Store
Store

Investment Thrills

Investment Thrills

Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry

In Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is. Cornelis rekent in het boek af met een aantal hardnekkige mythes rond investeringen die hij in drie typen onderverdeelt:
  • PG-investment: investeringen met een permanent effect om gericht te groeien
  • TG-investment: investeringen met een tijdelijk effect om in the game te blijven
  • SG-investment: investeringen die de verwachte afname in bezoekersaantallen moeten remmen
Het boek helpt de lezers om de effecten van investeringen te berekenen, na te denken over de meest relevante content- en contextfactoren waarmee ze in de toekomst beter gefundeerde investeringsbeslissingen kunnen nemen. Concepten als inertia, bounce back en extinction-effecten worden duidelijk uitgelegd met eenvoudige rekenvoorbeelden.

Dit boek heeft vooral een financieel-economische insteek, zonder daarbij overigens de bedoeling te hebben een bedrijfseconomisch boek te zijn. In de attractiebranche gaat het uiteindelijk om het aanbieden van experiences. Centrale vraag in het boek is dan ook wat investeren in experiences nu uiteindelijk bottom line oplevert, en belangrijker nog, wat kunnen we daarvan precies leren voor de toekomst? Met andere woorden, welke experiences hebben een grotere kans op succes dan andere experiences? En wat zijn hiervan precies de drijvende factoren achter het bottom line effect?

De lezers krijgen met dit boek meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die investeringen kleiner wordt. De auteur hoopt dat daarmee de kans op een goede investering toeneemt; dan wel de kans op een slechte investering vermindert.

Meer over Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry op investment-thrills.com

Voor wie is dit boek bedoeld?
De belangrijkste doelgroep voor dit boek zijn de eigenaren, directieleden en managers in de attractiebranche die investeringsbeslissingen onder grote onzekerheid moeten nemen.

De auteur hoopt dat het boek tevens van waarde zal zijn voor alle toeleveranciers in de branche, zodat zij in samenspraak met hun opdrachtgevers in staat zijn belevenissen te creëren die de branche langdurig succesvol maken. Daarmee bestendigen zij niet alleen hun eigen business, maar blijven ze ook van toegevoegde waarde voor de gehele branche als zodanig.

Daarnaast is het boek zeer interessant voor een ieder die op de een of andere wijze betrokken is bij, dan wel geïnteresseerd is in, investeringsvraagstukken in de attractiebranche, zoals studenten van universiteiten met lesprogramma’s op het gebied van de theme park industry, visitor attractions e.d., academici, experts op het gebied van feasibility studies, beslissers en beïnvloeders bij financiële instellingen, banken en investeringsmaatschappijen, politieke beleidsmakers, en de grote community van theme park fans.

Over de auteur
Pieter Cornelis (1966) is als leisure-wetenschapper gespecialiseerd in investeringsvraagstukken voor de dagattractie-, entertainment- en hospitalitysector.  In 2011 promoveerde hij met zijn proefschrift over de effecten van investeringen door (Europese) attractieparken. Hij heeft in management- en directiefuncties gewerkt bij Efteling en Toverland en heeft bij diverse hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland gewerkt als (gast)docent en onderzoeker. In Nederland onder meer bij Tilburg University en Fontys Hogescholen, in Oostenrijk bij de Fachhochschule Salzburg en in Spanje bij Universitat Rovira i Virgili.

Auteur:Pieter Cornelis
ISBN:978-90-5472-390-5
Omvang:232 pagina's
Taal:Engels


65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/01/21
Bozar weer operationeel na brand
Een week na de brand die op 18 januari woedde op het zuidelijke dak van het Paleis voor Schone Kunst...
27/01/21
Wandelnet lanceert eerste Ommetje bedrijvenchallenge
In maart wordt de allereerste landelijke Ommetje-bedrijvenchallenge gehouden. Deelnemende bedrijven gaan de strijd met elkaar aan om zoveel mogelijk punten bij elkaar te wandelen in het kader van de Wandel tijdens je Werk-dag op 8 april. Uit een peiling van Stichting Wandelnet blijkt dat meer mensen tijdens de coronacrisis en de lockdown wandelen; ook tijdens het (thuis)werken. Veel mensen gebruiken daarvoor de app Ommetje van de Hersenstichting. De twee stichtingen slaan de handen daarom ineen en organiseren samen de eerste landelijke Ommetje-bedrijvenchallenge.
27/01/21
Coronacrisis en meer opbrengsten uit toeristenbelasting begroot!?
Nederlandse gemeenten (gerekend exclusief Amsterdam) verwachten dit jaar 11 miljoen euro meer uit de toeristenbelasting te ontvangen dan vorig jaar was begroot. Heel opmerkelijk aangezien het toerisme in Nederland er vanwege de coronacrisis niet goed voorstaat.
27/01/21
Exclusief voor leden
850 meter lange kabelbaan boven Floriade
Op een hoogte van 35 meter ervaren bezoekers straks ruim 5 minuten Floriade van bovenaf. In een 850 meter lange kabelbaan verplaatsen zij zich in dit duurzaam vervoersmiddel snel tussen het zuidelijke deel van Floriade-park en het noordelijke deel.
27/01/21
VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.
26/01/21
Meldpunt voor snellere betaling aan mkb
Een mkb-onderneming die door een groot bedrijf niet binnen de afgesproken betaaltermijn betaald krijgt, kan dit vanaf vandaag anoniem melden bij het tijdelijk Meldpunt Achterstallige Betalingen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
26/01/21
Holland is exit, welkom voor The Netherlands
NBTC heeft op haar event NBTC Focus haar strategie voor 2021 bekend gemaakt. Tegelijkertijd werd het nieuwe NL-logo dat de Nederlandse overheid overal in het buitenland gebruikt ook voor NBTC gelanceerd. Het domein holland.com is nog wel het internationale platform maar op deze site is Holland overal ingeruild voor The Netherlands.
25/01/21
Nederlands toerisme ook in 2021 nog ver van niveau 2019
Nederland heeft in 2020 7,1 miljoen internationale gasten verwelkomd, 65% minder dan in 2019. Ook het aantal Nederlandse gasten kreeg een knauw en daalde met 26% naar 19 miljoen. Dat maakte NBTC vandaag bekend op haar event NBTC Focus.