Weer lichte groei in verkoop diensten
CBS houdt maandelijks de consumptiecijfers bij. De Nederlandse huishoudens schaften
in april 2023 slechts huishoudens 0,3 procent meer producten aan dan in april
2022, maar opnieuw kochten ze meer diensten, maar minder goederen. Dat is goed
nieuws voor de vrijetijdssector met zijn dienstenaanbod.
Die groei in de aankoop van diensten valt een stuk hoger uit. Consumenten
hebben in april 3,5 procent meer diensten afgenomen, zoals verzekeringen,
openbaar vervoer en een bezoek aan restaurant, evenementen of kapper, dan in
april 2022. Bestedingen aan diensten maken ruim de helft van de totale
binnenlandse consumptieve bestedingen door huishoudens uit.
In april hebben consumenten 4,6 procent minder voedingsmiddelen, dranken en
tabak gekocht. Ze hebben ook 4,1 procent minder duurzame goederen aangeschaft
dan in april 2022. Huishoudens hebben vooral minder spullen voor
woninginrichting, elektrische apparaten, kleding en schoenen gekocht. Verder
hebben ze in april 2,1 procent minder overige goederen, zoals energie,
verbruikt. Hoewel het kouder was dan in april 2022, hebben huishoudens minder
gas verbruikt.
Trefwoorden: CBS, consumptie, diensten
|
|
16/05/25
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
|
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
|
12/05/25
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
|
02/05/25
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
|
02/05/25
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
|
02/05/25
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
|
10/04/25
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
|
13/03/25
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
|
|
20/05/25
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
|