Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Foto: Corendon.

Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.


Corendon probeert het opnieuw in dit segment dat groot is geworden door onder meer het merk Eliza was here. Veel touroperators bieden deze niche aan. Corendon lanceert By June; de nieuwe merknaam voor haar reismerk dat gespecialiseerd is in kleinschalige vakanties. De naam By June symboliseert de start van de zomer en het vakantiegevoel waar iedereen gedurende het jaar zo naar verlangt. Daarnaast is de naam internationaal beter bruikbaar dan de voormalige naam van het merk: Karin's Choice.

By June focust op verzorgde vakanties in kleinschalige accommodaties, weg van de drukte en op idyllische locaties. De vakanties zijn altijd inclusief huurauto zodat vakantiegangers gemakkelijk de omgeving kunnen verkennen. By June vakanties zijn te vinden op de zonnige bestemmingen Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Curaçao en Bonaire.

Mismatch in naam 

"De naamsverandering van Karin's Choice naar By June markeert een spannende nieuwe fase voor het merk, waarin het zich nog meer wil profileren als dé keuze voor reizigers die op zoek zijn naar kleinschalige, verzorgde vakanties op idyllische bestemmingen. De keuze voor de naam By June is geen toeval. De naam is afgeleid van de maand waarin de zomer begint en symboliseert waar iedereen naar verlangt: gouden zonnestralen, eindeloze dagen, warmte en vakantiegevoel. By June heeft als missie om reizigers te ontzorgen en biedt een unieke vakantie-ervaring die volledig in lijn ligt met de verwachtingen van haar klanten", zegt Debora de Roos, Directeur Marketing van Corendon. 

 

Willem Langenberg, Manager By June en label GOfun (jongerenvakanties): "Wij zijn altijd op zoek naar bijzondere vakanties die net even anders zijn, weg van de gebaande paden. De plekken die we voor onze klanten hebben uitgezocht, kennen we goed. We hebben ze zelf bezocht, de ligging persoonlijk bekeken, de sfeer geproefd en de omgeving ontdekt. We kennen de eigenaren, zodat onze klanten niet voor verrassingen komen te staan. Daarbij kiezen we voor vertrouwde vakantielanden. We bieden geen exotische rondreizen of uitdagende safari’s, maar gewoon ontspannen, zorgeloze vakanties in de zon."

Trefwoorden: Corendon, touroperator, vakantie, kleinschalig, marketing, communicatie, merk

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

13/09/23
Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Deze namiddag werd in het Amsterdams Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
11/09/23
DI-RECT unplugged op de Marker Wadden
Hoe vraag je aandacht voor de natuur? Landal GreenParks en Natuurmonumenten gaven ruimte aan de populaire band DI-RECT op de Marker Wadden.
06/09/23
Strand Scheveningen is wél open
Met het mooie weer deze week haast DMO The Hague & Partners dat het strand wel degelijk open is voor bezoekers. Waarom moet de DMO snel bijsturen?
06/09/23
Stadsgids Eveline van Wanrooij wil met petitie sluiting VVV Rotterdam voorkomen
Als RotterdamPartners besluit op 1 januari 2024 te stoppen met VVV Rotterdam in het Schielandshuis aan de Coolsingel verliest Rotterdam, 84 jaar na het bombardement, opnieuw haar hart. Dat vindt Eveline van Wanrooij, sinds 1998 stadsgids in Rotterdam
04/09/23
ANWB Alarmcentrale: drukke zomer door extreem weer
Deze zomer 900.000 telefoontjes en digitale meldingen met hulpvragen bij de ANWB en een uitzonderlijk hoog aantal schademeldingen door extreem weer.
21/08/23
Exclusief voor leden
Siffan Hassan in communicatie Summio vakantieparken
Topatlete Sifan Hassan heeft zich vlak voor het WK Atletiek verbonden aan een nieuwe sponsor, namelijk vakantieparkenmerk Summio Parcs. Op 17 augustus kwamen Global Sports Communication en Summio Parcs tot een samenwerkingsovereenkomst van twee jaar.
16/08/23
Exclusief voor leden
Julianatoren pakt in september uit met dinoweken
Attractiepark Julianatoren pakt vanaf 2 september uit met het thema dino’s in het park. Veel pretparken hebben dit altijd goed scorende onderwerp gebruikt. Julianatoren pakt het breder aan, je kan al thuis op RTL 4 en Videoland naar content kijken, zoals ‘Cas de Ranger en de Dinomachine’.
25/07/23
Fletcher moet beter communiceren over de voorwaarden van vouchers
Fletcher Hotels gaat vanaf nu consumenten duidelijker informeren over de voorwaarden die gelden bij het gebruik van de vouchers die het bedrijf actiematig aanbiedt voor overnachtingen. Dit heeft Fletcher toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) die het bedrijf hierop had aangesproken.

||| Agenda |||

25/09/23
25/09/23 t/m 25-09-23: Toerisme Top 2023
De Toerisme Top 2023 heeft als thema ruimte en wordt op maandag 25 september 2023 gehouden in d...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...