Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award

Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award

De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.

De 1.385 meter lange multi-launch coaster, ontwikkeld door MACK Rides, slingert zich door het Kroatische themagebied van het park en biedt een unieke totaalervaring voor bezoekers.

Jury onder de indruk

De jury van de TEA was diep onder de indruk van de complete Voltron Nevera-ervaring. Ze prezen de achtbaan voor zijn innovatieve rit-elementen, waaronder de steilste lancering ter wereld van 105 graden, en de meeslepende verhaallijn rondom de uitvinder Nikola Tesla. De thematisering van de attractie, met een authentiek Kroatisch landschap, lichtgekleurd kalksteen, ruïnes en een 800 jaar oude olijfboom, werd ook geprezen.

"We zijn erg blij met de TEA Thea Award voor Voltron Nevera. Achtbanen ontvangen deze prijs maar zelden. Het benadrukt hoe uniek, innovatief en spannend de achtbaan is en bevestigt de betrokkenheid van alle divisies van de MACK Group die betrokken zijn bij deze buitengewone attractie,” zegt Michael Mack, managing partner van Europa-Park (onder andere verantwoordelijk voor MACK Rides) en CEO van MACK One. Hij nam de prijs op het gala in ontvangst samen met zijn zus Ann-Kathrin Mack, managing partner van Europa-Park en verantwoordelijk voor MACK Solutions en de afdeling Marketing, en zijn vrouw Miriam Mack, Honorair Consul van de Republiek Kroatië en verantwoordelijk voor de afdeling Health Management.

Eerste Europese park met deze erkenning

Europa-Park is het eerste Europese attractiepark dat deze prestigieuze prijs in ontvangst mag nemen, en voegt zich daarmee bij een select gezelschap van attracties van Disney en Universal. Slechts twee andere achtbanen wereldwijd hebben eerder een Thea Award gewonnen, wat de uitzonderlijke prestatie van Voltron Nevera onderstreept.

"Deze erkenning bewijst opnieuw dat we met het Europa-Park Resort wereldwijd nieuwe maatstaven zetten," voegde Roland Mack, eigenaar van Europa-Park, toe. "Voltron Nevera belichaamt waar Europa-Park al 50 jaar bekend om staat: een ongeëvenaarde mix van creativiteit, kwaliteit en passie."

Trefwoorden: attractieparken, Duitsland, awards, Europa-Parl

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...