Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Onderdeel van de toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’

Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus

Op donderdag 31 oktober 2024 vond een bijzondere onthulling plaats: één van de grotere stadsbussen uit Aken is geheel omgetoverd tot ‘Das ist Parkstad’-bus. Deze bus zal een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden. Inwoners en bezoekers van Aken worden zo verleid om de parels van Parkstad Limburg te ontdekken. 


Das ist Parkstad 

De toeristische campagne ‘Dit is Parkstad’ is in 2023 gestart en deze zomer uitgebreid naar Duitsland. Met ‘Das ist Parkstad’ wordt de bekendheid van Parkstad Limburg in Noordrijn-Westfalen versterkt. Eric Geurts, portefeuillehouder toerisme van Stadsregio Parkstad Limburg, over de boodschap van de campagne: "Topattracties en te gekke festivals zorgen ervoor dat het bruist in Parkstad! Tegelijkertijd kunnen rustzoekers genieten van het vele groen, fraaie kastelen en kloosters. Parkstad Limburg is dé bestemming voor zowel avontuur als ontspanning, en ligt op slechts korte afstand van Aachen. Welkom in het dynamische Parkstad Limburg!” 


‘Das ist Parkstad’-Bus 

De unieke ‘Das ist Parkstad’-Bus is mogelijk gemaakt door de Duitse busmaatschappij ASEAG, Stadsregio Parkstad Limburg en de Regio Deal Parkstad Limburg, Discovery Museum, GaiaZoo, De Miljoenenlijn en Woonboulevard Heerlen. Hierbij is nauw samengewerkt met Visit Zuid-Limburg. In samenwerking met deze partners wordt Duitse gasten zo de kans geboden om kennis te maken met al het moois dat Parkstad te bieden heeft. Wethouder Thomas Hissel van de Stadt Aachen voegt toe: "Aken en Parkstad Limburg werken steeds nauwer samen. Parkstad Limburg is voor Aken een zeer nabije en interessante regio. Vooral in het hoogseizoen rond de kerstmarkt van Aken zal de ‘Parkstad’-bus zeker veel aandacht trekken. Deze bus is een symbool van verbinding tussen Aken en Parkstad Limburg!"

Trefwoorden: Marketing, campagne, stadsbus

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...