Geplaatst op: 18-06-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing

Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
Guy Vroemen

De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt. Hij volgt Leontien Mees op, die na een indrukwekkende periode afscheid neemt van de organisatie.

Ervaren leider met lokale wortels

Guy Vroemen (61), geboren en woonachtig in Maastricht, brengt een schat aan ervaring mee. Hij werkte eerder 14 jaar in Utrecht bij KPN en Vodafone in commerciële en marketingfuncties. Daarnaast was hij actief als ondernemer in de HR-dienstverlening, met een sterke focus op strategie en organisatieontwikkeling.

Ambitie voor de regio

"Het inzetten van citymarketing als strategisch instrument voor de ontwikkeling van onze regio spreekt mij bijzonder aan,” aldus Vroemen. "De recente successen van Maastricht Marketing in de rol van merkregisseur, waaronder de herijking van het merk Maastricht en de benoeming tot sterkste stadsmerk van Nederland, inspireren mij enorm.”

Vertrouwen in de toekomst

Pim Steerneman, voorzitter van de Raad van Toezicht, is enthousiast over de benoeming: "Wij hebben er alle vertrouwen in dat Guy, met zijn brede ervaring, de juiste bestuurder is om de strategie van Maastricht Marketing voort te zetten.”

Trefwoorden: dmo, cmo. Limburg, marketing, stedelijk toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.