Store
Store

Brancherapport: De opmars van de keten: kans of bedreiging

Brancherapport: De opmars van de keten: kans of bedreiging

Pleisureworld inventariseert de complete Nederlandse én Europese markt van vakantieparkenketens

De markt van verblijfsrecreatie is enorm in beweging. Vakantieparken zijn big business: nieuwe ontwikkelingen en overnames door ketens zijn aan de orde van de dag. In het nieuwe brancherapport verblijfsrecreatie ‘De opmars van de keten: kans of bedreiging?’ inventariseert en analyseert Pleisureworld het complete Europese aanbod van vakantieparkenketens en maakt hiermee inzichtelijk waar de ontwikkelkansen liggen. 

Inzicht in aanbod vakantieparkenketens en hun positie in de markt

In totaal zijn in het nieuwe brancherapport ongeveer 120 vakantieparkenketens in kaart gebracht: zo’n 40 Nederlandse ketens en 80 in overig Europa. De inventarisatie van het aanbod aan vakantieparkenketens in Europa geeft onder andere inzicht in de eigendomssituatie, omvang en verdienmodellen. Een verdiepende analyse gaat in op ketenprofielen en de marktpositie per keten.

De opmars van de keten: kans of bedreiging?

Het nieuwe brancherapport verblijfsrecreatie gaat verder dan alleen een analyse van vakantieparkenketens in Nederland en Europa. Het rapport geeft een overzicht van trends, gaat in op de ketenvorming in Nederland en laat experts aan het woord over de voor- en nadelen van het aansluiten bij een keten. Mede-auteur en trendwatcher Hans van Leeuwen benoemt de actuele ontwikkelingen en de publicatie is rijk aan praktijkvoorbeelden. Tot slot blikt Pleisureworld in het rapport vooruit op ‘het vakantiepark van de toekomst’. 

Uniek inzicht in de diffuse markt van vakantieparken

De uitgebreide inventarisatie van maar liefst 120 vakantieparkenketens geeft een uniek inzicht in een diffuse markt waarin de ontwikkelingen momenteel haast niet bij te houden zijn. Veel ketens zijn actief over landsgrenzen. Buitenlandse bedrijven betreden de Nederlandse markt en vice versa. In dit brancherapport maakt Pleisureworld voor het eerst de volledige Europese markt van vakantieparkenketens inzichtelijk en verschaft daarmee een onmisbaar overzicht voor verblijfsrecreatiebedrijven, investeerders, ontwikkelaars, destinatiemarketeers en overheid.

Verkoop brancherapport van start

‘De opmars van de keten: kans of bedreiging?’ verschijnt najaar 2021. 

Over het brancherapport verblijfsrecreatie

Het brancherapport verblijfsrecreatie is een uitgave van Pleisureworld en verschijnt najaar 2021 onder de titel ‘De opmars van de keten: kans of bedreiging? – Inventarisatie van vakantieparkenketens in Nederland en Europa’. Auteurs Hans van Leeuwen en Sandra Reusen geven in dit rapport voor het eerst een compleet inzicht in het aanbod van vakantieparkenketens in Nederland én Europa.

395,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/01/22
Internationale luchtvaart herstelt maar nog op laag niveau
De internationale luchtvaart is nog helemaal niet hersteld van de pandemie. Vorig jaar lag het aantal passagierskilometers (RPK) nog 58% onder het niveau van 2019. Dat is wel een licht herstel want in 2020 lag dat nog op -66%.
26/01/22
Gastvrijheidssector optimistisch over versoepelingen maar verdeeldheid in cultuursector
Optimisme heerst in de gastvrijheidssector maar tegelijkertijd lijkt het erop dat het herstel nog lang zal duren. “Opluchting en voorzichtig optimisme”, aldus Kees van Wijk, voorzitter Gastvrij Nederland, in reactie op de versoepelingen. “Ondernemers uit onze sector zien er enorm naar uit om te ondernemen. Dat willen ze toch het liefste doen.” Zo positief zijn niet alle reacties uit de cultuursector.
25/01/22
Hoe kun je zelf goedkoop energie opwekken?
Zelf energie opwekken heeft meerdere voordelen in de recreatiesector. Naast het veiligstellen van je energiebron en het onder controle houden van de energietarieven, kan het je flink wat kosten besparen of nog beter zelfs geld opleveren.
25/01/22
Exclusief voor leden
Voigt Travel kiest nieuw pr- en marketingbureau
Reisspecialist voor noordelijke destinaties, Voigt Travel, kiest voor bureau USP Marketing PR uit Amsterdam om de Nederlandse en Belgische markt te bereiken.
25/01/22
Irene Asscher-Vonk ontvangt Museumpenning
Uittredend voorzitter van de Museumvereniging Irene Asscher-Vonk ontving op 24 januari uit handen van staatssecretaris Gunay Uslu de Museumpenning voor haar tomeloze inzet voor de museumsector in de afgelopen acht jaar.
25/01/22
Evenementensector ziet 167 miljoen bezoeken verdampen
De gevolgen van de coronamaatregelen worden voor evenementen steeds dramatischer. Dat blijkt uit de gegevens van onderzoeks- en adviesbureau Respons. Vanaf de start van de pandemie werden er ruim 7.200 grotere en zeer veel kleinere evenementen geschrapt met als gevolg dat bijna 167 miljoen bezoeken niet werden gerealiseerd.
25/01/22
Helf van de websites niet eerlijk over reviews
Een wake-up call van de Europese Commissie voor websites die reviews plaatsen.
25/01/22
Exclusief voor leden
Campagne zet consument aan tot lezen in de zomer
Een van de grote vrijetijdsinvullingen van de consument voor de zomer is om te lezen. Dat blijkt uit onderzoek van CPNB. Althans, het is de wens van de consument om meer te lezen. Stichting CPNB verandert de zomercampagne en bedacht een nieuw soort geschenk met Matthijs van Nieuwkerk als boegbeeld. Hoe werkt die campagne, van wens naar gedrag?