Store
Store

Dark Tourism

Dark Tourism

De nieuwe NRIT Media-publicatie Dark Tourism, de dood achterna van auteur Karel Werdler geeft een uitstekende introductie in deze relatief nieuwe vorm van cultuurtoerisme. Het boek geeft overzicht én inzicht in de verschillende vormen van Dark Tourism, van relatief licht als duistere pretparken met de dood als thema, via begraafplaatsen en gevangenissen tot meer duistere locaties als slagvelden en vernietigingskampen.


Voor toerisme zijn Dark Tourism-locaties uitermate relevant omdat zij in staat zijn grote groepen betrokken, geïnteresseerde en kapitaalkrachtige cultuurtoeristen te trekken. Voorbeelden van grote publiekstrekkers zijn de herdenking van de Eerste Wereldoorlog die in Vlaanderen honderdduizenden toeristen op de been weet te krijgen en het Anne Frankhuis in Amsterdam dat jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers weet te trekken.


Het boek biedt de lezer een keur aan voorbeelden van Dark Tourism-locaties over de hele wereld met talloze aanknopingspunten voor de ontwikkeling van eigen toeristische trekpleisters waar verantwoord herinneren en herdenken centraal staat. Dark Tourism sluit bovendien uitstekend aan bij de trend van authenticiteit waar toeristen vooral op zoek zijn naar locaties waar het 'echt' is gebeurd. Voor onderzoekers en onderwijs biedt Dark Tourism een staalkaart van mogelijkheden want niet alleen de locatie is het onderzoeken waard maar ook de toerist die Dark Tourism-locaties bezoekt.


Dark Tourism, de dood achterna is bedoeld voor eenieder die is geïnteresseerd in cultuurtoerisme en meer wil weten van de toeristische mogelijkheden die Dark Tourism kan bieden. Het boek biedt volop inspiratie voor overheden, ondernemers en onderwijs.


Locaties die beschreven worden in het boek ontvangen korting bij aankoop van 10 exemplaren of meer. Deze korting wordt na binnenkomst van de bestelling verwerkt.


Auteur:Karl Werdler
ISBN:978-90-5472-314-1
Omvang:224 pagina's
23,54 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
05/12/19
Rijk en provincies eens over stikstofmaatregelen
Komen bouwprojecten in de vrijetijdseconomie weer volop in gang? Daar lijkt het wel op. Let als bedr...
05/12/19
Vacansoleil verkoopt campings, focus op touroperating
Vacansoleil gaat zich volledig concentreren op haar touroperatingactiviteiten in kampeervakanties en verkoopt haar vijf eigen campings.
05/12/19
Duurzame hotels boeken bij Eurostar
Eurostar breidt haar hotelaanbod uit met duurzame hotels en gaat voor elke treinrit een boom planten.
04/12/19
KHN, CNV Vakmensen en FNV Horeca bereiken resultaat
Koninklijke Horeca Nederland (KHN), CNV Vakmensen en FNV Horeca hebben een onderhandelaarsresultaat ...
04/12/19
Exclusief voor leden
Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland.
04/12/19
Gemeente Stadskanaal handelde verkeerd met tarieven camperplaatsen
De gemeente Stadskanaal concurreerde tussen 2014 en 2018 oneerlijk met commerciële camperplaatsen. ...
04/12/19
Van Gogh in een heel ander licht
Tinker imagineers mag samen met Van Gogh Brabant en ASML een nieuwe tentoonstelling over Vincent Van Gogh realiseren. Technologie, kunst en creativiteit komen in het vernieuwde museum Vincentre in Nuenen op een bijzondere wijze samen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk