Geplaatst op: 19-01-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

Iets meer bezoek voor Vakantiebeurs

De vakantiebeurs 2024 heeft ruim 71.000 bezoekers getrokken. Dat waren er 9% meer dan vorig jaar maar nog ver verwijderd van de aantallen van voor de pandemie. In 2020 bezochten zo’n 100.000 mensen de beurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De vakdag deed het wel goed en wordt zelfs uitgebreid.

Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs: "Na vijf dagen vol reisinspiratie en entertainment zijn de deuren gesloten. We hebben genoten van de volle gangpaden, zes beurshallen volop avontuur, het entertainment bij het Dutch Travel Week festival, de blije gezichten van bezoekers, exposanten en partners. Als team zijn we trots op wat we hebben neergezet en dat we zijn gegroeid ten aanzien van de vorige editie.”

De Travel Trade Day wist op woensdag voorafgaand aan de beurs 8.150 reisprofessionals naar de beursvloer te trekken. Dat is iets meer dan vorig jaar toen dat er 8.000 waren. In de verschillende theaters op de beursvloer werden interessante en kwalitatieve sessies gegeven over onder andere de laatste reistrends.

Marleen Rompen: "De veranderingen in de reissector en de ontwikkelingen in de wereld vragen van de reisbranche een nieuwe kijk op ondernemen. Een toekomstbestendige reisbranche vraagt nu meer om samenwerking dan ooit. Daarom heeft Jaarbeurs op basis van recent onderzoek onder de reisbranche besloten de Vakantiebeurs Travel Trade Day uit te breiden naar twee dagen. Gelijktijdig met de Vakantiebeurs Travel Trade Days vindt ook Travel & Tech plaats, het nieuwe vakevent met focus op digitalisering in de reisbranche. Travel & Tech belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen.”

Trefwoorden: toerisme, vakanties, beurzen, vakantiebeurs

CELTH



||| Nieuws |||

12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.