Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-03-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025

Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025

Het Efteling Grand Hotel heeft een belangrijke mijlpaal bereikt in de bouw. Onder toeziend oog van diverse bouwcollega’s werd een spitse piron van 4 meter op een grote koepel op het dak bevestigd, waardoor het hotel een hoogte van 39 meter bereikte. Ter gelegenheid van deze mijlpaal deelt de Efteling de openingsdatum van het nieuwe luxe hotel: vanaf vrijdag 1 augustus 2025 kunnen gasten voor het eerst binnen de parkgrenzen verblijven in het Efteling Grand Hotel.

Nicole Scheffers, Directeur Park & Resorts, zegt: "Met het Efteling Grand Hotel bouwen we aan de toekomst en zetten we, passend bij onze visie, in op internationale groei. Er is de afgelopen maanden enorm hard gewerkt om onze gasten vanaf 1 augustus kennis te laten maken met de hoogste kwaliteit van luxe binnen de Wereld van de Efteling. Het is bijzonder om deze mijlpaal – het hoogste punt - met alle collega’s te vieren die hier zo aan hebben bijgedragen.” Na voltooiing van het nieuwe hotel heeft de Efteling de beschikking over 2.456 slaapplaatsen

Over het Efteling Grand Hotel

Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van de Efteling en krijgt 7 etages, wordt 106 meter breed en omvat 140 kamers en suites met in totaal 644 bedden. Hotelgasten kunnen ontspannen in het zwembad met spa-faciliteiten. Twee restaurants, een sfeervolle koffiebar en Arcadeau - een grote souvenirwinkel - zijn toegankelijk voor zowel hotel- als parkbezoekers.

GrandEftelingHotel

GrandEftelingHotel

GrandEftelingHotel

GrandEftelingHotel
Trefwoorden: attractieparken, horeca, hotels,

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...