Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-06-2025
Auteur: Marc Gerlings

Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026

Alle blow up kunstwerken krijgen een plek

Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
Volgend jaar is BlowUp Art in Den Haag van 22 mei tot en met 22 juni. Foto: Ronald Smits / The Hague & Partners
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.

Met het einde van deze succesvolle editie in zicht, werpt de organisatie alvast een blik vooruit. In 2026 viert BlowUp Art namelijk een bijzonder moment: de eerste jubileumeditie. Van 22 mei tot en met 22 juni 2026 keert de expo terug naar het hart van Den Haag waarbij het hele Museumkwartier wordt omgetoverd tot een openluchttentoonstelling. Ter ere van vijf jaar spectaculaire opblaaskunst komen tijdens het jubileum alle werken van de afgelopen edities terug. 

"De samenwerking met Pulchri Studio heeft dit jaar een nieuwe dimensie toegevoegd aan het concept van BlowUp Art,” aldus Sander Hanenberg van The Hague & Partners. "We sluiten deze editie af met veel trots en kijken nu al uit naar het jubileum volgend jaar, waarin we nog grootser zullen uitpakken.”

BlowUp Art Den Haag is een jaarlijkse buitententoonstelling met grote, opblaasbare kunstwerken. De expositie wordt samengesteld door Mary Hessing en is onderdeel van BinnenhofBuiten – een programma dat tijdens de renovatie van het Binnenhof allerlei activiteiten organiseert. BinnenhofBuiten is een project van The Hague & Partners.

Laat de laatste kans om de 2025-editie van BlowUp Art te ervaren niet aan je voorbijgaan. Ben je vandaag, woensdag 11 juni, in Den Haag, meld je dan meteen aan voor de laatste gratis artist talk om 12.00 uur met Eugenie Boon. En: zet 22 mei tot 22 juni 2026 alvast in je agenda. BlowUp Art viert dan vijf jaar kunst die lucht en ruimte vangt in vorm – midden in het culturele hart van Den Haag.

 
Trefwoorden: Den Haag, marketing, kunst, cultuur, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...