Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-03-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring

Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring

De eigenaren van Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam (UT) hebben woensdag 6 maart uit handen van Eelke Horselenberg, directeur van Stichting De Groene Koepel, een Gouden Haring in de categorie Goud Waard ontvangen. Zij kregen deze prijs voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk van Natuurkampeerterreinen.

 

 Niet alleen hebben zij zich ingezet voor de rust op en rond hun terrein, ook hebben zij grote stappen gezet in verdere verduurzaming door douchewater te gebruiken voor het doorspoelen van de toiletten.

 

Publieksprijs

De tweede Gouden Haring, een publieksprijs, ging naar De Dassenburcht in Overijssel. De Groene Koepel heeft kampeerders gevraagd naar hun favoriete Natuurkampeerterrein. Hierop kwamen bijna 250 reacties binnen, waarna een jury de winnaar bepaalde. De Dassenburcht, een terrein van Staatsbosbeheer, won met deze inzending:

 

 ‘Ik kwam er al als kleine jongen met mijn ouders en zus op de fiets uit Roden toen het sanitair alleen nog maar bestond uit één toilet. Zoveel geweldig mooie herinneringen aan alle avonturen die ik op het kampeerterrein en in de omgeving beleefd heb. Zoals die ene keer dat het 's nachts zo hard onweerde dat ik omgekeerd in mijn slaapzak zat. Wat hebben mijn ouders en zus gelachen. De volgende dag kon ik er zelf ook wel om lachen. Of die keer dat ik alleen samen, als mannen onder elkaar, met mijn vader ging kamperen en we op zoek gingen naar uilenballen bij de Zwarte Dennen.

Inmiddels is mijn vader overleden en ben ik geen kleine jongen meer, maar elke keer als ik bij De Dassenburcht kom, beleef ik alles weer een klein beetje opnieuw.’

Trefwoorden: Prijs, natuurkampeerterrein, verduurzaming

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...