Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-11-2024
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers

Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De exposanten pakten weer groot uit tijdens de Recreatie Vakabeurs 2024. Foto: EasyFairs / Recreatie Vakbeurs.
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken. 

Het evenement vestigde een nieuw record als de grootste editie ooit, met een hoge opkomst en een levendige sfeer onder zowel exposanten als bezoekers. Ook zamelde de beursorganisatie geld in voor Alzheimer Nederland, wat resulteerde in maar liefst €4.475,85.

340 exposanten

Dit jaar was de vakbeurs wederom dé ontmoetingsplek voor professionals uit de recreatiesector. De beursvloer bood ruimte aan meer dan 340 exposanten (in 2023, 337 exposanten) die de nieuwste producten en diensten presenteerden op het gebied van recreatie en vrije tijd. Het enthousiasme onder de deelnemers was duidelijk merkbaar; meer dan 220 exposanten hebben direct na afloop hun stand al geboekt voor de editie van volgend jaar.

NRIT media stond samen met HISWA-RECRON en Green Key in hal 8, naast het kennispodium 'Recreatie College'. Op de eerste twee dagen presenteerde NRIT een preview van het komende Trendrapport Toerisme en Vrijetijd. Op de derde beursdag werd het specialistische congres 'Zet je regio op de kaart 2024, Balans in jouw bestemming' gehouden. Liefst 65 vakgenoten schreven zich hiervoor in. 

Data voor 2025

De organisatie kijkt nu al uit naar de volgende editie van Recreatie Vakbeurs: op 11, 12 en 13 november 2025 zal de Evenementenhal Hardenberg wederom het toneel zijn van dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.

"Wij zijn ontzettend trots op het succes van deze editie", aldus Jeffry Plaggenmarsch, commercieel manager. "Het enthousiasme van zowel bezoekers als exposanten bevestigt dat de Recreatie Vakbeurs een onmisbare plek is geworden voor iedereen die actief is in de recreatiebranche. We kijken ernaar uit om dit momentum door te zetten en nog meer te bieden in 2025."

Meer informatie over Recreatie Vakbeurs is te vinden op: recreatie-vakbeurs.nl.
Trefwoorden: Recreatie, vakbeurs, nrit

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...