Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-03-2023
Auteur: Marc Gerlings

Eliza was here breidt treinreizen uit

Treinreis naar Puglia wordt herhaald nieuw is de route Cinque Terre & Toscane

Eliza was here breidt treinreizen uit
Treinreis naar Toscane en Cinque Terre wordt toegevoegd. Foto: Sunweb Group.

Verleiden tot duurzaam reizen? Dat lijkt te lukken met reismerk Eliza was here. Na de introductie in 2022 van de treinreis naar Puglia komt er nu een treinreis in het boekingssysteem naar Cinque Terre & Toscane. Het gaat niet zonder problemen maar het lukt wel.

Reismerk Eliza was here, onderdeel van Sunweb Group, biedt in 2023 opnieuw treinvakanties naar Italië aan. Na het succes van vorig jaar, voegt de reisorganisatie dit jaar een nieuwe treinvakantie toe: Cinque Terre & Toscane. In 2022 organiseerde Eliza was here voor de eerste keer een 12-daagse treinreis naar Puglia in het zuiden van Italië. Samen met moederorganisatie Sunweb Group wilde de reisorganisatie reizigers ‘verleiden’ tot milieuvriendelijker reizen en daarbij ligt de nadruk ook op alternatief vervoer. De trein, en de elektrische auto ter plaatse, zijn hiervoor een logische, comfortabele en duurzamere keuze.


"Sluit aan op waar het merk voor staat”

"Wij zien een groeiende vraag en behoefte aan reizen met de trein, en onze eerste treinreis vorig jaar bevestigde dat: die was binnen de kortste keren uitverkocht’, zegt Serge de Klerk, head of E-commerce bij Eliza was here. "We willen steeds meer mensen laten kennis maken met milieubewuster reizen, en daarom breiden we ons aanbod uit van één naar twee Italiaanse treinvakanties. Dit sluit goed aan op waar Eliza als merk voor staat: het aanbieden van unieke reizen. Twee vliegen in één klap dus!”, gaat De Klerk door.


Nieuwe treinvakantie naar Cinque Terre & Toscane

In 2023 kunnen reizigers met Eliza was here opnieuw een pakketreis (trein + elektrische auto + accommodaties) per trein boeken naar Puglia in het zuiden van Italië. De reisorganisatie heeft het pakket uitgebreid naar drie accommodaties in plaats van de oorspronkelijke twee. Dit is gedaan op basis van feedback van klanten naar aanleiding van de pilot van vorig jaar. De trip naar Cinque Terre & Toscane is dit jaar nieuw in het aanbod. Deze 11-daagse rondreis start in Amsterdam richting München en Genua. Vanaf daar gaat de road trip verder per elektrische auto, die reizigers de mooiste plekjes van het beroemde Cinque Terre-gebied laat zien, om vervolgens verder te trekken richting buurregio Toscane. Onderweg verblijven reizigers in typische Eliza was here-accommodaties: sfeervolle, unieke en kleinschalige agriturismo’s.

Gezien de populariteit van de pilot vorig jaar én het voornemen om nog meer mensen treinvakanties te laten ontdekken, was het opnieuw organiseren van treinreizen in Europa een ‘no-brainer’ voor Eliza was here. De kennis die werd opgedaan zorgde eveneens voor een optimalisatie van het huidige aanbod. Toch zijn er ook een aantal uitdagingen, bijvoorbeeld op logistiek vlak.

Mattijs ten Brink: "Volume nodig”

"Om een dergelijke pakketreis rendabel te maken is een bepaald volume nodig. Bovendien is er wereldwijd een tekort aan treinstellen en is het aantal beschikbare spoorlijnen beperkt. Dit kunnen redenen zijn om treinvakanties te vermijden, Echter, uitbreiding van alternatief vervoer is een kernpunt in onze duurzaamheidsstrategie. Daarom blijven wij proberen, al is het met kleine stapjes, om het aanbod daar waar mogelijk uit te breiden”, zegt Mattijs ten Brink, CEO van Sunweb Group.

De 12-daagse treinvakantie naar Puglia kan vanaf nu geboekt worden via Eliza was here. Binnenkort zal ook de 11-daagse rondreis naar Cinque Terre en Toscane beschikbaar zijn op de website van de reisorganisatie. Reizigers die geïnteresseerd zijn in deze reizen kunnen hun emailadres achterlaten op de website om op de hoogte te blijven en een melding te krijgen als deze reis beschikbaar komt.

Trefwoorden: treinreis, duurzaam, duurzaam toerisme, Italië

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...