Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

De podcastserie "Het échte geheim van Tukkers" van Twente Marketing heeft de bronzen award gewonnen bij de Gran Prix Content Marketing Awards in de categorie non-profit. Goud was er voor het Nationaal Monument Kamp Amersfoort en zilver voor het Waterschap Zuiderzeeland. De podcastserie van Twente Marketing is ontwikkeld om het onderscheidend vermogen van Twente op de toeristische markt te vergroten. 

De jury loofde de podcast om haar authenticiteit en creativiteit. Met het winnen van de bronzen award liet Twente Marketing concurrenten als het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het UWV achter zich.

Storytelling strategie dé weg naar succes

Twente Marketing werkt al een aantal jaren aan een succesvolle storytelling strategie om Twente als toeristische bestemming te positioneren. Het succes van de podcast "Het echte geheim van Tukkers" zit hem volgens Geertje Oolbekkink (marketingadviseur MarketingOost) in het volgende: "Natuurlijk hebben wij interessante steden, prachtige natuurgebieden en charmante dorpen. Maar dat hebben meer regio’s. Het echte geheim van Twente zijn de Tukkers zelf. Door op een consistente manier de verhalen van Tukkers een podium te bieden, bouwen we aan de positionering van Twente. Een regio waar je vrij kunt zijn." Dat concludeert ook podcastmaker Reinout Meijer. "In mijn ontmoetingen ben ik erachter gekomen dat je hier kunt zijn wie je wilt zijn, als je maar wel gewoon een beetje normaal doet. Oftewel nuchter blijven en de dingen relativeren. Dat geeft toch wel een groot gevoel van vrij zijn."

Internationale waardering voor Twente campagnes

Eerder al kreeg Twente Marketing internationale waardering door met de campagne Cowfluencer Liesje22 de X Festival Awards 2021 te winnen. En in 2020 sleepte Liesje22 zelfs twee Lovie Awards binnen. Ook was Twente Marketing met "Dwars door Twente" in 2022 genomineerd voor een Global Content Awards.

Het échte geheim van Tukkers

Door persoonlijke ontmoetingen met lokale bewoners, kunstige streektaalfanaten, studenten en ondernemers ontstaat een verzameling boeiende diverse verhalen, anekdotes en feiten. Deelnemer Adrie Hemmink (streektaal en cultuur deskundige) gelooft heilig in het feit dat inzicht over je herkomst je een gelukkiger mens maakt: "Alles in de wereld is tegenwoordig bereikbaar, online of met het vliegtuig. Dan wil je toch eigenlijk weten wat jou onderscheidt. Dat zijn jouw oer-rituelen van vroeger. Dat is wat jou uniek maakt." Ook onder studenten wordt dit zo ervaren. Merlijn Dewasme (singer-songwriter en student aan ArtEZ conservatorium): " Typisch iets van hier zijn de tentfeesten. Ieder dorp heeft er wel 1, waarbij sommigen echt zijn uitgegroeid tot een volwaardig festival. Die verbondenheid die je op die festivals voelt is echt uniek. Dit komt door de vele vrijwilligers, schouders eronder en samenwerken aan iets moois waar iedereen bij hoort".

Over de Gran Prix Content Marketing Awards

De Grand Prix Content Marketing is een prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties.

Link: https://podcasters.spotify.com/pod/show/visittwente
Trefwoorden: dmo's, marketing, contentmarketing, Overijssel,

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...