Geplaatst op: 13-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon nieuwe sponsor veldrijden

Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon.

Deze namiddag werd in het Amsterdams Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.

Laurens Sweeck, vorige winter nog eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra kwaliteitsinjectie.

"We mikken op versterking in de breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan opvolging."

"Corendon is geen nieuwkomer in de wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus Atilay Uslu, oprichter van Corendon. 

"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol seizoen tegemoet gaat."

Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing

CELTH





Trendrapport

||| Nieuws |||

11/12/23
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen aankleding Amsterdam 750 slinger
Zo'n 70 creatieve Amsterdamse bureaus pitchten hun idee voor de feestelijke aankleding van de stad tijdens het jubileumjaar 750, waarbij de '750-slinger' van Liebe Leute en Lowres Creative Studio als winnaar werd gekozen.
06/12/23
Exclusief voor leden
Nederlanders houden van leerzame dagjes weg
Bij de keuze voor een gezellig dagje uit vindt de Nederlander het belangrijk dat er ook iets te leren valt. Madurodam is van zijn eerste plek op de ranglijst gestoten. Beekse Bergen staat anno 2023 bovenaan.
05/12/23
3x Awarduitreiking bij Recreatie Next Level
Op 24 en 25 januari 2024 staat het nieuwe event Recreatie Next Level, onderdeel van Recreatie Vakbeurs, in het teken van innovatie en vooruitgang binnen de recreatiebranche. De laatste dag van de beurs wordt afgesloten met een award ceremonie; een uitreiking van drie awards op het gebied van Recreatietechniek, Digitalisering en Marketing.
04/12/23
Technische innovaties in de vakantiebranche
De vakantiebranche is, net als de meeste andere branches, voortdurend in beweging. Zo zijn er allerlei verschillende innovaties die zowel voor de reiziger zelf, als de grote organisaties en bedrijven die hierachter zitten, een enorme impact hebben. Dit heeft niet alleen te maken met de manier waarop we reizen, maar ook met de bedrijfsprocessen achter de schermen en de manier waarop een vakantie vandaag de dag wordt geboekt.
29/11/23
Amsterdam start campagnes om imago van de stad bij te stellen
De gemeente Amsterdam wil met een nieuwe campagne samen met amsterdam&partners het imago van de stad veranderen. De campagne moet een meer realistisch beeld van de stad geven.
27/11/23
Exclusief voor leden
Van Gogh zonnebloemen in NP Van Gogh
In de zomer van 2024 krijgt Brabant een kunstwerk van planten en bloemen in de vorm van de ‘Vaas met zonnebloemen’ van Vincent van Gogh. Dit project, dat wordt uitgevoerd bij de Menmoerhoeve in Etten-Leur, wordt mogelijk gemaakt door Natuurhuisje die zich als partner aansluit bij Van Gogh Nationaal Park (NP).
22/11/23
Iconisch reismerk verre bestemmingen Fox weer terug
Kon ANWB toch niet zonder de sterke uitstraling van een echt sterk merk voor de reiswereld? ANWB Reizen herintroduceert het reismerk Fox. Het is een iconisch merk dat zijn waarde bewees voor de verre reizen.
20/11/23
Noordwijk Marketing organiseert leefstijlworkshops voor inwoners
Als DMO zeggen dat je er ook bent voor de bewoners is een eerste stap. Echt iets doen voor de eigen bevolking is stap twee en die nemen ze nu in Noordwijk. Daar kunnen inwoners gratis deelnemen aan zeven verschillende workshops voor een gezonde leefstijl.

||| Agenda |||

24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...
18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...