Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Alkmaar werkt aan bijzondere experience ‘Met eigen ogen’

Alkmaar werkt aan bijzondere experience ‘Met eigen ogen’
Campagnebeeld van \'Met eigen ogen\'.

Vanaf 31 augustus 2023 ervaar je deze prikkelende experience ‘Met eigen ogen’ kriskras door het monumentale Stadhuis van Alkmaar. Met soundscapes, ingenieuze videoprojecties en special effects beleef je op geheel nieuwe wijze het verhaal achter de geboorte van Nederland en Alkmaar Ontzet.


Aan de hand van originele schilderijen en objecten uit Stedelijk Museum Alkmaar en de meeslepende verhalen van de verteller Sinan Can wordt het een unieke ervaring. In het landelijke vieringsjaar ‘de geboorte van Nederland’ en exact 450 jaar na Alkmaar Ontzet geeft Met Eigen Ogen Met een nieuw perspectief op deze geschiedenis. Met een blik op het verleden, kijken we naar het heden en dromen we over de toekomst. 

Vrijheid van toen, in het licht van nu

Het Stadhuis van Alkmaar opent haar deuren. Dat is nieuw. Normaal is deze plek voor publiek gesloten, speciaal voor Met Eigen Ogen gaan de deuren van het Stadhuis van Alkmaar open. Voor even wordt het Stadhuis, het Huis van de Stad. Ontdek dit eeuwenoude monument en haar prachtige ruimtes en voel de historie van deze plek: het is hier waar het stadsbestuur de belegering van Alkmaar voor haar kiezen kreeg 450 jaar geleden.

Verteller Sinan Can

Sinan Can (Nijmegen, 1977) is een award winning documentairemaker, onderzoeksjournalist en programmamaker bij BNNVARA die met indringende documentaires als Retour Kalifaat en Bloedmineralen, de talkroute belangrijke journalistieke prijzen heeft gewonnen. In 2016 werd hij uitgeroepen tot ‘Journalist voor de Vrede’. Voor zijn documentaires trekt hij dwars door conflictgebieden en geeft hij mensen die leven onder verstikkende regimes een gezicht. Sinan geeft bevlogen Vrijheidscolleges en is als betrokken en deskundige Midden Oosten specialist geregeld te gast bij TV programma’s en talkshows.

De ticketprijs is 7,50 euro.


Trefwoorden: experience, Alkmaar, ontzet, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...