Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde

Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 18 april 2024 in Vlissingen

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde
Peter de Wilde is key-note spreker bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Foto: Toerisme Vlaanderen.
Peter de Wilde was vorig jaar al in het vizier als key-note voor Trendcongres Toerisme en Vrijetijd. Dit jaar in Vlissingen op 18 april is hij erbij. Een topspreker die je niet wilt missen.

Met Toerisme Vlaanderen zette Peter de duurzame visie op voor 'samen naar morgen'. Dat zette ook de Nederlandse toeristische sector aan het denken, hoe je omgaat met veranderingen in toerisme. Peter zal zeker ingaan op het punt dat duurzaam toerisme van invloed is op zakelijk succes in de toekomst.

Hij is ook een bruggenbouwer. Veel kun je van hem leren over opmerkelijke samenwerkingen en de kracht van de Europese blik op toerisme. Peter heeft een grote voorliefde voor erfgoed. Dat past ook bij zijn visie op destinatiemanagement. Nieuwsgierig naar zijn key-note presentatie? Wij wel. Kom ook naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 op 18 april in Vlissingen.

Wie is Peter de Wilde?

Peter de Wilde (1969) is CEO van Onroerend Erfgoed (sinds 2022) en waarnemend CEO van Toerisme Vlaanderen (sinds 2009). Daarvoor doceerde hij Franse letterkunde en was kabinetschef cultuur en toerisme in Antwerpen. Peter was de drijvende kracht achter de innovatieve toekomstvisie toerisme ‘Reizen naar morgen’. Hij is de voorzitter van Davidsfonds, was voormalig president van de European Travel Commission (ETC) en is de President van NECSTouR, het Netwerk van Europese regio’s voor duurzaam en competitief toerisme.

Zet jouw transitie in - Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.
Trefwoorden: trendcongres, toerisme, Vlissingen, Peter de Wilde, Toerisme Vlaanderen

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...