Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Negende stillere Airbus voor Transavia

Negende stillere Airbus voor Transavia

Vandaag is de negende Airbus A321neo voor Transavia geland op Amsterdam Airport Schiphol. Deze zomer start de verdere uitfasering van de Boeing 737. De Transavia-vloot wordt daarmee steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.


De negende Airbus heeft registratie PH-YHU. Het vliegtuig brengt dit weekend al de eerste passagiers naar hun bestemming. Transavia ontvangt dit jaar nog eens vijf nieuwe Airbus A321neo’s, waaronder één in een uniek retro-jasje. Inmiddels heeft Transavia al vier Boeing 737’s uitgefaseerd en zet dat dit jaar door.

 

Stillere Airbus

 De Airbus A321neo verkleint de zogeheten noise footprint met 50 procent. Dat verschil in geluidsbeleving is merkbaar bij zowel vertrek als landing. Daarnaast stoten deze toestellen ruim 15 procent minder CO? uit dan de voorgaande generatie vliegtuigen. Transavia vervangt alle Boeing 737’s door de modernere Airbus. Zo kan de luchtvaart voldoen aan het doel van 20% minder geluidshinder, zodat Schiphol niet hoeft te krimpen.

 

Krimp Schiphol

 De Europese Commissie stelt dat in het door het Nederlandse kabinet voorgestelde krimpbeleid voor Schiphol naar 478.000 vluchten, waarvan 27.000 ’s nachts, niet alle maatregelen zijn meegenomen, zoals vlootvernieuwing en operationele oplossingen. General en business aviation zijn zelfs uitgesloten. Belangrijke elementen uit het sectorplan ‘Schoner, stiller, zuiniger’ missen in het beleid. Daardoor dreigt Schiphol onnodig te moeten krimpen. Dat raakt miljoenen Nederlanders in hun reisbehoefte. Transavia vraagt het kabinet om de inspanningen van de luchtvaartsector te erkennen.

Link: https://news.transavia.com/negende-stillere-airbus-voor-transavia/
Trefwoorden: Duurzaam, stiller, schoner, vliegtuig

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...