Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-12-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd

Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd

Door de toenemende  vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme  is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.

"Het mooie voor de nieuwe projectleider is dat je een breed aantal projecten mag oppakken. Of het nu om de vitaliteit van vakantieparken gaat, het begeleiden van processen om tot een beleidsvisie te komen of een draagkrachtonderzoek onder inwoners, je kunt er bij ons mee aan de slag,” meldt senior adviseur en partner van het bureau Tinco Lycklama.

De brede vrijetijdseconomie

Die nieuwe projectleider moet wel houden van de breedte in het vakgebied. Afgelopen zomer werd het Goois Natuurreservaat geholpen met een nieuwe visie. Compleet onderbouwd hoe recreanten de fietspaden beleven en waarderen. Lycklama is ondertussen volop actief voor de Agenda Natuurinclusief. En bij gemeenten leven continue vragen over de vitaliteit van vakantieparken.

Tussen al die uitdagingen moet de nieuwe projectleider kunnen schakelen tussen onderzoek en toepassingen. ‘Van het woordje ‘onderzoek,’ en vooral de concrete toepassing daarvan, maakt je hart een sprongetje, maar je bent ook praktijkgericht, want jij weet hoe je onderzoeksresultaten moet vertalen naar concrete adviezen,’ meldt het bureau. Bij alle projecten zal de grote trend in recreatie opduiken; duurzaamheid.

Tinco tot slot over impact maken in de sector: "In diverse projectteams werken we als bureau aan dat wat ertoe doet; het creëren van een vitaal en gezond vrijetijdslandschap in balans met de leefomgeving.”

Nieuwsgierig geworden?

Bekijk dan online de vacature. Ben je dan nog steeds enthousiast? Neem dan contact op met Tinco Lycklama: lycklama@ruimteenvrijetijd.nl / 06 53383550 of Jan Jaap Thijs: thijs@ruimteenvrijetijd.nl / 06 51174193

Trefwoorden: toerisme, recreatie, vrije tijd, leisure, onderzoek, advies, vacatures

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...