Overheid moet rol pakken in gastvrijheidsdomein
Interview Riemer Rijpkema, nieuwe voorzitter Platform Gastvrij Nederland
Riemer Rijpkema: “Je maakt namelijk alleen stappen voorwaarts als je op een hoger abstractieniveau en overstijgend durft te denken.”
De overheid moet de waarde van de gastvrijheidssector voor economie, maatschappij en welzijn onderkennen. Dat zegt Rijpkema, de nieuwe voorzitter van Platform Gastvrij Nederland. Hij ziet ook een taak weggelegd voor de leden van het platform. Die moeten inzien dat ze met elkaar ook veel kunnen bereiken en moeten daarom meer inzetten op horizontaal kennis te delen en om branche- en organisatie overstijgend te denken.
Peter Bekkering en Ton VermeulenFoto Seijbel Fotografie
Riemer Rijpkema is sinds juli 2023 voorzitter...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Topics:Attractieparken, Beleid, Cultuur, Dagrecreatie, Evenementen, Horeca, Leisure, Natuur, Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport
Trefwoorden: beleid, toerisme, recreatie, gastvrijheidssector, horeca, dagrecreatie, evenementen, leisure, reisbranche, verblijfsrecreatie, evenementen, watersport, cultuur
|
|
18/06/25
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
|
18/06/25
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
|
11/06/25
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
|
10/06/25
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
|
10/06/25
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
|
06/06/25
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
|
05/06/25
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
|
05/06/25
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
|
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|