Store
Store

Toolkit for Design Research & Interventions

Toolkit for Design Research & Interventions

Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt geïntroduceerd.

De Toolkit is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in een collaboratieve aanpak die moet leiden tot verandering. In het boekje wordt elke tool kernachtig omschreven en met een QR-code krijgen de lezers toegang tot een videoclip waar elke methode in een echte case wordt toegepast.

De Toolkit is een laagdrempelige ‘how-to-do’ gids voor elke ontwerper, beleidsmaker, onderzoeker, marketeer of strateeg die weg wil van de enquêtes en nieuwsgierig is naar alternatieve methoden om toekomstbestendige en duurzame belevingen te bouwen.

Het boekje is oorspronkelijk gemaakt voor en door studenten en docenten van NHTV, maar is dermate interessant voor de markt dat NRIT Media deze via haar webshop aan de branche beschikbaar stelt.

Het boekje is direct uit voorraad leverbaar voor € 9,95 (excl. btw, verzend en administratiekosten).

Overzicht Tools

1.     The ACTIVE Model

2.     Gameplan

3.     Appreciative Inquiry

4.     Business Origami

5.     Cultural Probes

6.     DNA Dive

7.     Graffiti Wall

8.     Leisure Design Lab

9.     Locality Mapping

10.  Mobile Interviewing

11.  Photovoice

12.  Prototyping

13.  Scenario Study

14.  Stakeholder Mapping

15.  Timeline Analysis

16.  Trend Canvas

17.  Visitor Journey

18.  World Café

9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/07/20
Vakbonden vinden dat overheid niet om loonoffer KLM personeel mag vragen
Vakbonden FNV, CNV en VNC willen dat minister Hoekstra van Financiën in een gesprek opheldering gee...
14/07/20
Motivaction introduceert Vrijetijdsprofielen
Motivaction heeft nieuwe doelgroepsegmentatie voor de cultuur- en vrijetijdsbranche: Vrijetijdsprofielen. Hiermee biedt het marktonderzoeksbureau inzicht in wat de vrijetijdsconsument motiveert en beweegt en welke doelgroepen relevant zijn voor organisaties in deze branches.
14/07/20
Combinatie Corendon en Sunweb mogelijk te dominant
Er is meer onderzoek nodig naar de gevolgen voor de concurrentie van de overname van Corendon door Sunweb.
14/07/20
Exclusief voor leden
Toeristenbelasting -237 miljoen euro
Als Nederland, zoals wordt verwacht, dit jaar veel minder toeristen ontvangt, heeft dat ook grote gevolgen voor de inkomsten die gemeenten krijgen uit de toeristenbelasting.
14/07/20
Overnachten in riviercruiseschip
Sinds 26 juni ligt in het Nautisch Kwartier in Huizen het riviercruiseschip ‘VIVA RIVERSIDE Huizen’ afgemeerd, en die blijft liggen tot in ieder geval 31 juli.
13/07/20
Miljoenenverlies voor Blijdorp, dierentuin start actie
De coronacrisis hakt er bij Diergaarde Blijdorp flink in. De stichting kijkt aan tegen een miljoenenverlies en roept iedereen op de dierentuin financieel te steunen.
13/07/20
Strandpaviljoens mogen overwinteren
Ook strandpaviljoens aan de Hollandse kust mogen dit jaar onder voorwaarden overwinteren.
13/07/20
Nog heel veel vouchervakanties boven de markt
Bijna twee derde van de vakantiegangers die een ANVR-Reisvoucher heeft ontvangen voor een geannuleerde reis tijdens de coronacrisis geeft aan deze dit jaar nog te verruilen voor een vakantie. Die reizen worden wel anders.