Store
Store

Investment Thrills

Investment Thrills

Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry

In Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is. Cornelis rekent in het boek af met een aantal hardnekkige mythes rond investeringen die hij in drie typen onderverdeelt:
  • PG-investment: investeringen met een permanent effect om gericht te groeien
  • TG-investment: investeringen met een tijdelijk effect om in the game te blijven
  • SG-investment: investeringen die de verwachte afname in bezoekersaantallen moeten remmen
Het boek helpt de lezers om de effecten van investeringen te berekenen, na te denken over de meest relevante content- en contextfactoren waarmee ze in de toekomst beter gefundeerde investeringsbeslissingen kunnen nemen. Concepten als inertia, bounce back en extinction-effecten worden duidelijk uitgelegd met eenvoudige rekenvoorbeelden.

Dit boek heeft vooral een financieel-economische insteek, zonder daarbij overigens de bedoeling te hebben een bedrijfseconomisch boek te zijn. In de attractiebranche gaat het uiteindelijk om het aanbieden van experiences. Centrale vraag in het boek is dan ook wat investeren in experiences nu uiteindelijk bottom line oplevert, en belangrijker nog, wat kunnen we daarvan precies leren voor de toekomst? Met andere woorden, welke experiences hebben een grotere kans op succes dan andere experiences? En wat zijn hiervan precies de drijvende factoren achter het bottom line effect?

De lezers krijgen met dit boek meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die investeringen kleiner wordt. De auteur hoopt dat daarmee de kans op een goede investering toeneemt; dan wel de kans op een slechte investering vermindert.

Meer over Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry op investment-thrills.com

Voor wie is dit boek bedoeld?
De belangrijkste doelgroep voor dit boek zijn de eigenaren, directieleden en managers in de attractiebranche die investeringsbeslissingen onder grote onzekerheid moeten nemen.

De auteur hoopt dat het boek tevens van waarde zal zijn voor alle toeleveranciers in de branche, zodat zij in samenspraak met hun opdrachtgevers in staat zijn belevenissen te creëren die de branche langdurig succesvol maken. Daarmee bestendigen zij niet alleen hun eigen business, maar blijven ze ook van toegevoegde waarde voor de gehele branche als zodanig.

Daarnaast is het boek zeer interessant voor een ieder die op de een of andere wijze betrokken is bij, dan wel geïnteresseerd is in, investeringsvraagstukken in de attractiebranche, zoals studenten van universiteiten met lesprogramma’s op het gebied van de theme park industry, visitor attractions e.d., academici, experts op het gebied van feasibility studies, beslissers en beïnvloeders bij financiële instellingen, banken en investeringsmaatschappijen, politieke beleidsmakers, en de grote community van theme park fans.

Over de auteur
Pieter Cornelis (1966) is als leisure-wetenschapper gespecialiseerd in investeringsvraagstukken voor de dagattractie-, entertainment- en hospitalitysector.  In 2011 promoveerde hij met zijn proefschrift over de effecten van investeringen door (Europese) attractieparken. Hij heeft in management- en directiefuncties gewerkt bij Efteling en Toverland en heeft bij diverse hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland gewerkt als (gast)docent en onderzoeker. In Nederland onder meer bij Tilburg University en Fontys Hogescholen, in Oostenrijk bij de Fachhochschule Salzburg en in Spanje bij Universitat Rovira i Virgili.

Auteur:Pieter Cornelis
ISBN:978-90-5472-390-5
Omvang:232 pagina's
Taal:Engels


65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...