Store
Store

Guest Experience Model - Engelstalige versie

Guest Experience Model - Engelstalige versie

The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.


The distinctiveness of an organization can no longer easily be realized through a strategy of product leadership or operational excellence2. The strategy has lost its effectiveness during the past years. However,the battle can (still) be won on the experience level.


A model that is very useful in realizing an optimal guest/customer experience is the Guest Experience Model by Van Wijngaarden (2006). The Guest Experience Model® explains the manner in which the customer experience of a product or service originates and what resources a specific supplier has on hand to orchestrate the ultimate experience.


This e-book explains the model step-by-step and illustrates it with a case. The e-book is delivered within 24 hours to the specified mail address.


Auteur:Peter van Wijngaarden
Uitvoering:pdf
Omvang:21 pagina's
Taal:Engels
9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/08/18
Exclusief voor leden
Toestemming voor aanleg metro naar strand Hoek van Holland
Het spoor van de Hoekse Lijn mag worden doorgetrokken tot op korte afstand van het strand in Hoek v...
15/08/18
Btw-verloging kost huishoudens 300 euro, branche flink getroffen
Volgend jaar zijn Nederlandse huishoudens gemiddeld zo’n 300 euro meer kwijt aan btw. Dat heeft ...
15/08/18
Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)
In het bijzijn van tal van bedrijven en koffieproducenten heeft Roger Valencia, de Peruaanse minist...
15/08/18
Exclusief voor leden
17,9 procent bruto binnenlands product Nieuw-Zeeland uit toerisme
In Nieuw-Zeeland is een opmerkelijke verhouding te zien tussen arbeid en inkomsten uit toerisme en ...
15/08/18
Consumenten onveranderd positief
Consumenten hebben in het tweede kwartaal ruim 2 procent meer besteed dan in het tweede kwartaal va...
14/08/18
Ticketmaster stopt eigen doorverkoopsites
Ticketmaster trekt de stekker uit doorverkoopsites Seatwave en Get me in. Op deze sites worden kaar...
14/08/18
Mooie weer veroorzaakt dip in boekingen
Het mooie weer in Nederland heeft in juni en juli voor een flinke dip in het aantal boekingen gezor...
14/08/18
Veel openstaande vacatures in horeca
Het aantal openstaande vacatures heeft in het tweede kwartaal van 2018 een nieuw hoogtepunt bereikt...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk