Store
Store

40 cruciale management tips voor leisure

40 cruciale management tips voor leisure

en 20 columns die trends en markten verhelderen

van Han Verheijden



Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.


De tips zijn verdeeld naar 4 handige categorieën. Deze inzichten, adviezen en soms ook de eigenzinnige kijk op het jonge vakgebied leisure geven je een verhelderende blik op de ontwikkelingen, bedrijfsvoering en marketing.

"Kritische massa is mijns inziens de meest onderschatte sleutelfactor voor succes. Voldoende capaciteit in bedden, attracties of vierkante meters vormt de basis voor het kunnen realiseren van voldoende omzet om enerzijds krachtig in de markt te opereren en anderzijds de algemene kosten relatief laag te houden. Dat gezellige restaurantje met een topkeuken verdient succes, maar heeft het in praktijk vaak zo moeilijk. Daarom raad ik aan om op zowel bedrijfs- als concernniveau te streven naar het juiste schaalniveau. Anders zijn mooie producten op termijn toch ten dode opgeschreven.” - Het is een van de sterke management tips van Han Verheijden.

Must have


Een must have voor iedereen die start in deze branche maar zeker ook als je er al jaren in werkt. De adviezen zijn perfect te gebruiken door ondernemers en beleidsmakers. Het voorwoord is geschreven door Cees Slager (Molecaten / HISWA-RECRON).

Persoonlijke ontwikkeling


Han Verheijden heeft een extra intentie met ’40 cruciale management tips voor leisure – 20 columns die trends en markten verhelderen’. "Mijn persoonlijke waarnemingen interpreteerde ik met de in veertig jaar opgebouwde ervaring. Deze columns staan nu centraal in dit boek en om de bruikbaarheid te bevorderen heb ik per categorie ondernemerschap, gebiedsontwikkeling, concepten en trends, managementadviezen toegevoegd. Ik hoop dat dit boek voor jou een bouwsteen mag zijn in je persoonlijke kennisontwikkeling.”


Auteur Han Verheijden
Uitvoering: Paperback, extra dik papier
Omvang: 100 pagina’s
Taal: Nederlands
Prijs: 17,50 euro (exclusief BTW)

17,50 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/01/21
EuroParcs nieuwe eigenaar van familiecamping Camping Oriëntal
EuroParcs is de nieuwe eigenaar van Camping Oriëntal in Berg en Terblijt. Met de aankoop van de cam...
15/01/21
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
15/01/21
Verkiezing Camping van het Jaar 2021
De ANWB heeft tijdens een online evenement de winnaars bekendgemaakt van de ANWB Camping van het Jaar verkiezing 2021. Acht campings vielen in de prijzen. De prijs kan van invloed zijn na de forse populariteit van deze vorm van recreatie in 2020 door de coronacrisis. In de weging van de onderdelen is te zien wat consumenten verlangen van een type camping.
15/01/21
Naar verhouding veel bedrijven die stoppen in recreatie en horeca in 2020
Het aantal bedrijven in Nederland is in 2020 met 78.312 toegenomen tot 2.078.716. Dit aantal bedrijven stond geregistreerd in het Handelsregister op 1 januari 2021. Maar net in de gastvrijheidsbranche en recreatie stoppen veel bedrijven.
15/01/21
Reisplannen naar Nederland op dieptepunt
Steeds minder buitenlanders plannen op korte termijn een reis naar Nederland. De reisintentie daalt met de groei van de coronabesmettingen. Korter van te voren boeken is nu de trend.
14/01/21
Check-in Kiosk voor recreatiebedrijven
Stratech heeft in samenwerking met C.A.T. Control Systems op Camping Julianahoeve een Check-in Kiosk ontwikkeld waardoor gasten receptieloos kunnen inchecken. In coronatijd een belangrijk instrument om snel en veilig het incheckproces te laten verlopen.
14/01/21
Meer faillissementen in vrijetijdssector
In 2020 zijn 2.703 bedrijven en instellingen failliet verklaard. Dat is 16% minder dan in 2019. Door de coronacrisis hadden veel bedrijven het moeilijk, maar het aantal faillissementen lag afgelopen jaar op het laagste niveau in 20 jaar. In de vrijetijdssector gingen juist meer bedrijven failliet.
13/01/21
Exclusief voor leden
Einde voor innovatief coronaproof M-theater
De verlenging van de lockdown betekent het einde voor dit initiatief maar de twee partijen hebben elkaar wel gevonden.