Top 3 populairste bestemmingen in Duitsland zijn attracties
Europa-Park populairste bestemming onder internationale toeristen naar Duitsland in 2023. Het Duits Verkeersbureau (DZT) zette een internationaal onderzoek op onder
toeristen met als doel om de meeste geliefde bestemmingen van het land te
bepalen voor 2023. Je denkt misschien aan het kasteel Neuschwanstein of Berlijn?
Nee, de top 3 bestaat uit bekende attracties en attractieparken.
De top 3 bestaat uit
1 – Europa-Park in Rust
2 – Miniatur Wonderland in Hamburg
3 – Phantasialand in Brühl
Kasteel Neuschwanstein pakt plek 4 en Berlijn plaats 7 op deze lijst. De lijst met de top 100 is hier te vinden.
Na wereldberoemde attracties zoals
kasteel Neuschwanstein, de Dom van Keulen en vele andere steden en
bezienswaardigheden, is nu het Europa-Park Resort, in het voormalige
vissersdorp Rust, de meest gewilde vakantiebestemming in Duitsland. Hier kunnen
jong en oud meer dan 100 attracties en shows en 16 Europese themagebieden
ontdekken en beleven. De zes viersterrenhotels in het park en Waterwereld
Rulantica maken het grootste attractiepark van Duitsland tot een unieke
bestemming voor een korte vakantie.
Tussen september 2022 en juni 2023 heeft het Duitse Verkeersbureau een online
enquête gehouden onder meer dan 25.000 reizigers van over de hele wereld om de
populairste toeristische attracties in Duitsland te bepalen. Het resultaat: het
Europa-Park Resort staat bovenaan in deze ranglijst en is daarmee de
populairste bestemming van Duitsland. Toch opvallend dat de top 3 door de mens
gemaakte attracties zijn.
Europa-Park reageert positief op deze opvallende nummer 1 positie maar verbindt
het ook aan de regio. "We zijn erg dankbaar dat onze bezoekers ons zo hoog
waarderen. Het is voor ons een belangrijke bevestiging van onze aandacht voor
detail, onze kwaliteit, innovatie en de hoge service die we onze gasten bieden.
Het is de mooiste dank die we rechtstreeks van onze gasten ontvangen.
Europa-Park straalt als economische factor af op de hele regio en heel
Baden-Württemberg," aldus Europa-Park-eigenaar Roland Mack.
Sinds 2012 kunnen bezoekers van de website van het Duitse Verkeersbureau op de
toeristische bestemmingen stemmen die zij bijzonder aanbevelenswaardig vinden.
Alleen internationale deelnemers kunnen aan de enquête deelnemen.
Trefwoorden: bestemming, Duitsland, toerisme
|
|
20/06/25
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
|
18/06/25
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
|
18/06/25
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
|
18/06/25
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
|
17/06/25
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
|
10/06/25
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
|
10/06/25
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
|
10/06/25
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
|
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
|