Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs

Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs

EuroParcs heeft een nieuwe internationale mascotte, Yuki, geïntroduceerd. De mascotte werd voor het eerst onthuld op EuroParcs Zuiderzee in Biddinghuizen. Yuki is een magisch wezen dat ontworpen is om plezier te brengen aan de gasten van EuroParcs op een speelse en educatieve manier. 

De introductie van Yuki komt na de snelle groei van EuroParcs en de behoefte aan een mascotte die internationaal inzetbaar en toekomstbestendig is. Yuki vervangt de voormalige mascottes van EuroParcs, Beau en Bloem. De naam Yuki is gekozen vanwege de genderneutraliteit, de gemakkelijke uitspraak in alle Europese talen en de positieve connotaties, aangezien het ‘geluk’ betekent in het Japans. 

Voor alle achtergronden en culturen

EuroParcs Concept Manager Ellen Verburg: "Yuki is een karakter dat kinderen en ouderen van alle achtergronden en culturen zal aanspreken. Yuki’s uiterlijk en eigenschappen zijn zodanig ontworpen zonder een bestaand dier of persoon als voorbeeld te nemen. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken om Yuki te interpreteren.” In een tijdperk waarin de social media veel druk leggen op de jongere generatie, wil EuroParcs met Yuki het belang van zelfacceptatie en het mogen maken van fouten benadrukken. EuroParcs Concept Developer Fun & Entertainment Martijn Dijkstra: "Yuki laat je ervaren dat je blij mag zijn met wie je bent en bij sluit niemand buiten. Daarnaast zullen kinderen op een  speelse manier leren over belangrijke zaken als het milieu en de natuur, zonder belerend te zijn. Het moet wel leuk zijn, het is natuurlijk wel vakantie!”

Yuki is in eigen huis bedacht en uitgewerkt. De grafische uitwerking is gedaan door Imagic Concepts uit Geleen, een gespecialiseerd bureau in de vormgeving van characters. 

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, mascottes

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...