Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-08-2024
Auteur: Marc Gerlings

Start Tour de France Femmes avec Zwift

Start Tour de France Femmes avec Zwift
Start \'Rotterdams Peleton\'. Fotograaf: Vivienne Magalie
Vandaag start de allereerste etappe van de Tour de France Femmes avec Zwift. Door de combinatie met tropische temperaturen zorgt dat waarschijnlijk voor volle wegen richting de kust.

Op zondag 11 augustus legde oud-toprenster Leontien van Moorsel de route van de derde etappe, de individuele tijdrit, alvast af met ‘haar’ Rotterdams Peloton, bestaande uit 154 Rotterdamse vrouwen die in 100 dagen leerden fietsen. De binnenstad vormt de route van het tijdritparcours en was de gehele dag autovrij en daarmee beschikbaar voor iedereen die zelf het parcours wilde fietsen.

Het is de allereerste keer dat de vrouwenwedstrijd start in het buitenland. Rotterdam trapte vandaag af met een groots wielerfeest, vol cultuur en  sportiviteit. Het wielerfeest laat zien dat de Tour méér is dan een sportieve wedstrijd. Het is een evenement met culturele, maatschappelijke en sportieve lading. Zo deden er zo'n 3.500 deelnemers mee aan de toertochten. Eenzelfde aantal maakte een rondje over het autovrije parcours. In totaal trok het wielerfeest vandaag ongeveer 14.000 bezoekers.

Deze tour kan ook tot problemen leiden. Door het tropische weer, temperaturen boven de dertig graden, wordt veel verkeer naar de stranden verwacht maar zijn door de Tour diverse wegen afgesloten. 

De etappes in Nederland

De eerste drie etappes van de Tour, die in totaal uit acht etappes bestaat, vinden volledig plaats in Nederland. Op maandag 12 augustus staat de route Rotterdam-Den Haag op het programma. Op dinsdag 13 augustus volgen twee etappes, de route Dordrecht-Rotterdam én een tijdrit in het centrum van Rotterdam. De vierde etappe start in Valkenburg, hierna fietsen de vrouwen via België naar Frankrijk. 

De finish is op 18 augustus op "de Nederlandse berg” Alpe d’Huez. 
Trefwoorden: Rotterdam, Tour, sport

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...