Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

27-08-2025: CELTH Industry Day World Leisure Congress

CELTH Industry Day World Leisure Congress

Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederland. Vanuit de hele wereld komen honderden wetenschappers en leisure professionals naar de Breda University of Applied Sciences. 

Rond het congresthema ‘Leisure for a Better Society’ zullen ze van 25 tot en met 28 augustus de nieuwste kennis en inzichten uitwisselen. Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) organiseert een Industry Day.

Titel: Industry Day – From Knowledge to Experience: Building Bridges between science and industry

Datum: Woensdag 27 augustus 2025

Locatie: Breda University of Applied Sciences, Breda, Nederland

Organisatie: CELTH & WLO

Beschrijving:

De Industry Day is dé ontmoetingsplek voor professionals uit de vrijetijdssector tijdens het World Leisure Congress 2025. Op woensdag 27 augustus staat de praktijk centraal: ondernemers, beleidsmakers, onderzoekers en studenten komen samen om te werken aan oplossingen voor de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen.

  • Inspirerende keynotes van toonaangevende sprekers uit binnen- en buitenland
  • Interactieve sessies over actuele thema’s zoals duurzaamheid, digitalisering, inclusiviteit en welzijn
  • Netwerkmogelijkheden met collega’s uit toerisme, recreatie, sport, evenementen, media en hospitality
  • Best practices en innovatieve projecten uit de praktijk
  • Toekomstgerichte discussies over de rol van leisure in een betere samenleving

Voor wie?

De Industry Day is bedoeld voor iedereen die actief is in de vrijetijdssector en wil bijdragen aan een toekomstbestendige en betekenisvolle invulling van vrije tijd.

Waarom deelnemen?

Deze dag biedt een unieke kans om kennis op te doen, inspiratie te vinden en samenwerkingen aan te gaan die écht het verschil maken.

Aanmelden & meer informatie:

Bekijk het volledige programma en registreer via de site van het World Leisure Congress.



Meer informatie op: https://www.celth.nl/nieuws/3846/internationaal-world-leisure-congress-voor-het-eerst-in-nederland.html

||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?