Geplaatst op: 05-06-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer

Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer

Deze zomer starten Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen een nieuwe zomer

special. Met de titel "MBO – Mega Belangrijk Onderwijs! – De podcast” willen zij laten zien hoe belangrijk het MBO is voor de brede leisuresector in Nederland.


In deze zomer serie staan professionals centraal die hun loopbaan begonnen op het MBO. Inmiddels werken zij in uiteenlopende en invloedrijke functies binnen de branche (van parkmanager tot artiest en van directeur tot marketingmanager).


Trots op het MBO

De interviews worden gepresenteerd door Kim-Elle van Ernst, zelf oud-MBO-student en

bekend van Gastvrijheid Begint van Binnen. Samen met mede-initiatiefnemer Richard Otten van Leisuretalk wil Kim-Elle bijdragen aan meer trots op het MBO. De serie is bedoeld om jongeren te inspireren, maar ook om werkgevers, opleiders en beleidsmakers te laten zien hoe belangrijk MBO'ers zijn. Zij vormen namelijk het fundament van de Nederlandse leisuresector.


"MBO is niet alleen het hart van de sector, het is de toekomst ervan. Wij willen die toekomst een stem geven.” Kim-Elle van Ernst, host van de podcastserie.


Brede samenwerking in de sector

Het project wordt gedragen door een brede groep partners, waaronder onderwijsinstellingen als ROC Mondriaan, ROC Nijmegen, Landstede en De Rooi Pannen. Brancheorganisatie Hiswa-Recron, vertegenwoordigd door Lucie Schuijt, is eveneens nauw betrokken. Daarnaast steunen mediapartners zoals Recreatief Totaal, Pretwerk.nl, Pleisurworld.nl en Recreatie Vakkrant het initiatief actief.


Inspirerende gasten uit de praktijk

De serie richt zich op verhalen van mensen uit de praktijk, zoals: Vera van Avoird, eigenaar van recreatie- en zorgboerderij De Wilgenhart en winnaar van de

Young Talent Award, Thijmen de Koeijer, artiest en ondernemer en Michel Huigevoort,

directeur van vakantiepark Terspegelt.

Trefwoorden: Podcast, MBO, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Breda voegt curlingbanen toe aan winterprogrammering
Nederlandse steden bieden steeds meer winterprogrammering aan. Breda gaat verder dan een ijsbaan. De silent disco staat weer op het programma en nieuw zijn de curlingbanen.
18/11/25
Aanlichting Domtoren mogelijk door cheque van 1,2 miljoen euro
Tijdens een bijeenkomst op 17 november in de Michaëlskapel van de Domtoren heeft wethouder Dennis de Vries een cheque ter waarde van 1,2 miljoen euro in ontvangst genomen. Het bedrag is de opbrengst van diverse acties en initiatieven die Stichting Utrechts eigenDom en Utrecht Marketing de afgelopen zeven jaar organiseerden om de nieuwe aanlichting van de Domtoren mogelijk te maken.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
28/10/25
Maarten meet-up in Utrecht
Op zaterdag 8 november viert de Domtoren het feest van Sint Maarten met een bijzondere bijeenkomst voor alle Utrechters die Maarten heten – of een naam dragen die daarvan is afgeleid, meldt Utrecht Marketing. Tijdens de zogeheten Grote Maarten Meet-up opent de toren zijn deuren voor een feestelijke viering in het teken van de Utrechtse beschermheilige.
08/10/25
Najaarscampagne Friesland 'Opfriesen'
We gaan weer Opfriesen! Opladen zoals dat alleen in Friesland kan. Merk Fryslân zet de provincie neer als bestemming om actief op uit te gaan en daarmee je batterij op te laden. Ook al is het najaar en kouder, je wordt er warm van.