Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-05-2023
Auteur: Peter Bekkering

Ryanair bestelt 300 Boeings

Megaorder

Ryanair bestelt 300 Boeings
150 737 MAX 10-vliegtuigen zijn besteld en optie voor nog 150 toestellen.

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft 150 737 MAX 10-vliegtuigen bij Boeing besteld en een optie genomen op nog eens 150. Met de 300 vliegtuigen is in totaal een bedrag van 40 miljard US-dollar gemoeid.


Met de investering creëert Ryanair ongeveer 10.000 nieuwe banen. Het aantal passagiers zal met 80% groeien van 168 miljoen per jaar in 2023 naar 300 miljoen per jaar in 2034.


De 737 MAX 10 toestellen hebben een capaciteit van 228 zitplaatsen. Ryanair wil de helft van de bestelling gebruiken om oude Boeing 737 NG toestellen te vervangen. Deze hadden 21% minder zitplaatsen. De 737 MAX 10 toestellen worden geleverd in de periode 2027-2034. Ze gebruiken 20% minder brandstof en zijn 50% stiller dan de 737 NG toestellen.


O’Leary stuurt op kostenvoordeel

Michael O’Leary, CEO van Ryanair Group, verwacht dat deze nieuwe, grotere, efficiëntere, groenere vliegtuigen verdere besparingen op de kosten per eenheid zullen opleveren: "Deze besparingen zullen worden doorberekend aan passagiers tegen lagere vliegtarieven. De extra stoelen, het lagere brandstofverbruik en de concurrerendere vliegtuigprijzen, ondersteund door onze sterke balans, zullen de kostenkloof tussen Ryanair en concurrerende EU-luchtvaartmaatschappijen de komende jaren vergroten, waardoor de Boeing MAX-10 de ideale groeivliegtuigorder voor Ryanair wordt: voor onze passagiers, onze mensen en onze aandeelhouders.”

Trefwoorden: vliegen, vliegtuig, Ryanair, management

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...