Store
Store

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

De Nederlandse vakantiemarkt is sterk ontwikkeld, maar tegelijkertijd ook nog volop in beweging. De coronacrisis heeft de markt op z’n grondvesten doen schudden. Nu de markt weer wat begint te herstellen wordt de vraag relevant wat het toekomstperspectief van de vakantiemarkt is. Gaat de vakantiemarkt weer het niveau van voor de crisis halen? En wat worden belangrijke trends in de komende jaren.


Om daarin meer inzicht te krijgen is door Trends & Tourism een toekomstvisie voor de Nederlandse vakantiemarkt voor 2030 ontwikkeld. In de toekomstvisie wordt uitgebreid ingegaan op de impact van de coronacrisis op het toekomstig vakantiegedrag. Naast uitkomsten van een grootschalig consumentenonderzoek wordt onder meer aandacht besteed aan een aantal toekomstscenario’s. Verder wordt bekeken welke impact de coronacrisis zal hebben op de tien trends die de vakantiemarkt de komende jaren zullen gaan bepalen. 


De uitgebreide rapportage 'Toekomstvisie Nederlandse Vakantiemarkt 2030' is fact-based en in ruim 135 pagina's visueel vormgegeven. De kosten van de toekomstvisie bedragen 450 euro (excl. BTW). De rapportage is direct beschikbaar en is via deze store eenvoudig te bestellen.

450,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/21
Exclusief voor leden
Gelderland geeft duizenden stacaravans huisnummer voor verbetering veiligheid
Provincie Gelderland heeft ruim 9.500 Gelderse stacaravans en chalets een huisnummer gegeven. Zo zijn de bewoners minder anoniem, en worden vakantieparken veiliger. De provincie gaat door met de registratie.
21/01/21
Groot doek wordt zes meter opgetild in Maritiem Museum
Het vijf eeuwen oude kunstwerk van 4 bij 2 meter is 6 meter omhoog getakeld omdat het niet in de grootste lift paste.
20/01/21
Exclusief voor leden
Snelfietsroutes krijgen eigen borden
Snelfietsroutes in het hele land krijgen dezelfde bewegwijzering, waardoor ze herkenbaar zijn. De fietsroutes worden op borden aangeduid met een F-nummer in een gekleurd kader.
20/01/21
Ook vaste banen stoppen bij musea
Voor het eerst blijken niet alleen tijdelijke, maar ook vaste banen verloren te zijn gegaan bij musea door de sterk gedaalde inkomsten. Maar bijna alle musea hebben 2020 alsnog doorstaan. Door noodsteun, kostenbesparing en door bijsturen van de tentoonstellingskalender en aanpassingen aan de anderhalve meter. Dit heeft gevolgen voor de exploitatie in 2021.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...