Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon. Deze namiddag werd in het Amsterdams
Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De
Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de
ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
Laurens Sweeck, vorige winter nog
eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant
blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de
mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra
kwaliteitsinjectie.
"We mikken op versterking in de
breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt
het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan
een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide
hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant
staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar
hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van
onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan
opvolging."
"Corendon is geen nieuwkomer in de
wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze
gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse
sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke
vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij
Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus
Atilay Uslu, oprichter van Corendon.
"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch
Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten
vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat
dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol
seizoen tegemoet gaat."
Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing
|
|
23/05/25
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
|
23/05/25
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
|
23/05/25
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
|
21/05/25
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
|
16/05/25
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
|
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
|
12/05/25
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
|
02/05/25
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
|
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|