Initiatiefnemersoverzicht
Initiatiefnemersoverzicht

NRIT Media

NRIT Media

NRIT Media is dé kennispartner in de vrijetijdssector. Wij zijn gespecialiseerd in het verspreiden van relevante vakinformatie naar het werkveld. Daarbij maken we gebruik van zowel geprinte als digitale media en live bijeenkomsten.




NRIT Media is een zelfstandige uitgeverij met als specialisme toerisme, recreatie en vrije tijd. Wij zijn gespecialiseerd in het verzamelen, bundelen, verrijken en verspreiden van relevante vakinformatie naar het onderwijs en werkveld. Daarbij maken we gebruik van zowel geprinte als digitale media en zien live kennisdeling in de vorm van congressen, seminars en cursussen als extra toegevoegde waarde. Daarbij werken we intensief samen met bijvoorbeeld NHTV en NBTC.

Kortom, NRIT Media is dé leverancier van betrouwbare vakinformatie in de vrijetijdssector. Bekende titels zijn Recreatie & Toerisme, Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd, NRIT Magazine en NRIT Actueel.

NRIT Media is ontstaan uit het Nederlands Research Instituut voor Recreatie en Toerisme (NRIT) en tegenwoordig onderdeel van Arko Redakto.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/10/21
Exclusief voor leden
Kan de horeca helpen bij de overstap naar een vegetarisch eetpatroon?
De Nederlandse vleesconsumptie liet in 2020 een historische daling zien van bijna 2 kg per persoon. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. De daling wordt vooral geweten aan de horecasluiting omwille van de coronapandemie. Volgens ProVeg Nederland tonen de cijfers aan dat de horeca meer kan doen om klanten te helpen vaker voor plantaardig te kiezen. Toerisme is wellicht van invloed op het in standhouden van een eetpatroon met veel vlees.
26/10/21
Zestigplussers in Nederland omarmen de reisrevolutie
Na anderhalf jaar van lockdown en afstand houden zijn ouderen in Nederland vaker gasten gaan ontvangen of gaan reizen om weer in contact te komen met anderen. Dat meldt Airbnb na de recente Internationale Dag van de Ouderen. In september 2021 was ongeveer 15 procent van de hosts op Airbnb wereldwijd 60 jaar of ouder*, en ruim één op de tien hosts in Nederland. Alleen al in Nederland hebben zij het afgelopen jaar gezamenlijk meer dan 25 miljoen euro verdiend.
26/10/21
Lancering internationale campagne congresstad Maastricht
Met de oplevering van het nieuwe congrescentrum lanceren Maastricht Convention Bureau en MECC Maastr...
26/10/21
Textilium Futura organiseert tweede editie Textour in mei 2022
Na de eerste Textour van afgelopen mei volgt in 2022 een tweede editie van donderdag 26 tot en met z...
26/10/21
Marker Wadden wint Dutch Design Award
Het integrale ontwerp van de natuureilanden Marker Wadden heeft de Dutch Design Award (DDA) gewonnen...
26/10/21
Eerste exemplaar rapport ketenvorming vakantieparken uitgereikt
Tijdens de Praktijkdag Vakantieparken, op 12 oktober in Familie resort PUUR Exloo, reikte de rapport...
26/10/21
Grote betrokkenheid vormt recreatiezoneringsplan
Er is de afgelopen maanden veel geïnvesteerd in communicatie met bewoners, gebruikers en ondernemer...
26/10/21
Exclusief voor leden
Luchtvaartmaatschappij ziet nabije toekomst positief en zoekt 6.000 nieuwe medewerkers
Dat er weer volop gevlogen wordt, dat merken ze in Dubai. Luchtaartmaatschappij Emirates gaat meer dan 6.000 medewerkers werven in de komende zes maanden. Daarbij rekent het management op verdere versoepelingen op de coronamaatregelen wereldwijd. Bij de achtergrond over de wervingsactie komt ook naar buiten hoe dit bedrijf opveert uit de crisis en wat het betekent voor Dubai.