Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-05-2023
Auteur: Rolf Nijdam & Ton Vermeulen
NRIT
Publicatie: R&T 2023-2

De Nationale Database Verblijfsrecreatie: Analyse van het Nederlandse aanbod

De Nationale Database Verblijfsrecreatie: Analyse van het Nederlandse aanbod

Het aanbod van vakantieparken in Nederland per 1 januari 2023 in één infographic. Een analyse uit de Nationale Database Verblijfsrecreatie van NRIT: het meest complete overzicht van bungalow- en villaparken, campings, chalet- en stacaravanparken, natuurkampeerterreinen en gemengde vakantieparken. 

Wat is de Nationale Database Verblijfsrecreatie?

In de Nationale Database Verblijfsrecreatie (NDV) zijn alle in Nederland aanwezige bungalow- en villaparken, campings, chalet- en stacaravanparken, natuurkampeerterreinen en gemengde vakantieparken opgenomen. Een vakantiepark is een terrein dat een eenheid vormt met een verblijfsrecreatieve bestemming met minimaal 10 slaapplaatsen of 4 standplaatsen voor verhuur en/of eigen gebruik.

Hoe krijg ik toegang tot de NDV?

De data uit de NDV is ook voor externen tot op gemeenteniveau toegankelijk. De database is daarmee een belangrijke tool voor beleidsmakers en adviseurs. Zij kunnen de data gebruiken voor een gedegen gedetailleerde analyse van het aanbod en de beoordeling van ondernemersplannen. Aanvullend kunnen we per gemeente/regio ander verblijfsaanbod in kaart brengen zoals hotels, groepsaccommodaties, bed & breakfasts of jachthavens. Informeer bij NRIT naar de mogelijkheden en neem contact op via info@nrit.nl.

Lees de complete analyse online

De complete analyse inclusief alle tabellen staat online op de Kennisbank van NRIT.

Link: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/46474/Nationale_Database_Verblijfsrecreatie/?zoekhash=ba96e327180d4d5cbc0adc7042a2ffe4
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, campings, aanbod

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    18/06/25
    Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
    De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
    18/06/25
    Tourist Info punt in Zweeler kerk
    Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
    11/06/25
    Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
    De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
    10/06/25
    Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
    MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
    10/06/25
    Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
    Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
    06/06/25
    Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
    Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
    05/06/25
    Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
    Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
    05/06/25
    Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
    Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

    ||| Agenda |||

    27/06/25
    27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
    De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...