Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-05-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Edwin Vlek nieuwe voorzitter FNV Horecabond

Edwin Vlek nieuwe voorzitter FNV Horecabond

Tijdens het Ledencongres van FNV Horecabond in Dierenpark Amersfoort hebben de leden Edwin Vlek verkozen tot voorzitter. Per direct zal Edwin Vlek het voorzitterschap overnemen van Dick Koerselman die FNV Horecabond verlaat.

 

Edwin Vlek over zijn rol als voorzitter: "Een voorzitter is slechts één belangrijk onderdeel van de vereniging. Uiteindelijk kan een vereniging alleen bestaan bij voldoende leden. Mijn allerhoogste prioriteit ligt dan ook bij het gezamenlijk werken aan een beweging waar je bij wil horen. Zodat we er samen voor kunnen zorgen dat werken in de gastvrijheidsbranche blijvend loont.” Daarbij wil hij een voorzitter zijn die zichtbaar is wanneer nodig, onzichtbaar wanneer mogelijk, maar altijd benaderbaar blijft, dichtbij en tussen de leden in.

 

Uitdagingen en inspelen op actuele ontwikkelingen

De nieuwe voorzitter hoeft niet ver te zoeken naar uitdagingen. De komende jaren zullen thema's als branchevervaging en de arbeidsvoorwaardelijke gevolgen daarvan centraal staan in het beleid van FNV Horecabond. Daarnaast blijft het belangrijk om te werken aan een beter imago voor de gastvrijheidsbranche, de instroom van nieuwe medewerkers te bevorderen en goede afspraken te maken zodat medewerkers in de sectoren behouden blijven.

 

Achtergrond

Edwin Vlek is al op zijn zestiende begonnen in de horeca, van keukenhulp tot uiteindelijk F&B Manager. En inmiddels al meerdere jaren een bekende van FNV Horecabond. In 2009 werd hij lid van de bond, waarna hij in 2015 de Young Academy volgde om vervolgens in 2016 als Hoofdbestuurder actief te worden. In december 2017 is hij gaan werken als sectorbestuurder horeca.

Topics:Horeca
Trefwoorden: Vooritter, vakbond

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...