Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon nieuwe sponsor veldrijden

Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon.

Deze namiddag werd in het Amsterdams Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.

Laurens Sweeck, vorige winter nog eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra kwaliteitsinjectie.

"We mikken op versterking in de breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan opvolging."

"Corendon is geen nieuwkomer in de wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus Atilay Uslu, oprichter van Corendon. 

"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol seizoen tegemoet gaat."

Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...