Kennisbank
Kennisbank

Recreatie & Toerisme:

Recreatie & Toerisme is hét vakblad voor professionals werkzaam binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt met en voor beslissers in recreatie en toerisme analyses, opiniestukken en achtergronden van actuele ontwikkelingen en trends. Van managementtips tot trends, het blad vertaalt de ontwikkelingen naar praktische toepassingen voor het groeiende vakgebied. Op deze pagina alle artikelen die in Recreatie & Toerisme zijn verschenen. Recreatie & Toerisme ontvangen? Neem dan een abonnement. Een idee voor een artikel? Neem dan contact op met Marc Gerlings.

In Recreatie & Toerisme:

21/10/20   ·
Exclusief voor leden
Hof van Salland beste vakantiepark van Nederland
Familiebedrijf Hof van Salland bij Hellendoorn werd in augustus uitgeroepen tot het beste vakantiepark van Nederland. Een knappe prestatie voor een relatief jong park. Vader Bert Smeets en zijn dochter Patricia vertellen over de ontstaansgeschiedenis en wat ervoor nodig is om aan de top te komen en te blijven.
21/10/20 · | Lees meer
16/10/20   ·
Exclusief voor leden
Fort van Hoofddorp krijgt vele functies
Hoofddorp heeft niet de meest spannende uitstraling. Totdat je bij dat ene punt aankomt waar fort, molen en groengebied elkaar kruisen.
16/10/20 · | Lees meer
13/10/20   ·
Exclusief voor leden
Kwaliteitsslag recreatie Bussloo
Beheerder Leisurelands zet in oktober 2020 de laatste fase in van de vervanging van de fiets- en wandelpaden op Bussloo. Met de voltooiing van de werkzaamheden rondt Leisurelands een groot project af dat in 2016 al werd opgestart.
13/10/20 · Dagrecreatie | Lees meer
12/10/20   ·
Exclusief voor leden
Renovatie van een jaar voor markant hotel in de duinen
Het Hotel De Blanke Top in Cadzand werd onlangs gerenoveerd – gelegen aan de Zeeuwse kust, op slechts 3 kilometer van de Belgische grens en 5 kilometer van Knokke. Voor de inrichting is gekeken naar liefhebbers van luxe en design maar ook naar gezinnen. Het trekt vooral mensen die houden van de kust.
12/10/20 · Horeca | Lees meer
09/10/20   ·
Exclusief voor leden
Hoe ziet de Nederlandse vakantiemarkt er in 2030 uit?
Ruim voor de coronacrisis had Kees van der Most van Trends & Tourism zijn Toekomstvisie Nederlandse Vakantiemarkt 2030 af. Toen kwam corona en moest hij die visie herijken. Actueel consumentenonderzoek leverde nieuwe, maar ook vertrouwde inzichten op. Voor Nederlanders blijft de vakantie namelijk ook in coronatijd heel erg belangrijk. Maar het onbezorgde is er wel vanaf. Ik ga hartje Breda in een prachtige binnentuin in gesprek met Kees.
09/10/20 · Toerisme · Vakanties | Lees meer
07/10/20   ·
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationaleparken.nl. Op de site zijn de topbelevenissen per park verzameld. De parken gaan gezamenlijk meer marketingactiviteiten ontplooien.
07/10/20 · Marketing · Natuur | Lees meer
07/10/20   ·
Exclusief voor leden
Sentiment: meer ontdekken in eigen land
In de gastvrijheidssector zijn we overdonderd met scenario’s en oplossingen voor de sector. Prachtige strategische vergezichten maar hoe pak je de draad op ná de coronacrisis? Als voorbeeld vroegen we hotelketen NH naar de praktische invulling.
07/10/20 · Horeca | Lees meer
04/10/20   ·
Exclusief voor leden
Communicatie met klanten anders aanpakken?
Nu is de tijd rijp om communicatie met je gasten te veranderen. Touroperator TUI pakt dat op en biedt de gast een app vol gemak. Van service tot en met contact met social distance.
04/10/20   ·
Exclusief voor leden
Campingeigenaars moeten rekening houden met cultuurverschillen
De Nederlandse campings ontvangen deze zomer zeer waarschijnlijk veel gasten. Niet alle gasten denken hetzelfde over coronamaatregelen op de camping.
01/10/20   ·
Exclusief voor leden
A’DAM Toren opent grootste VR gaming pop-up
Waar de kelder van de A’DAM Toren voorheen ieder weekend gevuld was met muziek en dj’s, is het nu de grootste VR-ruimte van Nederland: A’DAM VR Game Park
28/09/20   ·
Exclusief voor leden
Virtueel en fysiek gemixt in FloriWorld
Al heel lang wachten veel Nederlanders en buitenlandse toeristen op een permanente locatie voor inspiratie over Nederlandse bloemen en planten. Attractie FloriWorld die op 1 juli openging doet dat uitstekend. Daarbij mixt deze nieuwe attractie de fysieke presentatie met de virtuele. Je neemt digitaal veel mooie herinneringen mee en vaak ook een kleurrijk boeket.
28/09/20   ·
Exclusief voor leden
Corona zeker een jaar voelbaar in bezoekgedrag cultuur en musea
Op 1 juni mochten culturele instellingen weer open voor publiek. Hoe denken bezoekers daarover? En wat vinden ze positief en negatief aan de capaciteitsbeperking?
28/09/20 · | Lees meer
21/10/20   ·
Exclusief voor leden
Hof van Salland beste vakantiepark van Nederland
Familiebedrijf Hof van Salland bij Hellendoorn werd in augustus uitgeroepen tot het beste vakantiepark van Nederland. Een knappe prestatie voor een relatief jong park. Vader Bert Smeets en zijn dochter Patricia vertellen over de ontstaansgeschiedenis en wat ervoor nodig is om aan de top te komen en te blijven.
21/10/20 · | Lees meer
13/10/20   ·
Exclusief voor leden
Kwaliteitsslag recreatie Bussloo
Beheerder Leisurelands zet in oktober 2020 de laatste fase in van de vervanging van de fiets- en wandelpaden op Bussloo. Met de voltooiing van de werkzaamheden rondt Leisurelands een groot project af dat in 2016 al werd opgestart.
13/10/20 · Dagrecreatie | Lees meer
09/10/20   ·
Exclusief voor leden
Hoe ziet de Nederlandse vakantiemarkt er in 2030 uit?
Ruim voor de coronacrisis had Kees van der Most van Trends & Tourism zijn Toekomstvisie Nederlandse Vakantiemarkt 2030 af. Toen kwam corona en moest hij die visie herijken. Actueel consumentenonderzoek leverde nieuwe, maar ook vertrouwde inzichten op. Voor Nederlanders blijft de vakantie namelijk ook in coronatijd heel erg belangrijk. Maar het onbezorgde is er wel vanaf. Ik ga hartje Breda in een prachtige binnentuin in gesprek met Kees.
09/10/20 · Toerisme · Vakanties | Lees meer
07/10/20   ·
Exclusief voor leden
Sentiment: meer ontdekken in eigen land
In de gastvrijheidssector zijn we overdonderd met scenario’s en oplossingen voor de sector. Prachtige strategische vergezichten maar hoe pak je de draad op ná de coronacrisis? Als voorbeeld vroegen we hotelketen NH naar de praktische invulling.
07/10/20 · Horeca | Lees meer
04/10/20   ·
Exclusief voor leden
Campingeigenaars moeten rekening houden met cultuurverschillen
De Nederlandse campings ontvangen deze zomer zeer waarschijnlijk veel gasten. Niet alle gasten denken hetzelfde over coronamaatregelen op de camping.
28/09/20   ·
Exclusief voor leden
Virtueel en fysiek gemixt in FloriWorld
Al heel lang wachten veel Nederlanders en buitenlandse toeristen op een permanente locatie voor inspiratie over Nederlandse bloemen en planten. Attractie FloriWorld die op 1 juli openging doet dat uitstekend. Daarbij mixt deze nieuwe attractie de fysieke presentatie met de virtuele. Je neemt digitaal veel mooie herinneringen mee en vaak ook een kleurrijk boeket.
16/10/20   ·
Exclusief voor leden
Fort van Hoofddorp krijgt vele functies
Hoofddorp heeft niet de meest spannende uitstraling. Totdat je bij dat ene punt aankomt waar fort, molen en groengebied elkaar kruisen.
16/10/20 · | Lees meer
12/10/20   ·
Exclusief voor leden
Renovatie van een jaar voor markant hotel in de duinen
Het Hotel De Blanke Top in Cadzand werd onlangs gerenoveerd – gelegen aan de Zeeuwse kust, op slechts 3 kilometer van de Belgische grens en 5 kilometer van Knokke. Voor de inrichting is gekeken naar liefhebbers van luxe en design maar ook naar gezinnen. Het trekt vooral mensen die houden van de kust.
12/10/20 · Horeca | Lees meer
07/10/20   ·
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationaleparken.nl. Op de site zijn de topbelevenissen per park verzameld. De parken gaan gezamenlijk meer marketingactiviteiten ontplooien.
07/10/20 · Marketing · Natuur | Lees meer
04/10/20   ·
Exclusief voor leden
Communicatie met klanten anders aanpakken?
Nu is de tijd rijp om communicatie met je gasten te veranderen. Touroperator TUI pakt dat op en biedt de gast een app vol gemak. Van service tot en met contact met social distance.
01/10/20   ·
Exclusief voor leden
A’DAM Toren opent grootste VR gaming pop-up
Waar de kelder van de A’DAM Toren voorheen ieder weekend gevuld was met muziek en dj’s, is het nu de grootste VR-ruimte van Nederland: A’DAM VR Game Park
28/09/20   ·
Exclusief voor leden
Corona zeker een jaar voelbaar in bezoekgedrag cultuur en musea
Op 1 juni mochten culturele instellingen weer open voor publiek. Hoe denken bezoekers daarover? En wat vinden ze positief en negatief aan de capaciteitsbeperking?
28/09/20 · | Lees meer

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/10/20
Recreatie Vakbeurs verplaatst naar 20, 21 en 22 januari 2021
De aankomende editie van Recreatie Vakbeurs die gepland stond op 17, 18 en 19 november 2020 in Evenementenhal Hardenberg wordt verplaatst naar 20, 21 en 22 januari 2021.
21/10/20
46% meer boekingen voor bungalowparken in herfstvakantie 2020
Vakantieparken in Nederland zien deze herfstvakantie een boekingenstijging van 46 procent ten opzichte van vorig jaar.
21/10/20
Boekingen voor reizen lopen weer terug: -61%
Met de nieuwe (reis)restricties en oplopende besmettingen in Europa raakt de vakantiemarkt weer dieper in het slop. Dat zien we ook aan de boekingen in de reisbranche die verder terugvallen.
21/10/20
Toverland annuleert Halloween Nights
Door continue negatieve berichtgeving in de media ziet Toverland zich gedwongen de Halloween Nights te annuleren.
21/10/20
Kosten opladen elektrische auto bij laadpaal moeten duidelijk zijn
Consumenten moeten voordat ze hun elektrische auto opladen bij een laadpaal kunnen zien wat het lade...
20/10/20
Combinatie virtuele rondleidingen en winactie voor attractieparken
Op vrijdag 30 oktober worden gratis virtuele Engelstalige rondleidingen georganiseerd door het kasteel van Bran (Dracula) in Roemenië, Warwick’s Haunted Castle in Engeland en Madame Tussauds Berlijn in Duitsland.
20/10/20
Operation Pandora klaar voor financiering
Operation Pandora, de next level, in escape rooms, wil via crowdfunding een deel van de investering voor het project ophalen. Operation Pandora is qua spektakel vergelijkbaar met de beleving van een moderne high-end attractie in een pretpark, maar dan vertaald naar een persoonlijk en meeslepend verhaal en een zéér realistische setting.
20/10/20
Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord
Voor EuroParcs is het een mooie week. De Apeldoornse vakantieparkenspecialist kondigt haar tweede vakantiepark in Oostenrijk aan en prijkt op het shirt van voetbalclub Feyenoord tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker.