16/12/25 ·
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25 ·
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25 ·
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
09/12/25 ·
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25 ·
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
04/12/25 ·
Eelco van der Lingen (54) zal per 1 februari 2026 aantreden als directeur van het Fries Museum, Keramiekmuseum Princessehof en het Fries Verzetsmuseum. Hij volgt Oeds Bijlsma op die het afgelopen half jaar, na het vertrek van Kris Callens begin dit jaar, de leiding had over de musea. Lukt het Van Lingen om de musea nog populairder te maken?
03/12/25 ·
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
01/12/25 ·
Gebruik je in de marketing en sales veel AI? Kijk dan goed of het bij de doelgroep past en geaccepteerd wordt. Gen Z, ondanks dat deze generatie bijna opgroeit met AI, keurt het gebruik van AI in advertenties vaak af. Waarom?
28/11/25 ·
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
|
27/11/25 ·
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
26/11/25 ·
De Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei stonden vorige maand opnieuw in het teken van de jaarlijkse Oktober Wandelmaand. Een themamaand die erg populair is, blijkt uit de evaluatie van RBT Heuvelrug & Vallei. De ruim 34.000 bezoekers op de wandelpagina’s van www.opdeheuvelrug.nl en een online campagnebereik van meer dan 225.000 weergaven tonen aan dat wandelen populair is in het vrijetijdsaanbod van de regio.
24/11/25 ·
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25 ·
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
20/11/25 ·
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.
17/11/25 ·
Tijdens het Netwerkevent Najaar 2025 in Buitenplaats De Bergse Bossen in Driebergen presenteerde RBT Heuvelrug & Vallei haar nieuwe strategie en positionering Bestemming De Utrechtse Heuvelrug 2026–2030. Onder het motto “Buiten leven, bewust genieten, blijven ontdekken” kiest de organisatie voor een koers waarin recreatie, toerisme, natuur en leefbaarheid duurzaam met elkaar zijn verbonden.
14/11/25 ·
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
12/11/25 ·
Roompot en Landal GreenParks betraden een nieuw tijdperk onder de nieuwe naam Landal. Verschillende vakantieparken hebben inmiddels het vernieuwde logo en design van het merk omarmd. De complete uitrol van het jonge merk Landal duurt nog zeker een jaar.
06/11/25 ·
Op 28 februari 2026 wordt de 'beste wandelroute' gekozen uit elf routes in Nederland en België.
|
16/12/25 ·
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25 ·
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
09/12/25 ·
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
03/12/25 ·
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25 ·
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
26/11/25 ·
De Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei stonden vorige maand opnieuw in het teken van de jaarlijkse Oktober Wandelmaand. Een themamaand die erg populair is, blijkt uit de evaluatie van RBT Heuvelrug & Vallei. De ruim 34.000 bezoekers op de wandelpagina’s van www.opdeheuvelrug.nl en een online campagnebereik van meer dan 225.000 weergaven tonen aan dat wandelen populair is in het vrijetijdsaanbod van de regio.
20/11/25 ·
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
17/11/25 ·
Tijdens het Netwerkevent Najaar 2025 in Buitenplaats De Bergse Bossen in Driebergen presenteerde RBT Heuvelrug & Vallei haar nieuwe strategie en positionering Bestemming De Utrechtse Heuvelrug 2026–2030. Onder het motto “Buiten leven, bewust genieten, blijven ontdekken” kiest de organisatie voor een koers waarin recreatie, toerisme, natuur en leefbaarheid duurzaam met elkaar zijn verbonden.
12/11/25 ·
Roompot en Landal GreenParks betraden een nieuw tijdperk onder de nieuwe naam Landal. Verschillende vakantieparken hebben inmiddels het vernieuwde logo en design van het merk omarmd. De complete uitrol van het jonge merk Landal duurt nog zeker een jaar.
|
16/12/25 ·
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
09/12/25 ·
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
04/12/25 ·
Eelco van der Lingen (54) zal per 1 februari 2026 aantreden als directeur van het Fries Museum, Keramiekmuseum Princessehof en het Fries Verzetsmuseum. Hij volgt Oeds Bijlsma op die het afgelopen half jaar, na het vertrek van Kris Callens begin dit jaar, de leiding had over de musea. Lukt het Van Lingen om de musea nog populairder te maken?
01/12/25 ·
Gebruik je in de marketing en sales veel AI? Kijk dan goed of het bij de doelgroep past en geaccepteerd wordt. Gen Z, ondanks dat deze generatie bijna opgroeit met AI, keurt het gebruik van AI in advertenties vaak af. Waarom?
27/11/25 ·
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25 ·
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25 ·
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.
14/11/25 ·
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
06/11/25 ·
Op 28 februari 2026 wordt de 'beste wandelroute' gekozen uit elf routes in Nederland en België.
|
Blogs
|
02/04/25
Citymarketing als vak is omgeven van financiële kwesties. Wat doet de gemeente? Wat dragen...
|
25/11/24
Op een zwoele zomerdag stroomden gezinnen toe naar Wortelpop bij Camping & Vakantiepark...
|
04/10/24
Het florerende toerisme in de voormalige Oostelijke Mijnstreek -tegenwoordig Parkstad Limburg- bewij...
|
10/07/23
Wie de afgelopen tijd niet van ChatGPT heeft gehoord, heeft zeer waarschijnlijk onder een s...
|
10/07/23
In tijden van economische en klimatologische malaise neemt de oproep aan de bevolking toe o...
|
19/05/23
Vrijwel dagelijks berichten nieuwsmedia over de dilemma’s van Nederlandse overheden en on...
|
28/04/22
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
|
13/12/21
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
|
09/07/21
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
|
30/03/21
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
|
Agenda
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|
|
16/12/25
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
|
16/12/25
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
|
16/12/25
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
|
09/12/25
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
|
09/12/25
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
|
03/12/25
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
|
28/11/25
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
|
27/11/25
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
|
|