Geplaatst op: 19-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

De vakantiebeurs 2024 heeft ruim 71.000 bezoekers getrokken. Dat waren er 9% meer dan vorig jaar maar nog ver verwijderd van de aantallen van voor de pandemie. In 2020 bezochten zo’n 100.000 mensen de beurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De vakdag deed het wel goed en wordt zelfs uitgebreid.

Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs: "Na vijf dagen vol reisinspiratie en entertainment zijn de deuren gesloten. We hebben genoten van de volle gangpaden, zes beurshallen volop avontuur, het entertainment bij het Dutch Travel Week festival, de blije gezichten van bezoekers, exposanten en partners. Als team zijn we trots op wat we hebben neergezet en dat we zijn gegroeid ten aanzien van de vorige editie.”

De Travel Trade Day wist op woensdag voorafgaand aan de beurs 8.150 reisprofessionals naar de beursvloer te trekken. Dat is iets meer dan vorig jaar toen dat er 8.000 waren. In de verschillende theaters op de beursvloer werden interessante en kwalitatieve sessies gegeven over onder andere de laatste reistrends.

Marleen Rompen: "De veranderingen in de reissector en de ontwikkelingen in de wereld vragen van de reisbranche een nieuwe kijk op ondernemen. Een toekomstbestendige reisbranche vraagt nu meer om samenwerking dan ooit. Daarom heeft Jaarbeurs op basis van recent onderzoek onder de reisbranche besloten de Vakantiebeurs Travel Trade Day uit te breiden naar twee dagen. Gelijktijdig met de Vakantiebeurs Travel Trade Days vindt ook Travel & Tech plaats, het nieuwe vakevent met focus op digitalisering in de reisbranche. Travel & Tech belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen.”

Trefwoorden: toerisme, vakanties, beurzen, vakantiebeurs

CELTH
 








||| Nieuws |||

19/07/24
Zeeland.com lanceerde zomercampagne op Concert at SEA
Zeeland.com, het marketingkanaal van Zeeland dat wordt beheerd door de Provincie Zeeland, heeft haar nieuwe zomercampagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Het is de bedoeling om bezoekers aan Concert at SEA bewust te maken van het feit dat Zeeland meer is dan een fijne vrijetijds- en vakantieprovincie.
28/06/24
Vliegen op z’n Twents
Twente Marketing lanceerde de nieuwe ‘Vliegvakantie op z’n Twents’ campagne. Want voor een unieke vakantie hoef je echt niet altijd het vliegtuig te pakken.
28/06/24
Meer bezoek voor Breda
Breda timmert toeristisch hard aan de weg en is inmiddels de zesde best bezochte stad van Nederland.
27/06/24
Exclusief voor leden
Hooikade Delft weer plek om van 'Zicht op Delft' te genieten
Aan de Hooikade in Delft schilderde de Delftse meesterschilder Johannes Vermeer zijn ‘Zicht op Delft’, het bekendste Hollandse stadsgezicht van de 17e eeuw. Met een reproductie aan de waterkant, een informatiepaneel, een innovatieve kijker en verhalenbanken brengen Delft Marketing en het Vermeer Centrum Delft de beroemde Delftenaar terug aan de Hooikade.
25/06/24
Succesvol jaar voor MarketingOost
MarketingOost meldt in haar jaarverslag een succesvol 2023 met 9,1 miljoen overnachtingen in Overijssel en sterk online bereik. Het Hanzejaar, met ruim 100 evenementen, zorgde voor grote betrokkenheid van zowel bewoners als bezoekers. Daarnaast trok de campagne ‘Overijssel verrijkt je’ veel landelijke aandacht.
24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
17/06/24
Nieuw VVV infopunt voor Tilburg
Tilburg heeft een gloednieuw informatiepunt op het station. Na zeven jaar vond Stichting Marketing Tilburg dat het merk Tilburg een nieuw jasje verdiende. Daarom lanceerden ze twee nieuwe websites én ging een nieuw informatiepunt open op het station: info in Tilburg.
07/06/24
De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards
Bureau Citybranding heeft met een integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag de Nationale City- en Regiomarketing Trofee gewonnen. Brabant Branding werd bekroond met City- en Regiomarketing Innovatie Award voor haar Brabantse ImagoMonitor.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.