Store
Store

Toolkit for Design Research & Interventions

Toolkit for Design Research & Interventions

Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt geïntroduceerd.

De Toolkit is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in een collaboratieve aanpak die moet leiden tot verandering. In het boekje wordt elke tool kernachtig omschreven en met een QR-code krijgen de lezers toegang tot een videoclip waar elke methode in een echte case wordt toegepast.

De Toolkit is een laagdrempelige ‘how-to-do’ gids voor elke ontwerper, beleidsmaker, onderzoeker, marketeer of strateeg die weg wil van de enquêtes en nieuwsgierig is naar alternatieve methoden om toekomstbestendige en duurzame belevingen te bouwen.

Het boekje is oorspronkelijk gemaakt voor en door studenten en docenten van NHTV, maar is dermate interessant voor de markt dat NRIT Media deze via haar webshop aan de branche beschikbaar stelt.

Het boekje is direct uit voorraad leverbaar voor € 9,95 (excl. btw, verzend en administratiekosten).

Overzicht Tools

1.     The ACTIVE Model

2.     Gameplan

3.     Appreciative Inquiry

4.     Business Origami

5.     Cultural Probes

6.     DNA Dive

7.     Graffiti Wall

8.     Leisure Design Lab

9.     Locality Mapping

10.  Mobile Interviewing

11.  Photovoice

12.  Prototyping

13.  Scenario Study

14.  Stakeholder Mapping

15.  Timeline Analysis

16.  Trend Canvas

17.  Visitor Journey

18.  World Café

9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/11/18
Exclusief voor leden
Aanleg groen gestart van Roompot domein
De aanleg van het ruim 8 hectare grote landgoed begon op 1 oktober 2018.
15/11/18
Exclusief voor leden
Wat verwachten ondernemers in onze branche van 2019?
Ondernemers in de horeca zijn iets minder positief over de omzet voor 2019, maken zich zorgen over de arbeidsmarkt maar gaan wel meer investeren.
15/11/18
Hoever kun je de service aan boord uitkleden?
Nu luchtvaartmaatschappijen steeds meer concurreren op de kale vliegprijs, proberen ze hun verdienmodel overeind te houden met betaalde extra diensten. Maar wat vindt de passagier daarvan?
15/11/18
Nederlander boekt vaker vliegreis voor kerstbeleving in Midden- en Oost-Europa
De Nederlandse vliegtuigpassagier zoekt meer en meer in Wenen, Praag en Krakow de authentieke Midden...
15/11/18
FNV Horecabond en Temper verbreden samenwerking en gebruiksvergoeding verdwijnt
Eerder dit jaar zijn FNV Horeca en Temper een samenwerking gestart. Temper is een digitaal prikbord ...
14/11/18
Arbeidsmarkt net zo gespannen als tien jaar geleden (met video)
Leisure kampt met een stevig tekort aan goede werknemers.
14/11/18
Exclusief voor leden
Lucky wint Nightlife Award 2018
Lucky The Feelgood Provider mag zich de populairste club van Nederland noemen. De club uit Rijssen k...
14/11/18
Secret Escapes neemt Travel Bird over
Niet al het personeel wordt overgenomen, voor maar enkele tientallen mensen is plek bij de nieuwe eigenaar.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk