Kennisbank
Kennisbank

Vrijetijdstudies:

Vrijetijdstudies is het enige Nederlandstalige (semi-)wetenschappelijke tijdschrift gericht op de vrijetijdssector, waarin onderzoeksuitkomsten en beleidsvoornemens over verschillende deelvelden van de vrije tijd - sport, recreatie, toerisme, media, vrijwilligerswerk, ruimte- en tijdgebruik - met elkaar in verband worden gebracht en in samenhang worden geanalyseerd. Wilt u publiceren in Vrijetijdstudies? Klik dan hier voor meer informatie. Vrijetijdstudies ontvangen? Klik dan hier.

In Vrijetijdstudies:

10/04/19   ·
Exclusief voor leden
Customer delight in het theater: Op zoek naar verrassende en waardevolle klantervaringen
Om erachter te komen welke factoren een gevoel van customer delight opleveren, is onderzoek gedaan naar bezoekers van zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater. Daarvoor werd de ‘critical incident’ methode gebruikt.
10/04/19 · Cultuur | Lees meer
07/01/19   ·
Exclusief voor leden
De inspiratie van Carolien Nederlof
Leeftijd: 35 Afgestudeerd aan: Universiteit van Tilburg, Vrijetijdswetenschappen Hu...
20/11/18   ·
Exclusief voor leden
Sportondernemerschap, een oriëntatie op een nieuw domein
Sport en ondernemerschap vormen in toenemende mate een voorkomende combinatie in de sportwereld. Re...
20/11/18 · Onderzoek · Sport | Lees meer
13/11/18   ·
Exclusief voor leden
De ‘zwevende vakantieganger’: veranderingen tijdens het beslistraject in kaart gebracht
In dit artikel worden de resultaten beschreven van een longitudinale studie met een beperkte duur onder een representatieve steekproef van Nederlandse vakantiegangers teneinde zicht te krijgen op wat er tijdens het beslistraject verandert
13/11/18 · Onderzoek · Vakanties | Lees meer
08/11/18   ·
Exclusief voor leden
De menselijke toon telt: de effecten van social media inzet door toeristische bedrijven op hun klantrelaties
In dit artikel uit Vrijetijdstudies worden de highlights besproken van het proefschrift "From monologues to dialogues: interactivity in company social media use” over de relationele effecten van online interactief gedrag van toeristische bedrijven.
08/11/18 · Marketing | Lees meer
10/10/18   ·
Exclusief voor leden
Het Oog – Leerstoel Innovations in Tourism
Bas Hillebrand is universitair hoofddocent marketing aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij is o...
04/07/18   ·
Hoe toerisme het avontuur verandert
Adventure tourism is volgens de Adventure Travel Trade Association (ATTA), de grootst groeiende ta...
04/07/18 · Toerisme | Lees meer
25/06/18   ·
De inspiratie van Jan Jaap Thijs
Leeftijd: 39 Afgestudeerd aan: Universiteit van Amsterdam, sociale geografie Huidige ...
19/06/18   ·
Exclusief voor leden
Grensoverschrijdend gedrag op het voetbalveld
Gedurende de afgelopen tien jaar hebben de overheid en diverse sportbonden maatregelen getroffen om...
19/06/18 · Sport | Lees meer
14/06/18   ·
Exclusief voor leden
Het Oog - Tourism’s impact on climate change and its mitigation challenges
Paul Peeters is 15 november 2017 aan de TU Delft gepromoveerd op zijn proefschrift Tourism’s imp...
12/06/18   ·
Exclusief voor leden
Cruisevakanties van Nederlanders
Ondanks het feit dat de mondiale cruise-industrie imposante groeicijfers laat zien en tegelijkertij...
14/07/17   ·
Exclusief voor leden
FORUM: Reactie en tegenreactie op de verbetering van economische impactanalyses
In de vorige editie van Vrijetijdstudies beschreven Jeroen Klijs en Jack Peerlings hoe zij het Input...
14/07/17 · Onderzoek | Lees meer
10/04/19   ·
Exclusief voor leden
Customer delight in het theater: Op zoek naar verrassende en waardevolle klantervaringen
Om erachter te komen welke factoren een gevoel van customer delight opleveren, is onderzoek gedaan naar bezoekers van zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater. Daarvoor werd de ‘critical incident’ methode gebruikt.
10/04/19 · Cultuur | Lees meer
20/11/18   ·
Exclusief voor leden
Sportondernemerschap, een oriëntatie op een nieuw domein
Sport en ondernemerschap vormen in toenemende mate een voorkomende combinatie in de sportwereld. Re...
20/11/18 · Onderzoek · Sport | Lees meer
08/11/18   ·
Exclusief voor leden
De menselijke toon telt: de effecten van social media inzet door toeristische bedrijven op hun klantrelaties
In dit artikel uit Vrijetijdstudies worden de highlights besproken van het proefschrift "From monologues to dialogues: interactivity in company social media use” over de relationele effecten van online interactief gedrag van toeristische bedrijven.
08/11/18 · Marketing | Lees meer
04/07/18   ·
Hoe toerisme het avontuur verandert
Adventure tourism is volgens de Adventure Travel Trade Association (ATTA), de grootst groeiende ta...
04/07/18 · Toerisme | Lees meer
19/06/18   ·
Exclusief voor leden
Grensoverschrijdend gedrag op het voetbalveld
Gedurende de afgelopen tien jaar hebben de overheid en diverse sportbonden maatregelen getroffen om...
19/06/18 · Sport | Lees meer
12/06/18   ·
Exclusief voor leden
Cruisevakanties van Nederlanders
Ondanks het feit dat de mondiale cruise-industrie imposante groeicijfers laat zien en tegelijkertij...
07/01/19   ·
Exclusief voor leden
De inspiratie van Carolien Nederlof
Leeftijd: 35 Afgestudeerd aan: Universiteit van Tilburg, Vrijetijdswetenschappen Hu...
13/11/18   ·
Exclusief voor leden
De ‘zwevende vakantieganger’: veranderingen tijdens het beslistraject in kaart gebracht
In dit artikel worden de resultaten beschreven van een longitudinale studie met een beperkte duur onder een representatieve steekproef van Nederlandse vakantiegangers teneinde zicht te krijgen op wat er tijdens het beslistraject verandert
13/11/18 · Onderzoek · Vakanties | Lees meer
10/10/18   ·
Exclusief voor leden
Het Oog – Leerstoel Innovations in Tourism
Bas Hillebrand is universitair hoofddocent marketing aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij is o...
25/06/18   ·
De inspiratie van Jan Jaap Thijs
Leeftijd: 39 Afgestudeerd aan: Universiteit van Amsterdam, sociale geografie Huidige ...
14/06/18   ·
Exclusief voor leden
Het Oog - Tourism’s impact on climate change and its mitigation challenges
Paul Peeters is 15 november 2017 aan de TU Delft gepromoveerd op zijn proefschrift Tourism’s imp...
14/07/17   ·
Exclusief voor leden
FORUM: Reactie en tegenreactie op de verbetering van economische impactanalyses
In de vorige editie van Vrijetijdstudies beschreven Jeroen Klijs en Jack Peerlings hoe zij het Input...
14/07/17 · Onderzoek | Lees meer

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/04/19
Sustainable Brand Index voor Landal
Landal GreenParks heeft de Sustainable Brand Index van 2019 in de categorie Travel en Leisure gewonnen.
19/04/19
Exclusief voor leden
Ruimte in de lucht voor Lelystad winter 2021 - 2022
Besluit om al vóór 2023 ruimte vrij te maken in het hoger gelegen luchtruim zodat het vliegverkeer van Lelystad daar terecht kan.
19/04/19
Effecten luchtvaart net als in iedere andere sector behandelen
Andere mobiliteitssectoren of bedrijfstakken worden meer dan de luchtvaart afgerekend op hun effect op de leefomgeving.
19/04/19
Exclusief voor leden
Groene brug tussen Euromast en Het Park
Direct grenzend aan Het Park waar de Euromast in staat, komen woningen. De gemeente wil dit compense...
18/04/19
Oplevering nieuwe pier Schiphol vertraagd met één jaar
Schiphol werkt al enige tijd aan een nieuwe pier. In maart 2018 toonde Schiphol de eerste beeld...
18/04/19
Exclusief voor leden
Meer reizigers willen duurzame keuzes maken
In het kader van de Dag van de Aarde op 22 april (Earth Day), komt Booking.com met de resultaten u...
18/04/19
Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. Wie komen er? Waar gaan ze naar toe? Wat geven ze uit?
18/04/19
Superbezetting voor Landal GreenParks
Landal GreenParks gaat een druk Paasweekend tegemoet. De afgelopen dagen steeg de bezetting op de parken tot 95% en met de gunstige weers-vooruitzichten is de verwachting dat alle accommodaties verhuurd worden.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk