Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-04-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app

Nu in top 15 van populairste gratis apps in Nederland

Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app

De Bloesemalert, de gratis app waarmee gebruikers realtime de bloei van fruitbloesem kunnen volgen, is inmiddels meer dan 72.000 keer gedownload. Alleen dit jaar al zijn er bijna 9.000 nieuwe downloads geregistreerd. De app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme (SBT), staat momenteel op plek 14 in de lijst van populairste gratis apps in de categorie reizen in Nederland – nog boven grote namen zoals KLM. 


De app biedt gebruikers actuele informatie over de bloeiperiode van verschillende soorten bloesem, waaronder appel, peer en kers. Daarnaast geeft de app tips over bloesemroutes en fotogenieke locaties in de regio. Daarmee is het een handig en geliefd hulpmiddel voor zowel bewoners als toeristen. 


"Het is prachtig om te zien hoeveel mensen actief betrokken zijn bij het volgen van de bloesem,” zegt Richard de Bruin, directeur van Stichting Bureau Toerisme. "We hebben de app ontwikkeld om mensen in en buiten Rivierenland op een slimme manier te informeren en inspireren – dat deze nu bovenaan in de app-rankings staat, laat zien dat we echt iets toevoegen.”  


De bloesemperiode trekt jaarlijks tienduizenden bezoekers naar het Rivierengebied. Dankzij de app kunnen bezoekers hun bezoek beter plannen en je weet precies wanneer de bloesempracht op haar mooist is.

 

Link: https://www.uitinderegio.nl/download-bloesemalert-app/
Trefwoorden: Bloesemapp, bloesem, app, bloesemalert

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...