Geplaatst op: 01-05-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Het Dickens Festijn Deventer heeft de Gouden Giraffe Publieksprijs voor het meest creatieve concept gewonnen. Brabant Drive Thru van Visit Brabant won de Gouden Giraffe in de categorie Relatie- en Community Events. 

De Gouden Giraffes worden elk jaar uitgereikt door EventBranche.nl. Bij de Gouden Giraffes spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit een rol in de jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)? 

Dickens Festijn Deventer

Het gratis toegankelijke Dickens Festijn is een stadsevenement dat al 30 jaar plaats vindt in de historische binnenstad van Deventer. Het festijn brengt zo'n 125.000 bezoekers op de been. Op zaterdag 10 en zondag 11 december 2022 vond de dertigste editie plaats. Het festival is gebaseerd op de verhalen van de Engelse schrijver Charles Dickens. Bezoekers lopen als het ware door een literaire wereld. Het festival is uitgegroeid tot een van de meest prominente kerstevenementen van Nederland, met ook internationaal bezoek. Door de hoge kwaliteit en theatrale verbeelding onderscheidt het Dickens Festijn zich nadrukkelijk van andere kerstevenementen. In 2023 staat editie 31 van het Dickens Festijn voor 16 en 17 december 2023 gepland.

Brabant Drive Thru

VisitBrabant nodigde meer dan 100 internationale touroperators en reisprofessionals, pers en Influencers uit voor een tweedaagse autorally door Brabant met de titel ‘Brabant Drive Thru’. De deelnemers kregen de kans om in hun eigen auto langs een uitgestippelde route, in rally-stijl door Brabant te toeren met verrassende belevingen, spannende pitstops en ontmoetingen met locals. De gehele ontvangst, de routes en alle informatie was geheel gestyled als rally, met startboog, startvlaggen, nummers, routeboek etc. Het doel van Brabant Drive Thru was dat Brabant werd opgenomen in hun reisprogramma’s. Dat lukte: na de Drive Thru zijn er meer dan 30 nieuwe meerdaagse reisprogramma’s ontwikkeld en gepubliceerd door touroperators die deelnamen aan het event.

Jury

De beoordeling van de inzendingen ligt in handen van eventmarketeers, communicatieprofessionals en eventcollega's met een wetenschappelijke achtergrond. Deze juryleden beoordelen, individueel elke case op diverse criteria met een cijfer en een motivatie. Elke case wordt door meerdere juryleden beoordeeld. Per categorie worden vervolgens de genomineerden geselecteerd.  Alle inzendingen krijgen daags na de Gouden Giraffe Event Awards een eigen rapport, zodat voor elke inzending precies de scores met bijbehorende motivaties terug te lezen is.?

In totaal waren er tien categorieën bij de Gouden Giraffe. Click hier voor een overzicht van alle prijswinnaars.

Link: https://www.gouden-giraffe.nl
Trefwoorden: dmo's; marketing, campagnes, noord-brabant, evenementen, Overijssel, awards, prijzen, reclame

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

13/09/23
Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Deze namiddag werd in het Amsterdams Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
11/09/23
DI-RECT unplugged op de Marker Wadden
Hoe vraag je aandacht voor de natuur? Landal GreenParks en Natuurmonumenten gaven ruimte aan de populaire band DI-RECT op de Marker Wadden.
06/09/23
Strand Scheveningen is wél open
Met het mooie weer deze week haast DMO The Hague & Partners dat het strand wel degelijk open is voor bezoekers. Waarom moet de DMO snel bijsturen?
06/09/23
Stadsgids Eveline van Wanrooij wil met petitie sluiting VVV Rotterdam voorkomen
Als RotterdamPartners besluit op 1 januari 2024 te stoppen met VVV Rotterdam in het Schielandshuis aan de Coolsingel verliest Rotterdam, 84 jaar na het bombardement, opnieuw haar hart. Dat vindt Eveline van Wanrooij, sinds 1998 stadsgids in Rotterdam
04/09/23
ANWB Alarmcentrale: drukke zomer door extreem weer
Deze zomer 900.000 telefoontjes en digitale meldingen met hulpvragen bij de ANWB en een uitzonderlijk hoog aantal schademeldingen door extreem weer.
21/08/23
Exclusief voor leden
Siffan Hassan in communicatie Summio vakantieparken
Topatlete Sifan Hassan heeft zich vlak voor het WK Atletiek verbonden aan een nieuwe sponsor, namelijk vakantieparkenmerk Summio Parcs. Op 17 augustus kwamen Global Sports Communication en Summio Parcs tot een samenwerkingsovereenkomst van twee jaar.
16/08/23
Exclusief voor leden
Julianatoren pakt in september uit met dinoweken
Attractiepark Julianatoren pakt vanaf 2 september uit met het thema dino’s in het park. Veel pretparken hebben dit altijd goed scorende onderwerp gebruikt. Julianatoren pakt het breder aan, je kan al thuis op RTL 4 en Videoland naar content kijken, zoals ‘Cas de Ranger en de Dinomachine’.
25/07/23
Fletcher moet beter communiceren over de voorwaarden van vouchers
Fletcher Hotels gaat vanaf nu consumenten duidelijker informeren over de voorwaarden die gelden bij het gebruik van de vouchers die het bedrijf actiematig aanbiedt voor overnachtingen. Dit heeft Fletcher toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) die het bedrijf hierop had aangesproken.

||| Agenda |||

25/09/23
25/09/23 t/m 25-09-23: Toerisme Top 2023
De Toerisme Top 2023 heeft als thema ruimte en wordt op maandag 25 september 2023 gehouden in d...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...