Store
Store

Toolkit for Design Research & Interventions

Toolkit for Design Research & Interventions

Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt geïntroduceerd.

De Toolkit is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in een collaboratieve aanpak die moet leiden tot verandering. In het boekje wordt elke tool kernachtig omschreven en met een QR-code krijgen de lezers toegang tot een videoclip waar elke methode in een echte case wordt toegepast.

De Toolkit is een laagdrempelige ‘how-to-do’ gids voor elke ontwerper, beleidsmaker, onderzoeker, marketeer of strateeg die weg wil van de enquêtes en nieuwsgierig is naar alternatieve methoden om toekomstbestendige en duurzame belevingen te bouwen.

Het boekje is oorspronkelijk gemaakt voor en door studenten en docenten van NHTV, maar is dermate interessant voor de markt dat NRIT Media deze via haar webshop aan de branche beschikbaar stelt.

Het boekje is direct uit voorraad leverbaar voor € 9,95 (excl. btw, verzend en administratiekosten).

Overzicht Tools

1.     The ACTIVE Model

2.     Gameplan

3.     Appreciative Inquiry

4.     Business Origami

5.     Cultural Probes

6.     DNA Dive

7.     Graffiti Wall

8.     Leisure Design Lab

9.     Locality Mapping

10.  Mobile Interviewing

11.  Photovoice

12.  Prototyping

13.  Scenario Study

14.  Stakeholder Mapping

15.  Timeline Analysis

16.  Trend Canvas

17.  Visitor Journey

18.  World Café

9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/08/19
Duivenvoorde van familie over naar stichting
Naar kasteel Duivenvoorde zijn al veel buitenlandse persmensen meegenomen. Het bijzonder mooi gele...
22/08/19
Exclusief voor leden
Zomer geeft verkoop caravans en campers boost
Het zomerse weer geeft waarschijnlijk veel potentiële kopers van caravans en campers net dat extr...
22/08/19
Nog teveel stereotype denkwijze over vrouwen in de top
De invoering van een bindend quotum vergroot het aandeel vrouwen aan de top. Het is echter geen wo...
22/08/19
Exclusief voor leden
Wat levert een terras in een topweek op?
Nederland wordt mede als gevolg van de klimaatverandering steeds meer een terrasland. Maar hoeveel levert een terras een ondernemer eigenlijk op?
22/08/19
Visit Brabant ontwikkelt online gastvrijheidstraining
VisitBrabant heeft een nieuwe online training voor alle gastheren en -vrouwen in Brabant ontwikkeld zodat ze hun Brabantse gastvrijheid kunnen verbeteren.
22/08/19
Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen bij geannuleerde of verschoven events
Ticketverkoper Ticketmaster betaalt voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten.
21/08/19
Exclusief voor leden
Met inspiratie en speeddatesessie op zoek naar medewerkers
Met inspiratiessessies en speeddates op de verschillende TUI-locaties in Nederland en België laat ...
21/08/19
Exclusief voor leden
Veerverbinding Rosyth naar Eemshaven stimulans voor toerisme
Door de komende Brexit komt er mogelijk een veerverbinding tussen de Schotse haven Rosyth en de Ne...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk