Topics
Topics
14/02/25   ·
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
11/02/25   ·
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
07/02/25   ·
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
07/02/25   ·
45ste editie van Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd verschenen
Deze week is het nieuwe Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd verschenen. De 45ste editie van dit rapport van NRIT, CELTH en NBTC biedt een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in toerisme, recreatie en vrije tijd. In de online omgeving is alle content uit het Trendrapport, inclusief de data achter de meer dan 250 grafieken, beschikbaar.
30/01/25   ·
Trendcongres Toerisme haalt internationale keynotes naar Breda
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2025. Het thema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. De congresorganisatie maakt vandaag de drie internationale keynotes bekend: Dr. Willy Legrand, Stanislav Ivanov en Ramon Vullings.
24/01/25   ·
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
16/01/25   ·
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
15/01/25   ·
Kom niet naar Den Bosch, daar is het altijd feest
Den Bosch Partners is een relatief nieuwe citymarketingorganisatie. Gestart in maart 2022 willen ze de Brabantse hoofdstad toeristisch op de kaart zetten met opvallende campagnes. Dan is de landelijke campagne ‘Kom niet naar Den Bosch, daar is het altijd feest’ wel een hele bijzondere. Directeur-bestuurder Mark de Greeff over de aanleiding, aanpak en resultaten.
14/01/25   ·
De zeven stappen van bestemmingsmanagement
In 2022 ontwikkelde de Werkgroep Bestemmingsmanagement de Leidraad Bestemmingsmanagement, die beleidsmakers en stakeholders ondersteunt in het duurzaam ontwikkelen van toeristische bestemmingen. Centraal hierin staat het zevenstappenmodel, dat een integrale aanpak biedt voor het balanceren van de belangen van bezoekers, bewoners en bedrijven. Het uiteindelijke doel is dat in 2030 iedere Nederlander profijt heeft van toerisme, zoals omschreven in Perspectief 2030.
08/01/25   ·
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24   ·
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
13/12/24   ·
Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres. Het tema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden op de mooie campus.
11/12/24   ·
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24   ·
Leiden start met AI Whatsapp functie I Ask Leiden
Destinatieorganistie Leiden&Partners biedt vanaf maandag 9 december een pilot met Whatsapp. De tool, deels op basis van Artificiële Intelligentie en deels beheerde content, is 24/7 in alle talen beschikbaar voor iedereen die vragen heeft over een bezoek aan sleutelstad Leiden.
09/12/24   ·
Dave Geensen volgt Gerben Baaij op bij Dordrecht Marketing & Partners
Dave Geensen treedt per 1 februari 2025 in dienst bij Dordrecht Marketing & Partners. Hij volgt Gerben Baaij op, de huidige directeur-bestuurder, die na 17,5 jaar de organisatie zal verlaten.
20/11/24   ·
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
18/11/24   ·
Campagne ‘Dark Sky Terschelling’ wint Effie
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft een Bronzen Effie in de wacht weten te slepen. Dat werd op donderdag 14 november bekend bij het belangrijkste en grootste marketing- en communicatiecongres van Nederland: Marketing en Effie LIVE! in Circa in Amsterdam. Stichting Terschellinger Ondernemersfonds is opdrachtgever van de campagne, die is uitgevoerd door Sherpa’s Stories.
15/11/24   ·
Inspirerend kennisevent: Balans in jouw bestemming
NRIT had gisteren samen met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een heel goed kennisevent ‘Zet je regio op de kaart: Balans in jouw bestemming’. De aanwezigen werden geïnformeerd en geïnspireerd met relevante state-of-the-art inzichten rond bestemming in balans.
14/02/25   ·
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
07/02/25   ·
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
30/01/25   ·
Trendcongres Toerisme haalt internationale keynotes naar Breda
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2025. Het thema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. De congresorganisatie maakt vandaag de drie internationale keynotes bekend: Dr. Willy Legrand, Stanislav Ivanov en Ramon Vullings.
16/01/25   ·
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
14/01/25   ·
De zeven stappen van bestemmingsmanagement
In 2022 ontwikkelde de Werkgroep Bestemmingsmanagement de Leidraad Bestemmingsmanagement, die beleidsmakers en stakeholders ondersteunt in het duurzaam ontwikkelen van toeristische bestemmingen. Centraal hierin staat het zevenstappenmodel, dat een integrale aanpak biedt voor het balanceren van de belangen van bezoekers, bewoners en bedrijven. Het uiteindelijke doel is dat in 2030 iedere Nederlander profijt heeft van toerisme, zoals omschreven in Perspectief 2030.
25/12/24   ·
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24   ·
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
09/12/24   ·
Dave Geensen volgt Gerben Baaij op bij Dordrecht Marketing & Partners
Dave Geensen treedt per 1 februari 2025 in dienst bij Dordrecht Marketing & Partners. Hij volgt Gerben Baaij op, de huidige directeur-bestuurder, die na 17,5 jaar de organisatie zal verlaten.
18/11/24   ·
Campagne ‘Dark Sky Terschelling’ wint Effie
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft een Bronzen Effie in de wacht weten te slepen. Dat werd op donderdag 14 november bekend bij het belangrijkste en grootste marketing- en communicatiecongres van Nederland: Marketing en Effie LIVE! in Circa in Amsterdam. Stichting Terschellinger Ondernemersfonds is opdrachtgever van de campagne, die is uitgevoerd door Sherpa’s Stories.
11/02/25   ·
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
07/02/25   ·
45ste editie van Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd verschenen
Deze week is het nieuwe Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd verschenen. De 45ste editie van dit rapport van NRIT, CELTH en NBTC biedt een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in toerisme, recreatie en vrije tijd. In de online omgeving is alle content uit het Trendrapport, inclusief de data achter de meer dan 250 grafieken, beschikbaar.
24/01/25   ·
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
15/01/25   ·
Kom niet naar Den Bosch, daar is het altijd feest
Den Bosch Partners is een relatief nieuwe citymarketingorganisatie. Gestart in maart 2022 willen ze de Brabantse hoofdstad toeristisch op de kaart zetten met opvallende campagnes. Dan is de landelijke campagne ‘Kom niet naar Den Bosch, daar is het altijd feest’ wel een hele bijzondere. Directeur-bestuurder Mark de Greeff over de aanleiding, aanpak en resultaten.
08/01/25   ·
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
13/12/24   ·
Save the date: Trendcongres 2025 - Breda - 20 maart 2025
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het jaarlijkse Trendcongres. Het tema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden op de mooie campus.
10/12/24   ·
Leiden start met AI Whatsapp functie I Ask Leiden
Destinatieorganistie Leiden&Partners biedt vanaf maandag 9 december een pilot met Whatsapp. De tool, deels op basis van Artificiële Intelligentie en deels beheerde content, is 24/7 in alle talen beschikbaar voor iedereen die vragen heeft over een bezoek aan sleutelstad Leiden.
20/11/24   ·
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
15/11/24   ·
Inspirerend kennisevent: Balans in jouw bestemming
NRIT had gisteren samen met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een heel goed kennisevent ‘Zet je regio op de kaart: Balans in jouw bestemming’. De aanwezigen werden geïnformeerd en geïnspireerd met relevante state-of-the-art inzichten rond bestemming in balans.

Blogs

25/11/24
Vakantieparken als Mini-Dorpjes: een vloek of een zegen?
Op een zwoele zomerdag stroomden gezinnen toe naar Wortelpop bij Camping & Vakantiepark...
04/10/24
Waardevol toerisme vraagt om regie van de overheid
Het florerende toerisme in de voormalige Oostelijke Mijnstreek -tegenwoordig Parkstad Limburg- bewij...
25/03/24
Beste Femke
Column van Herre Dijksma over het spreiden van toerisme in de vorm van een open brief aan Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam
10/07/23
ChatGPT en de gastvrijheidssector; vloek of zegen?
Wie de afgelopen tijd niet van ChatGPT heeft gehoord, heeft zeer waarschijnlijk onder een s...
19/05/23
Bestemmingsmanagement vereist betere verankering van recreatie en toerisme in het bestuurlijk instrumentarium
Vrijwel dagelijks berichten nieuwsmedia over de dilemma’s van Nederlandse overheden en on...
25/01/23
Natuurlijk ben ik voor een integrale aanpak, maar hoe bereik ik die nu?
Een vraag die ik regelmatig van beleidsambtenaren krijg, is: die integraliteit, hoe bereik ik die nu? Laat ik eerlijk zijn: dat gaat natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Toch zijn er gemeenten en provincies die hierin al aardig op weg zijn, en die zijn óók ooit ergens begonnen.
28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...

Agenda

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...

||| Nieuws |||

14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.