Geplaatst op: 01-05-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Het Dickens Festijn Deventer heeft de Gouden Giraffe Publieksprijs voor het meest creatieve concept gewonnen. Brabant Drive Thru van Visit Brabant won de Gouden Giraffe in de categorie Relatie- en Community Events. 

De Gouden Giraffes worden elk jaar uitgereikt door EventBranche.nl. Bij de Gouden Giraffes spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit een rol in de jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)? 

Dickens Festijn Deventer

Het gratis toegankelijke Dickens Festijn is een stadsevenement dat al 30 jaar plaats vindt in de historische binnenstad van Deventer. Het festijn brengt zo'n 125.000 bezoekers op de been. Op zaterdag 10 en zondag 11 december 2022 vond de dertigste editie plaats. Het festival is gebaseerd op de verhalen van de Engelse schrijver Charles Dickens. Bezoekers lopen als het ware door een literaire wereld. Het festival is uitgegroeid tot een van de meest prominente kerstevenementen van Nederland, met ook internationaal bezoek. Door de hoge kwaliteit en theatrale verbeelding onderscheidt het Dickens Festijn zich nadrukkelijk van andere kerstevenementen. In 2023 staat editie 31 van het Dickens Festijn voor 16 en 17 december 2023 gepland.

Brabant Drive Thru

VisitBrabant nodigde meer dan 100 internationale touroperators en reisprofessionals, pers en Influencers uit voor een tweedaagse autorally door Brabant met de titel ‘Brabant Drive Thru’. De deelnemers kregen de kans om in hun eigen auto langs een uitgestippelde route, in rally-stijl door Brabant te toeren met verrassende belevingen, spannende pitstops en ontmoetingen met locals. De gehele ontvangst, de routes en alle informatie was geheel gestyled als rally, met startboog, startvlaggen, nummers, routeboek etc. Het doel van Brabant Drive Thru was dat Brabant werd opgenomen in hun reisprogramma’s. Dat lukte: na de Drive Thru zijn er meer dan 30 nieuwe meerdaagse reisprogramma’s ontwikkeld en gepubliceerd door touroperators die deelnamen aan het event.

Jury

De beoordeling van de inzendingen ligt in handen van eventmarketeers, communicatieprofessionals en eventcollega's met een wetenschappelijke achtergrond. Deze juryleden beoordelen, individueel elke case op diverse criteria met een cijfer en een motivatie. Elke case wordt door meerdere juryleden beoordeeld. Per categorie worden vervolgens de genomineerden geselecteerd.  Alle inzendingen krijgen daags na de Gouden Giraffe Event Awards een eigen rapport, zodat voor elke inzending precies de scores met bijbehorende motivaties terug te lezen is.?

In totaal waren er tien categorieën bij de Gouden Giraffe. Click hier voor een overzicht van alle prijswinnaars.

Link: https://www.gouden-giraffe.nl
Trefwoorden: dmo's; marketing, campagnes, noord-brabant, evenementen, Overijssel, awards, prijzen, reclame

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...