Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie

Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie

Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward. De drie Friese bedrijven bundelen hun krachten om een nieuw biertje op de markt te brengen, de Opfrieser. Een verrassende en eigenzinnige combinatie van bier en beerenburg die perfect is voor het najaar. De Opfrieser maakt onderdeel uit van de nieuwe najaarscampagne van Visit Friesland, Opfriesen, en is vanaf 17 november verkrijgbaar bij onder andere Friese horecazaken, hotels, slijterijen, supermarkten en delicatessezaken.

Een eigenzinnig en toegankelijk biertje

 

De geschiedenis van het Dokkumer bier begint al in de vroege middeleeuwen met op het hoogtepunt negentien brouwerijen. Kâld Kletske zet deze traditie voort als hét Friese bier. Fedde Sonnema ging in 1860 op jacht naar kruiden in weilanden, langs paden en de oevers van de Friese meren. Hij probeerde diverse soorten uit en kwam daarmee tot de perfecte drank: Sonnema Berenburg. Deze twee mooie Friese merken komen nu samen in één drankje: Bierenburg. Gewoan spesjaal bier, mar dan oars. De smaken van Kâld Kletske en Sonnema zijn geblend in een kruidige, maar doordrinkbare Bierenburg met tonen van citrus en met heerlijk warm gevoel in de afdronk. Dit zorgt voor een eigenzinnig en toegankelijk biertje, gebrouwen met biologisch geteelde brouwgerst. En natuurlijk smaakt je Opfrieser het lekkerst in Fryslân.

 

Najaarscampagne

De Opfrieser wordt ingezet als versterking voor de nieuwe Opfriesen najaarscampagne van Visit Friesland. Met de campagne laten we zien dat Friesland niet alleen mooi is in de zomer, maar ook in de herfst- en winterperiode. Want in Friesland weten ze als geen ander hoe je moet Opfriesen: opladen en frisse energie opdoen in de koude maanden zoals dat alleen in Friesland kan. Voor iedereen die toe is aan een opfrisser in de donkere maanden is Friesland dé bestemming deze winter. Schreeuw tegen de wind, dans in de regen en geniet van de natuur. En na zo’n actieve dag, opwarmen met een Opfrieser in je hand.

 

De Opfrieser is vanaf 17 november te verkrijgen op diverse locaties in Friesland. Voor meer informatie over de Opfrieser en over de campagne, bezoek de websites.

Link: https://bierenburg.nl,https://www.friesland.nl/nl/uitgelicht/opfriesen
Trefwoorden: Smaaksensatie, campagne, nieuw product

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...