Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-06-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Martin Maassen aan de slag bij FACET

Martin Maassen aan de slag bij FACET

Martin Maassen, oud-directeur van RECRON, gaat aan de slag bij adviesbureau FACET. Daar gaat hij recreatieondernemers helpen bij hun toekomstplannen. 

Martin was na de fusie van RECRON met HISWA enige tijd van de radar verdwenen. Hij heeft, na een hectische periode bij RECRON vooral tijd voor zichzelf genomen: "Tot 2020 ben ik directeur geweest van RECRON. Daarna nog even plaatsvervangend directeur van de fusieorganisatie. De afgelopen jaren heb ik tijd genomen om mijn hobby’s op te pakken: politiek, voetbal en schrijven. Zo ben ik gemeenteraadslid van mijn woonplaats in Apeldoorn. Daarnaast ben ik voorzitter van de Apeldoornse voetbalvereniging AGOVV. Het enige wat ik nog verder wil oppakken is het schrijven van columns."

Volgens Martin passen hij en FACET heel goed bij elkaar: Wat ik mooi vind aan FACET is dat zij de tijd nemen in de ontwikkeling van toekomstvisies voor recreatieondernemers. De laatste twee jaar werd ik regelmatig gebeld door recreatieondernemers. Of ik niet een kop koffie wilde komen drinken om te sparren over hun onderneming. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, luidt het gezegde. Voor mij is de overstap naar FACET dan ook meer dan logisch. Ik doe niets liever dan met recreatieondernemers in gesprek over hun toekomst”.

Als afsluiting geeft Martin zijn visie op de toekomst van de recreatiebranche in drie verschillende ontwikkelingen:

  1. De ontwikkeling dat grote ketens alleen maar groter worden houdt nog even aan. Maar uiteindelijk ‘winnen’ de familiebedrijven het. Die hebben uiteindelijk de charme van de sector.
  2. Het wordt nóg belangrijker om specifiek de doelgroepen te benaderen. Tot in detail weten wie ze zijn en waarop je in kunt spelen.
  3. De omgeving wordt belangrijker. Ook vindt de recreant van de toekomst duurzaamheid een belangrijk topic waar zij hun verblijf op uitzoeken.
Link: https://facet-aa.nl/bij-martin-maassen-en-facet-staat-de-tijd-niet-stil/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, advies, innovatie

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...