Zuid-Limburg (Visit Zuid-Limburg). Na een boeiende carrière van 32 jaar is voor haar het moment gekomen om het stokje over te dragen.
17/09/24 ·
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
10/09/24 ·
Onder het motto "voel Zwolle" lanceert de stad deze herfst een campagne die inspeelt op de behoefte aan iets nieuws en onverwachts. Zwolle Marketing voert bewust in en rond het centraal gelegen Utrecht een campagne met digitale abri’s, snelwegmasten en video op het NS-station om de juiste doelgroep te bereiken.
03/09/24 ·
De ringweg van Groningen is na jaren van hard werken eindelijk voltooid. Marketing Groningen haakt in op die gebeurtenis met een excuus aan andere toeristische bestemmingen dat het wel eens een stuk rustiger kan worden bij de concurrentie.
28/08/24 ·
De Zaanstreek is met name bekend vanwege de aanwezigheid van iconen zoals de Zaanse Schans en het Inntel-hotel in Zaandam. Het gebied heeft veel meer te bieden. De uitgestrektheid van het gebied zorgt daarbij wel voor uitdagingen. Evenals het feit dat er nog veel verborgen parels zijn die alleen door samenwerking goed over het voetlicht kunnen worden gebracht. Anneke Wijdogen-Vis van Marketing Zaanstreek vertelt over hoe ze deze uitdagingen wil oppakken.
13/08/24 ·
Voor de duurzame ontwikkeling van de bestemming Nederland is betrokkenheid en draagvlak onder inwoners essentieel. Het zijn immers niet alleen overheden en ondernemers, maar ook inwoners die een bestemming maken. Maar hoe betrek je inwoners bij de ontwikkeling van een bestemming?
|
03/10/24 ·
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
23/09/24 ·
Een opvallend oranje VW-busje reed door het duitse Nordhorn om de speciale Overijsselkranten uit te delen ter promotie van Overijssel in 'das andere Holland.
19/09/24 ·
Overheid, onderwijs, bedrijfsleven en maatschappelijke instellingen verenigen zich per september 2024 in een nieuwe samenwerking op landelijk niveau: de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme.
18/09/24 ·
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24 ·
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
06/09/24 ·
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
28/08/24 ·
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.
14/08/24 ·
Het Ministerie van Defensie stelt 40 miljoen euro beschikbaar om het Marinemuseum in Den Helder grootscheeps te verbouwen. In 2026 start de bouw van een nieuw en modern Marinemuseum.
12/08/24 ·
Vandaag start de allereerste etappe van de Tour de France Femmes avec Zwift. Door de combinatie met tropische temperaturen zorgt dat waarschijnlijk voor volle wegen richting de kust.
|
Blogs
|
25/03/24
Column van Herre Dijksma over het spreiden van toerisme in de vorm van een open brief aan Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam
|
10/07/23
Wie de afgelopen tijd niet van ChatGPT heeft gehoord, heeft zeer waarschijnlijk onder een s...
|
19/05/23
Vrijwel dagelijks berichten nieuwsmedia over de dilemma’s van Nederlandse overheden en on...
|
25/01/23
Een vraag die ik regelmatig van beleidsambtenaren krijg, is: die integraliteit, hoe bereik ik die nu? Laat ik eerlijk zijn: dat gaat natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Toch zijn er gemeenten en provincies die hierin al aardig op weg zijn, en die zijn óók ooit ergens begonnen.
|
28/04/22
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
|
31/03/22
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
|
Agenda
|
23/10/24
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
|
12/11/24
Op dinsdag 12 november organiseert Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei de afsluiting ...
|
22/11/24
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
|
|
|
03/10/24
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
|
27/09/24
Na 8,5 jaar als directeur van VVV Texel, heeft Frank Spooren zijn vertrek aangekondigd. Per 1 maart 2025 zal hij zijn taken overdragen aan een nog te benoemen opvolger.
|
23/09/24
Een opvallend oranje VW-busje reed door het duitse Nordhorn om de speciale Overijsselkranten uit te delen ter promotie van Overijssel in 'das andere Holland.
|
23/09/24
De toren, het uitzichtpunt op het Binnenhof in Den Haag trekt in twee maanden tijd 100.000 bezoekers.
|
18/09/24
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
|
17/09/24
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
|
17/09/24
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
|
06/09/24
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
|
|