Store
Store

Guest Experience Model - Engelstalige versie

Guest Experience Model - Engelstalige versie

The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.


The distinctiveness of an organization can no longer easily be realized through a strategy of product leadership or operational excellence2. The strategy has lost its effectiveness during the past years. However,the battle can (still) be won on the experience level.


A model that is very useful in realizing an optimal guest/customer experience is the Guest Experience Model by Van Wijngaarden (2006). The Guest Experience Model® explains the manner in which the customer experience of a product or service originates and what resources a specific supplier has on hand to orchestrate the ultimate experience.


This e-book explains the model step-by-step and illustrates it with a case. The e-book is delivered within 24 hours to the specified mail address.


Auteur:Peter van Wijngaarden
Uitvoering:pdf
Omvang:21 pagina's
Taal:Engels
9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/02/23
Reisbeperkingen China voorbij KLM plant meer vluchten
Chinese overheid heft reisbeperkingen op. KLM is van plan het aantal vluchten naar China uit te breiden.
08/02/23
Nieuwe helpdesk overheid helpt gemeenten met zonne-energieprojecten
De nieuwe Helpdesk Zonopwek helpt Regionale Energie Strategie-regio’s, provincies, waterschappen en gemeenten bij het realiseren van zonne-energieprojecten op daken en objecten.
08/02/23
Noordwijk biedt thee die past bij de positionering
Op 7 februari heeft burgemeester Wendy Verkleij het eerste kopje Noordwijk Thee mogen proeven. De ontwikkeling van de Noordwijk Thee is een samenwerking van Noordwijk Marketing met een aantal ondernemers, KHN, NOV en de gemeente vanuit de positionering van Noordwijk als gezonde en energieke regio.
07/02/23
Exclusief voor leden
ILT dwingt vliegtuigen op Schiphol om de hulpmotor uit te zetten
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft Schiphol de opdracht gegeven om, in samenwerking met andere sectorpartijen, begin maart 2023 met een actieplan te komen met concrete maatregelen om de hulpmotor, auxiliary power unit (APU) gebruik in de praktijk te verminderen.
07/02/23
Invloed druktemonitor Utrecht op spreiding toerisme gering
De provincie Utrecht heeft de Druktemonitor geëvalueerd die is opgezet tijdens de coronaperiode. Uit de evaluatie blijkt dat de pilot positieve effecten heeft op de samenwerking tussen overheden, terreinbeherende organisaties en marketingorganisaties. Toch is de invloed op spreiding van drukte te beperkt, meent de provincie .
07/02/23
Exclusief voor leden
Inflatie raakt dagrecreatie
Het zijn vooral de stellen met kinderen tussen de 13 en 18 jaar oud die meer over geld praten (83%), beslissingen uitstellen (62%) en minder vaak leuke dingen doen (61%).
07/02/23
Brancheorganisaties tegen te snelle verhoging minimumloon
Meer dan twintig brancheorganisaties die tienduizenden werkgevers vertegenwoordigen, overhandigen vandaag in Den Haag een petitie aan leden van de Eerste Kamer. “Voer een minimum uurloon niet in op basis van een 36-urige werkweek”, zo luidt de oproep. Onder meer HISWA-RECRON zit in deze protestgroep.
07/02/23
Waar vlogen we in 2022 naar toe?
Waar vlogen we in 2022 naar toe? En wat zegt dat over het herstel van toerisme?