Geplaatst op: 18-06-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing

Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
Guy Vroemen

De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt. Hij volgt Leontien Mees op, die na een indrukwekkende periode afscheid neemt van de organisatie.

Ervaren leider met lokale wortels

Guy Vroemen (61), geboren en woonachtig in Maastricht, brengt een schat aan ervaring mee. Hij werkte eerder 14 jaar in Utrecht bij KPN en Vodafone in commerciële en marketingfuncties. Daarnaast was hij actief als ondernemer in de HR-dienstverlening, met een sterke focus op strategie en organisatieontwikkeling.

Ambitie voor de regio

"Het inzetten van citymarketing als strategisch instrument voor de ontwikkeling van onze regio spreekt mij bijzonder aan,” aldus Vroemen. "De recente successen van Maastricht Marketing in de rol van merkregisseur, waaronder de herijking van het merk Maastricht en de benoeming tot sterkste stadsmerk van Nederland, inspireren mij enorm.”

Vertrouwen in de toekomst

Pim Steerneman, voorzitter van de Raad van Toezicht, is enthousiast over de benoeming: "Wij hebben er alle vertrouwen in dat Guy, met zijn brede ervaring, de juiste bestuurder is om de strategie van Maastricht Marketing voort te zetten.”

Trefwoorden: dmo, cmo. Limburg, marketing, stedelijk toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Exclusief voor leden
Weer winst Vakantiediscounter bij verkiezing website van het jaar
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25
Exclusief voor leden
TUI AI-assistent Lena wint twee awards
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
20/11/25
Exclusief voor leden
Amsterdam Made zet Locally Made Awards op
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
12/11/25
Exclusief voor leden
Uitrol merk Landal op de parken duurt tot eind 2026
Roompot en Landal GreenParks betraden een nieuw tijdperk onder de nieuwe naam Landal. Verschillende vakantieparken hebben inmiddels het vernieuwde logo en design van het merk omarmd. De complete uitrol van het jonge merk Landal duurt nog zeker een jaar.