Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes
Kasteel Doorwerth.

VisitVeluwe zet een leuke actie op om bezoekers een mooie herinnering te bezorgen aan het einde van de zomermaand augustus. Het is onderdeel van het themajaar koninklijk.

Op 21, 27 en 28 augustus kunnen bezoekers zichzelf als een heuse koning of koningin laten vastleggen op een koninklijk portret(je). Een pop-up ‘bierviltjestekenaar' maakt een tour langs diverse koninklijke locaties en trakteert de bezoeker op een blijvende herinnering aan een prinsheerlijke zomer op de Veluwe.

De tour zal locaties als kasteel Doorwerth, Paleis Het Loo en kasteel Staverden aandoen en ervoor zorgen dat de bezoeker zich de koning te rijk voelt. Iedereen die zich laat tekenen wordt namelijk voorzien van een koninklijk attribuut zoals een gouden kroon of scepter.

Klaar, terwijl je lacht

De portretjes worden razendsnel getekend; in een paar minuten tovert de live-tekenaar een goed gelijkende karikatuur op papier. Leuk voor degene die getekend wordt, maar ook voor de toeschouwer die over de schouder van de tekenaar mee mag kijken. De tekenstijl van de karikatuurtekenaar is grappig en positief, maar nooit beledigend, meldt VisitVeluwe.

Locaties en tijd

Zondag 21 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Doorwerth, Doorwerth
Zaterdag 27 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - Paleis Het Loo, Apeldoorn
Zondag 28 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Staverden, Ermelo

De tekenaar loopt in principe rond op het terrein, maar wanneer er een rij ontstaat wordt er vanaf een vaste plek getekend. Het laten maken van een koninklijk portretje duurt ongeveer 3 minuten. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Koninklijk themajaar

Het koninklijke jaar op de Veluwe is in volle gang. Gedurende het hele jaar draait het hier om vorstelijk genieten. Het koninklijke verhaal en de royale belevenissen die de Veluwe rijk is worden daarom extra onder de aandacht gebracht. Het is immers de bestemming waar koningen en stadhouders al van oudsher kwamen om vakantie te vieren. Meer tips om koninklijk te genieten op de Veluwe zijn te vinden op: www.visitveluwe.nl/koninklijk.
Trefwoorden: dmo, Veluwe, kasteel, paleis, marketing, regio

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...