Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-11-2023
Auteur: Marc Gerlings

Dagjournaal dag 2 Recreatie Vakbeurs 2023

Dagjournaal dag 2 Recreatie Vakbeurs 2023

Wat zijn de items in het Dagjournaal van dag twee van de Recreatie Vakbeurs op woensdag 25 november? Dat gaat van duurzame certificering Duurzaam Gastvrij tot en met een miljoeneninvestering in de samenwerking rondom boekingssite PiNCAMP.



Erik van Dijk geeft zijn commentaar op actuele ontwikkelingen bij Green Key. Daarbij heeft deze instelling ook het label Duurzaam Gastvrij. Maar waar staat het voor? Voor wie is dat jonge label bedoeld?

Gamification is op veel producten van toepassing, zeker ook bij trampolines. De jongste trend is ttrampolineparken in de buitenlucht. Door de ontwikkeling van materialen kunnen deze speelparken gebouwd worden.

Krapte op de arbeidsmarkt? Geen probleem voor deze geheel geautomatiseerde snackuitgiftepunt Lokettaria. Een oplossing die veel managers van vakantieparken zullen omarmen.

IJs is niet alleen lekker. Je kunt het ook gebruiken en inzetten om de duurzame positionering van je bedrijf te onderstrepen. En dat op een manier waarop alle gasten veel plezier aan beleven. Deze merkontwikkelaar Pepijn Segers legt het uit.

Bestelgemak is belangrijk, je helpt de gasten met de keuzes in de horeca. Bestelgemak levert voor een ondernemer nog meer op, méér omzet.

Het dagjournaal wordt afgesloten met Cornel Straver van PiNCAMP. Deze Duitse boekingssite raakt in een stroomversnelling nu ANWB zich heeft aangesloten. Hoe die samenwerking in elkaar steekt, vertelt Straver.

Trefwoorden: dagjournaal, Recreatie Vakbeurs

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.