Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-06-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Karin Bloemen & Cor Bakker op grote hoogte

Exclusief concert op het dak van het Academiehuis met Karin Bloemen en Cor Bakker

Karin Bloemen & Cor Bakker op grote hoogte

Panorama Hanze sluit af met een unieke muzikale ervaring tijdens een concert op het Panoramadak van Academiehuis Grote Kerk in Zwolle: een adembenemend uitzicht tijdens een concert met Nederlandse diva Karin Bloemen en pianovirtuoos Cor Bakker.


"Wat begon als een ludiek idee om een concertvleugel het dak op te krijgen, is inmiddels uitgegroeid tot inmiddels een eerste uitverkocht concert.” aldus Coby Zandbergen, directeur van het Academiehuis. "Om dit idee mogelijk te maken, moesten we alleen wel partners vinden om mee te werken, het is nogal een exercitie.” Al snel sloot Oostendorp Muziek aan als medeorganisator, stelde een concertvleugel beschikbaar en wisten Bakker en Bloemen te strikken voor een bijzonder programma. Van der Tol B.V. raakte ook snel enthousiast en stelde een hijskraan beschikbaar om de vleugel daadwerkelijk het dak op te tillen. "Met deze randvoorwaarden veranderde het ludieke idee al snel in een echt evenement.”


Hoogste openluchtconcert voor Bloemen & Bakker

Op 35 meter hoogte, tegen de adembenemende achtergrond van de stad Zwolle en onder toeziend oog van het beeld van de aartsengel Michaël, zullen Karin Bloemen en Cor Bakker het publiek betoveren. Met haar krachtige stem en indrukwekkende podiumprésence zorgt Karin Bloemen samen met de meesterlijke pianoklanken van Cor Bakker voor een avond vol muzikale hoogtepunten. Letterlijk.


De laatste kaarten

De eerste kaarten zijn in de voorverkoop gegaan bij alle nieuwsbrieflezers van het Academiehuis en Oostendorp Muziek en heeft geresulteerd in een uitverkocht eerste concert. Vanwege dit succes is besloten eerder op de avond, om 18:30 uur een extra concert te organiseren. Zandbergen; "Natuurlijk blijft de beschikbaarheid zeer beperkt, omdat er maar een beperkt aantal mensen op het dak kan.”


Het Panoramadak

Het Panoramadak is onderdeel van Panorama Hanze, een meeslepende ervaring die je meeneemt op een historische ontdekkingstocht door Zwolle. Deze ervaring brengt het roemrijke verleden van de Hanze tot leven met een moderne twist. Bezoekers stappen aan boord van een kogge, vergezeld door figuren uit het verleden, en reizen door de geschiedenis van de machtige Hanze. Het avontuur leidt door het Academiehuis, omhoog langs de voormalige toren, en eindigt op het dak van de Grote Kerk, waar je een spectaculair uitzicht hebt naast de beschermengel Michaël, hoog boven Zwolle.

Link: https://www.academiehuis.nl/evenementen/het-dak-op
Trefwoorden: Hanze, openluchtconcert

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...